We Wrocławiu mają być nowe biletomaty

    We Wrocławiu mają być nowe biletomaty

    Małgorzata Kaczmar

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    W niemieckiej fabryce Scheit&Bachmann w Bawarii trwa produkcja nowych automatów do biletów, które już za dwa tygodnie staną na ulicach Wrocławia. Zastąpią stare, nieustannie się psujące automaty firmy Merona, z których pasażerowie korzystają od 8 lat
    Jak będą wyglądać nowe maszyny? Bardziej przypominają bankomaty niż żółto-czerwone automaty do biletów, do których przyzwyczaili się pasażerowie wrocławskich autobusów i tramwajów. Ekran automatu będzie umieszczony dużo niżej niż teraz. Dzięki temu dzieci i osoby niepełnosprawne nie będą miały problemów z dosięgnięciem do odpowiedniego przycisku czy przeczytaniem komunikatu, który pojawia się na wyświetlaczu.

    Sam ekran będzie dużo większy niż maleńkie kwadraciki starych automatów. 15-calowy, podobnej wielkości, jak ekran przeciętnego laptopa, umożliwi kupienie biletu nawet osobom starszym, które słabo widzą. Skończy się również problem z wydawaniem reszty i zjadaniem monet, bo na to do tej pory najbardziej narzekali pasażerowie MPK.


    - Biletomaty to prawdziwy koszmar - przyznaje Anna Kilińska, studentka chemii na Politechnice Wrocławskiej. - Maszyna nieraz zjadła mi kilka złotych. Poza tym nie wydaje reszty i nie przyjmuje banknotów - narzeka dziewczyna.

    Za dwa tygodnie jej problemy się skończą. Nowoczesne maszyny będą wydawać resztę, przyjmować banknoty, a nawet karty kredytowe. Natomiast turyści na wyświetlaczach będą mogli zobaczyć mapę miasta.

    - Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, stolica Dolnego Śląska będzie mieć najnowocześniejszy system biletów miejskich w całej Europie - twierdzi Dariusz Gajda, dyrektor ds. płatności elektronicznych w Mennicy Polskiej, firmie, która zajmie się ustawianiem nowoczesnych maszyn na ulicach miasta.

    Wrocław może mieć najnowocześniejszy system biletów miejskich w całej EuropieDo lipca na wrocławskich ulicach stanie 50 takich nowoczesnych maszyn, a do końca roku będzie ich już 100. W tej chwili w stolicy Dolnego Śląska jest ok. 150 automatów do drukowania biletów.

    - Ale te, które wkrótce się pojawią, będą nowocześniejsze. Jedna taka maszyna kosztuje 100 tysięcy złotych - tłumaczy Dariusz Gajda. - To 10 razy więcej niż automat firmy Merona.

    Paweł Czuma, szef biura prasowego Urzędu Miejskiego Wrocławia dodaje, że 1 lipca cały system zostanie połączony z kartą miejską.

    Niemiecka firma Scheidt&Bachmann wyprodukuje dla Wrocławia 100 maszyn do biletów

    Biletomaty niemieckiej firmy Scheidt&Bachmann stoją już m.in na ulicach Bostonu, Londynu i Paryża. Do tej pory firma z siedzibą w Bawarii zainstalowała na świecie ponad 7 tysięcy automatów biletowych. Oprócz nich niemieckie przedsiębiorstwo produkuje także systemy parkingowe czy automaty dla stacji paliw. Z polskich miast produkowane w Niemczech maszyny do biletów ma ma razie tylko Warszawa.

    Choć biletomaty Scheidt&Bachman staną na wrocławskich ulicach dopiero w maju, maszyny firmy w stolicy Dolnego Śląska stoją już od kilku lat. Gdzie? W Galerii Dominikanskiej - wydają bilety parkingowe.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (6)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      NAAAAAj

      czacza (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 48 / 42

      Dariusz Gajda twierdzi, że stolica Dolnego Śląska będzie mieć najnowocześniejszy system biletów miejskich w całej Europie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      NAJ...

      czacza (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 53 / 50

      Dariusz Gajda twierdzi,że
      Jakie kryteria stosuje się aby można system uznać za NAJNOWOCZEŚNIEJSZY ? I kto to sprawdza lub ocenia?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      NAJ...

      czacza (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 39 / 32

      Dariusz Gajda twierdzi,że
      Jakie kryteria stosuje się aby można system uznać za NAJNOWOCZEŚNIEJSZY ? I kto to sprawdza lub ocenia?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      100?

      qba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 46

      Mam nadzieję, że do końca tego roku 100 sztuk, a w przyszłym następne 100. Na około 600 przystanków to i tak nie za wiele. Dobrze gdyby stanęły również na pętlach np 9 przy Parku Południowym....rozwiń całość

      Mam nadzieję, że do końca tego roku 100 sztuk, a w przyszłym następne 100. Na około 600 przystanków to i tak nie za wiele. Dobrze gdyby stanęły również na pętlach np 9 przy Parku Południowym. Ciekawi mnie jeszcze czy miasto bierze pod uwagę monitoring tych automatów? O przetargu na połączenie światłowodowe skrzyżowań nic nie słychać czyli rozumiem, że monitoring będzie odbywać się drogą radiową? Tak jak MKT wspomina - bydła u nas nie brakuje, a miło byłoby gdyby zakupiony przez miasto tramwaj, automat biletowy, autobus czy wybudowany przystanek wytrzymał choć 2 lata w stanie nienaruszonym.
      Jeszcze jedno: Policja czasem złapie jakąś sztukę bydlęcia, który/a niszczy przystanek, szyby w tramwaju i autobusie. Jak to się ma do zasądzonej kary 300 czy 500 zł skoro taka szyba często kosztuje 2-3 razy więcej?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A co ze starymi automatami?

      gaax (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 66 / 53

      Żeby się zaraz nie okazało, że nagle znikną wszystkie automaty, a stopniowo będą je zastępować te nowe. Wymiana powinna się odbywać bezpośrednio - demontujemy stary automat i zakładamy nowy.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Biletomaty

      MKT (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 37

      Wierzę w funkcjonalność tych maszyn, ale obawiam się, że szybko zostaną one jej pozbawione przez bydło wrocławskie (nie obrażając prawdziwych Wrocławian i prawdziwego bydła). A jak dobrze wiemy,...rozwiń całość

      Wierzę w funkcjonalność tych maszyn, ale obawiam się, że szybko zostaną one jej pozbawione przez bydło wrocławskie (nie obrażając prawdziwych Wrocławian i prawdziwego bydła). A jak dobrze wiemy, bydło wrocławskie łamie wszelkie normy bydlęctwa, na co dobitnie wskazują notorycznie dewastowane nowe skody.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama