Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Legnica: Lokatorzy sprawdzą przez internet czy zapłacili

Zygmunt Mułek
- System ułatwi życie lokatorom - mówi prezes Marek Deryng
- System ułatwi życie lokatorom - mówi prezes Marek Deryng fot. Piotr Krzyżanowski
Legnicka Spółdzielnia Mieszkaniowa Piekary stworzyła system informatyczny, który pozwala każdemu lokatorowi sprawdzić stan swojego konta. Po zalogowaniu się będzie wiedział, czy ma nadwyżkę, czy też niedopłatę.

- Ten system testowaliśmy przez rok - mówi wiceprezes SM Piekary Zbigniew Kurek. - Jest podobny do bankowego. Ma też bardzo dobre zabezpieczenia i nie można się do niego włamać.

Dotychczas wielu spółdzielców miało kłopoty. Na przykład pani Joanna czasami spóźniała się się z wpłatą należności. Ze spółdzielni dostawała pisma, że zalega z czynszem czy opłatą za wodę.
- Starałam się, by zaległości nie były zbyt duże, ale nie zawsze wiedziałam, ile pieniędzy jestem winna - opowiada lokatorka. - Przez telefon pracownicy nie podawali takich informacji, a biegać do biura to dla mnie problem. Podoba mi się, że spółdzielnia wpadła na taki pomysł. Na pewno ułatwi mi to życie.
Jak można wejść do systemu? - Każdy spółdzielca, który chce mieć dostęp do systemu, powinien przyjść do nas z dowodem osobistym - wyjaśnia wiceprezes Kurek. - Po sprawdzeniu otrzyma instrukcję, login i hasło startowe. Po zalogowaniu się będzie miał podgląd do swojej kartoteki. Będzie wiedział, czy jego pieniądze wpływają na konto spółdzielni i jak wyglądają bieżące rozliczenia.

Ale to nie wszystko. Lokator, który ma swój login, będzie mógł wysłać do spółdzielni oficjalne pismo - np. że w jego klatce schodowej popsuł się domofon czy spaliły się żarówki. - Takie pismo zostanie zarejestrowane i wpisane do dziennika - zapewnia wiceprezes Kurek. - Lokator nie będzie musiał z takimi sprawami przychodzić do spółdzielni. Otrzyma też oficjalną odpowiedź.

Prezes spółdzielni Piekary Marek Deryng podkreśla, że to prawdopodobnie pierwszy taki system na Dolnym Śląsku. Był testowany przez pracowników spółdzielni i się sprawdził.

- Robimy wszystko, by lokatorom żyło się łatwiej - przekonuje prezes Deryng.
Jak się dowiedzieliśmy, większość kosztów zainstalowania systemu pokrył Bank Pocztowy, który obsługuje rozliczenia lokatorskie. Spółdzielnia zakupiła serwer za 2200 zł oraz miesięcznie płaci 700 zł za serwis i konserwację.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska