Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak po sobotnich zmianach działa komunikacja miejska we Wrocławiu

Jerzy Wójcik
Po remoncie placu Bema wreszcie wróciły tu tramwaje
Po remoncie placu Bema wreszcie wróciły tu tramwaje fot. Paweł Relikowski
Nawet ci uważający się za ekspertów od komunikacji miejskiej mogli mieć w sobotę problemy z ogarnięciem wszystkich zmian na drogach i torach we Wrocławiu. W aż czterech ważnych miejscach miasta czekały nas nowości dotyczące nie tylko pasażerów, ale także kierowców. Od soboty obowiązuje bowiem wakacyjny rozkład jazdy, a do tego zaczęło się kilka ważnych remontów. Sprawdziliśmy, jak funkcjonuje komunikacja w miejscach, gdzie zmian było najwięcej.

plac Bema
Po remoncie już wróciły tu tramwaje. Przystanki ze stylizowanymi na zabytkowe słupkami i nowymi wiatami wyglądają elegancko, a do rozkładów nie można mieć zastrzeżeń.

Część pasażerów zapomniała jednak, że przystanki przeniesiono za skrzyżowanie i teraz na tramwaj czeka się w innych miejscach niż przed remontem. Powody do obaw mogą mieć też piesi, którzy próbują z przystanku przy ul. Drobnera dostać się w kierunku zamkniętych dla ruchu mostów Młyńskich. Brakuje tam chodnika, z ziemi sterczą niezabezpieczone przewody, a o wystające studzienki nietrudno się potknąć. Prace w tym miejscu wciąż trwają i trzeba naprawdę uważać.

Z myślą o pieszych wprowadzono tu natomiast nowe sygnalizatory. Umieszczony z bo-ku tradycyjnego sygnalizatora migający, pomarańczowy symbol przechodnia informuje kierowców skręcających w prawo o zielonym świetle na przejściu. To nowatorskie u nas rozwiązanie na pewno poprawi bezpieczeństwo.

Pilczyce - Leśnica
Od soboty tramwaje linii 10 i 22, jeżdżące dotychczas do Leśnicy, kończą trasy na pętli przy ul. Pilczyckiej. Powodem są prace prowadzone przy ul. Kosmonautów. Pasażerowie dojeżdżają tramwajem do pętli, a do Leśnicy i z powrotem wozi ich autobus 710. W sobotę, gdy nie było korków, wszystko odbywało się bardzo sprawnie. Kierowcy autobusów mieli nawet w swoich rozkładach zapisane, by obowiązkowo czekać na konkretny tramwaj i nie ruszać, dopóki nie przyjedzie. Część osób pytała tylko, dlaczego na autobusie nie napisano, że jedzie on za tramwaj. Sam numer 710 to za mało.

Podwale
Rozpoczął się remont torowiska i nawierzchni między torami na odcinku Podwala od skrzyżowania z Krupniczą do ul. Łąkowej. Choć na miejskich stronach internetowych czytamy, że jedynym utrudnieniem dla kierowców będzie zakaz skrętu z Łąkowej w Podwale, jest to nieprawda. Po zamknięciu kilkudziesięciu metrów torów w pobliżu ul. Łąkowej auta jadące Podwalem w jednym i drugim kierunku mają do dyspozycji jeden zamiast dwóch dotychczasowych pasów. Dodatkowo zmiany dla kierowców są słabo oznaczone i wiele osób w ostatniej chwili zamienia pas ruchu.

Pasażerowie komunikacji miejskiej nie narzekają natomiast na objazd tramwajów. Linie 6 i 7 jeżdżą przez plac Legionów. Linie 14, 20 i 24 - przez Widok i plac Teatralny. To dobrze znane trasy objazdów i, niestety, wcześniej często wykorzystywane ze względu na fatalny stan torów przy Podwalu.

tzw. plac Społeczny
Rozpoczęto kolejny etap remontu torów, co oznacza nowe uciążliwości dla kierowców. Jeden zamiast dotychczasowych dwóch pasów mają ci jadący z placu Wróblewskiego do mostu Pokoju. W weekend tworzyły się tam niewielkie korki. Na długie przestoje możemy trafić dziś.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska