Ważne
    Wrocław: Na stadion trzeba zawieźć wielkie filary

    Wrocław: Na stadion trzeba zawieźć wielkie filary

    Marcin Rybak, Marcin Torz

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Osiemdziesiąt cztery potężne prefabrykaty - mierzące po 70 m, ważące po 100 ton - będą przewożone przez Wrocław na budowę stadionu na Maślicach.
    Każdy z nich jest wielkości katedry św. Marii Magdaleny przy ul. Szewskiej. - Tak wielkiej logistycznej operacji nie było jeszcze w historii miasta - mówią wrocławscy urzędnicy.

    Nigdy bowiem jeszcze nic nie było w stolicy Dolnego Śląska budowane z użyciem tak wielkich betonowych elementów. Prefabrykaty będą częścią konstrukcji trybun. Zostaną wyprodukowane w niemieckiej fabryce, należącej do budującego arenę koncernu Max Bögl.
    Ich zwożenie na budowę stadionu zacznie się w maju. Najpierw przyjadą pociągami na stację kolejową Wrocław-Nowy Dwór. Jeden taki betonowy element mieści się na trzech specjalnych wagonach. Na stacji zostaną przeładowane na gigantyczną ciężarówkę, która w specjalnym konwoju pojedzie na stadion.

    Żeby nie sparaliżować ruchu drogowego w mieście, prefabrykaty będą przewożone tylko nocami. W jedną może być nawet kilka takich transportów. Teraz specjaliści z firmy Max Bögl opracowują trasę przejazdu. Jej dokładny przebieg jest na razie tajemnicą.
    Przez miasto były już wożone turbiny do elektrowni, samolot MiG, czołg i parowóz, więc na pewno sobie poradzimy
    - Przez miasto były już wożone turbiny do elektrowni, samolot MiG, czołg i parowóz, więc na pewno sobie poradzimy - mówi Ewa Mazur, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu, który musi zatwierdzić trasę. Ewa Mazur zaznacza, że jedyną przeszkodą, której nie da się pokonać, są wiadukty. Dlatego trasę trzeba wyznaczyć, by po drodze ich nie było. W niektórych miejscach trzeba będzie jednak zdemontować sygnalizację świetlną, znaki drogowe albo słupki.

    Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, najbardziej prawdopodobna trasa prowadzi ulicami: Szczecińską, Lotniczą, Milenijną i Pilczycką. Ale i tu mogą pojawić się problemy. Pierwszy przy skrzyżowaniu ulicy Szczecińskiej z Lotniczą. Kierowcy ciężarówek będą musieli wąskim łukiem ominąć tu budowę wiaduktu autostradowej obwodnicy Wrocławia. Drugi - przy skrzyżowaniu Lotniczej i Milenijnej obok Astry. Tu konieczny będzie przejazd pod trakcją tramwajową.

    Przepraszamy za błąd, który znalazł się we wcześniej zamieszczonej infografice. Redakcja.


    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (8)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Długa trasa

      neron13 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

      Gdyby przywieźli w okolice stacji Wrocław Pracze mogłoby być bliżej. Tylko pytanie czy tory w kierunku Wołowa by to wytrzymały?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      prefabrykaty

      turysta80 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 6

      Narazie to sprzeczne info przychodzą odn. prefabrykatów jak z katastrofy w Smoleńsku.
      Prefabrykaty nie 70 metrowe ale 35+25+10=70. Skład ma z Niemiec być

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czemu nie koleją aż do stadionu?

      Cezary (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 6

      Czemu nie koleją aż do stadionu?
      Jest przecież linia do Głogowa przez Ścinawę, która przechodzi obok samego stadionu (gdzie będzie zresztą zbudowana stacja "Stadion"). Czemu pociąg nie mógłby się...rozwiń całość

      Czemu nie koleją aż do stadionu?
      Jest przecież linia do Głogowa przez Ścinawę, która przechodzi obok samego stadionu (gdzie będzie zresztą zbudowana stacja "Stadion"). Czemu pociąg nie mógłby się zatrzymać w pobliżu stadionu, gdzie by go szybko rozładowano bez wożenia elementów po ulicach miasta?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie wirze!!

      Krzy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

      nie wierze, że te elementy będą miały po 70m!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bazylika św. Elżbiety

      turysta80 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 7

      Zrekonstruowana wieża ma wysokość 91,46 m. Wnętrzu przywrócono formy zbliżone do gotyckich. Kościół oraz taras widokowy na wieży zostały otwarte dla wiernych i zwiedzających w maju 1997. 31 maja...rozwiń całość

      Zrekonstruowana wieża ma wysokość 91,46 m. Wnętrzu przywrócono formy zbliżone do gotyckich. Kościół oraz taras widokowy na wieży zostały otwarte dla wiernych i zwiedzających w maju 1997. 31 maja tegoż roku Jan Paweł II dokonał poświęcenia kościoła, a sześć lat później nadał mu status bazyliki mniejszej.
      wikipedia.plzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bazylika

      Andreass (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

      Bazylika św. Elżbiety miała 130 metrów, ale to było 500 lat temu :P
      Aktualnie ma 90 metrów.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bazylika

      Andreass (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

      Bazylika św. Elżbiety miała 130 metrów, ale to było 500 lat temu :P
      Aktualnie ma 90 metrów.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      prefabrykaty

      turysta80 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

      Nie lepiej dowieść pod stadion to??
      Tory się znajdują obok stadionu praktycznie
      Moim zdaniem tylko w pewnym momencie trzeba by było kierunek jazdy zmienić.
      Zakładam że pociągi będą przyjeżdżać...rozwiń całość

      Nie lepiej dowieść pod stadion to??
      Tory się znajdują obok stadionu praktycznie
      Moim zdaniem tylko w pewnym momencie trzeba by było kierunek jazdy zmienić.
      Zakładam że pociągi będą przyjeżdżać od strony Legnicy.
      Cały skład potrzeba by było przetrasować na tory w kierunku Wołowazwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecane

      Wideo