Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Na stadion trzeba zawieźć wielkie filary

Marcin Rybak, Marcin Torz
Osiemdziesiąt cztery potężne prefabrykaty - mierzące po 70 m, ważące po 100 ton - będą przewożone przez Wrocław na budowę stadionu na Maślicach.

Każdy z nich jest wielkości katedry św. Marii Magdaleny przy ul. Szewskiej. - Tak wielkiej logistycznej operacji nie było jeszcze w historii miasta - mówią wrocławscy urzędnicy.

Nigdy bowiem jeszcze nic nie było w stolicy Dolnego Śląska budowane z użyciem tak wielkich betonowych elementów. Prefabrykaty będą częścią konstrukcji trybun. Zostaną wyprodukowane w niemieckiej fabryce, należącej do budującego arenę koncernu Max Bögl. Ich zwożenie na budowę stadionu zacznie się w maju. Najpierw przyjadą pociągami na stację kolejową Wrocław-Nowy Dwór. Jeden taki betonowy element mieści się na trzech specjalnych wagonach. Na stacji zostaną przeładowane na gigantyczną ciężarówkę, która w specjalnym konwoju pojedzie na stadion.

Żeby nie sparaliżować ruchu drogowego w mieście, prefabrykaty będą przewożone tylko nocami. W jedną może być nawet kilka takich transportów. Teraz specjaliści z firmy Max Bögl opracowują trasę przejazdu. Jej dokładny przebieg jest na razie tajemnicą.

Przez miasto były już wożone turbiny do elektrowni, samolot MiG, czołg i parowóz, więc na pewno sobie poradzimy

- Przez miasto były już wożone turbiny do elektrowni, samolot MiG, czołg i parowóz, więc na pewno sobie poradzimy - mówi Ewa Mazur, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu, który musi zatwierdzić trasę. Ewa Mazur zaznacza, że jedyną przeszkodą, której nie da się pokonać, są wiadukty. Dlatego trasę trzeba wyznaczyć, by po drodze ich nie było. W niektórych miejscach trzeba będzie jednak zdemontować sygnalizację świetlną, znaki drogowe albo słupki.

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, najbardziej prawdopodobna trasa prowadzi ulicami: Szczecińską, Lotniczą, Milenijną i Pilczycką. Ale i tu mogą pojawić się problemy. Pierwszy przy skrzyżowaniu ulicy Szczecińskiej z Lotniczą. Kierowcy ciężarówek będą musieli wąskim łukiem ominąć tu budowę wiaduktu autostradowej obwodnicy Wrocławia. Drugi - przy skrzyżowaniu Lotniczej i Milenijnej obok Astry. Tu konieczny będzie przejazd pod trakcją tramwajową.

Przepraszamy za błąd, który znalazł się we wcześniej zamieszczonej infografice. Redakcja.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska