Wrocławskie lotnisko w wakacje jest zakorkowane

    Wrocławskie lotnisko w wakacje jest zakorkowane

    Jarosław Garbacz

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Z opóźnieniem przyleciały i odleciały w piątek z Wrocławia samoloty do Monachium, Warszawy i dwa do egipskiej Hurghady (jeden przyleciał do Wrocławia aż 100 minut po czasie). Później na Dolnym Śląsku zjawił się też samolot z Barcelony.
    Takie opóźnienia latem zdarzają się coraz częściej. Wszystko przez przepełnione korytarze powietrzne na europejskim niebie oraz opóźnienia na innych lotniskach.

    Od czerwca, wraz ze wzrostem liczby wakacyjnych lotów czarterowych, ruch wrócił do poziomu z 2008 roku.

    - Rzeczywiście, kryzys się skończył, a tłok na wrocławskim lotnisku zaczyna być taki, jak podczas hossy dwa lata temu - mówi Grzegorz Hlebowicz, rzecznik Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Taka sytuacja może potrwać nawet do końca wakacyjnych wypraw, czyli przełomu września i października.

    Jak wytłumaczyć pełne niebo nad Europą? Samoloty nad Wrocławiem mogą latać tylko czterema korytarzami - podniebnymi drogami. Nie mogą z nich zboczyć, tak jak kierowcy nie mogą zjechać na pobocze i jechać polem. By nie było zagrożenia, muszą latać w odstępach kilku minut. Jeśli odległość w korytarzu jest zbyt mała, kolejne maszyny zmieniają kurs lub zwalniają.

    - Z ziemi tego nie widać, bo korytarze znajdują się na wysokości do 10 kilometrów. Wyobraźmy sobie, że na drodze jest korek. By go rozładować, ruchem zaczyna kierować policjant. To on decyduje, które pojazdy najpierw przepuścić. Inne muszą poczekać, a resztę kieruje się na objazd. Właśnie tak muszą postępować teraz kontrolerzy z ruchem powietrznym - tłumaczy Tomasz Lenart, kierownik obsługi pasażerskiej na wrocławskim lotnisku. Wszystko po to, aby w jednym czasie nie lądowały dwie maszyny.

    Podobna sytuacja jak wczoraj miała we Wrocławiu miejsce w piątek przed tygodniem. Nawet godzinne opóźnienia w przylocie miało osiem samolotów lecących do naszego miasta. Spóźniły się wtedy maszyny z Liverpoolu, Glasgow, Malagi, Warszawy, Monachium, Bolonii, Frankfurtu oraz Hurghady. Pół godziny czekano też na wylot do Liverpoolu.

    Wrocławski port lotniczy im. Mikołaja Kopernika pobił w czerwcu rekord. Na lotnisku odprawiło się 171 tysięcy pasażerów - najwięcej w historii. Do tej pory za najlepszy uchodził lipiec 2008 roku, gdy odprawiono 168 tys. osób.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (3)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Konieczne nowe pasy startowe.

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

      Żeby samoloty nie wisiały w powietrzu konieczna jest budowa kolejnych pasów startowych na lotnisku, lub przejęcie całości lotniska od wojska. Jeśli nic się nie zmieni, to wkrótce Wrocławiowi...rozwiń całość

      Żeby samoloty nie wisiały w powietrzu konieczna jest budowa kolejnych pasów startowych na lotnisku, lub przejęcie całości lotniska od wojska. Jeśli nic się nie zmieni, to wkrótce Wrocławiowi pasażerów zacznie zabierać Berlin Brandenburg International. Taki zresztą Niemcy mają plan. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Smutas

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      Czlowiek z taka mina smutasa nie powinnien pracowac na tak wrazliwym miejscu. Jego twarz jest klasycznym przykladem "polskiej goscinnosci" z jakim spotykamy sie na polskich lotniskach. Czy nikt w...rozwiń całość

      Czlowiek z taka mina smutasa nie powinnien pracowac na tak wrazliwym miejscu. Jego twarz jest klasycznym przykladem "polskiej goscinnosci" z jakim spotykamy sie na polskich lotniskach. Czy nikt w Polsce nie wie co do jest usmiech,zyczliwosc i pogoda ducha?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nowy terminal

      Lulek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      Nowy terminal, który powstanie w 2011 r. rozładuje korek oczekujących na samym lotnisku, ale przestrzeni powietrznej nie powiększy. Za to będzie można w bardziej komfortowych warunkach oczekiwać na...rozwiń całość

      Nowy terminal, który powstanie w 2011 r. rozładuje korek oczekujących na samym lotnisku, ale przestrzeni powietrznej nie powiększy. Za to będzie można w bardziej komfortowych warunkach oczekiwać na opóźnione loty. zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama