Trzykondygnacyjny budynek nowego dworca będzie miał powierzchnię 12 tysięcy metrów kwadratowych. Połowa zagospodarowana zostanie na potrzeby pasażerów i kolei. Na parterze będą kasy. Poniżej ulokowane zostaną trzy perony. Drugie i trzecie piętro mają zająć sklepy.
Tego rodzaju rozwiązanie wymagać będzie stawiania gmachu na żelbetowych palach. A to oznacza poważne utrudnienia dla pasażerów. - W czasie budowy perony będą stopniowo wyłączane. Chcemy, aby jednocześnie z ruchu był wyłączany tylko jeden peron - mówi Roman Biniszkiewicz, dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami w Poznaniu. Kiedy jednak przyjdzie do zalewania stropów nowego gmachu, trzeba będzie wyłączyć więcej peronów.
Sama budowa ma potrwać czternaście miesięcy. W urzędzie miasta powołano specjalny zespół do realizacji projektu.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?