22 kwietnia poznamy zwycięzcę konkursu Złote Formaty

    22 kwietnia poznamy zwycięzcę konkursu Złote Formaty

    Barbara Stefańska

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Postawili na promocję swoich miast i województw, stworzyli długofalowe strategie budowania marki, ich działania przynoszą efekty - znamy już listę nominowanych do nagrody Złote Formaty w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów, największego w Europie wydarzenia, dotyczącego promocji miejsc.
    Śląskie. Pozytywna energia - wokół tej idei zbudowano strategię promocji województwa, kojarzonego z zanieczyszczeniem i problemami górnictwa. Kampania pokazywała różnorodność regionu.- Śląskie to nie tylko Śląsk. Obok surowców energetycznych, jest tu także "duchowa energia" z Jasnej Góry, jak i energia sportów zimowych, uprawianych w Beskidach - mówi Tomasz Stemplewski dyrektor wydziału promocji i współpracy międzynarodowej w urzędzie marszałkowskim województwa śląskiego.


    Każda z edycji miała konkretny cel, określany na podstawie badań opinii np. Górny Śląsk był uważany za region nieturystyczny, dlatego postanowiono zareklamować szlak zabytków techniki. Z badań przeprowadzanych po zakończeniu poszczególnych etapów projektu wynikało, że u ponad 1/5 dorosłych Polaków wizerunek Śląska zmienił się na bardziej pozytywny. Promocja za pośrednictwem mediów, zwłaszcza telewizji, została skierowana zarówno do mieszkańców regionu, jak i za zewnątrz. - Promocja miejsca jest równie ważna jak budowa dróg. Można zbudować świetną infrastrukturę, ale ludzie nie będą chcieli tu mieszkać. Dlatego chcemy pokazać racjonalne przesłanki, dlaczego warto tu żyć - podkreśla Stemplewski.

    Stolica wielkopolski nominowana do nagrody Grand Prix w konkursie Złote Formaty promuje się za pomocą hasła "Poznań - miasto know how".

    - Miasto, które wie, jak osiągnąć sukces, wie, jak przyciągnąć inwestorów i jest skuteczne w tym, co robi - wyjaśnia Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji. Strategia została zaplanowana na lata 2009-2016 i skierowana zarówno do Polaków, jak i za granicę, gdzie slogan reklamowy brzmi inaczej: "Eastern energy, western style" (Wschodnia energia, zachodni styl).Każda z edycji miała konkretny cel, określany na podstawie badań opinii

    - Chcemy, by Poznań stał się kontrapunktem dla Warszawy. I żeby stolica wielkopolski była tym,czym Barcelona dla Hiszpanii, Monachium dla Niemiec czy Mediolan dla Włoch - mówi Goździor. Środki pochodzą głównie z budżetu miasta, które przeznacza 20 mln złotych rocznie na promocję.
    Ruda Śląska kieruje swoją długofalową strategię do mieszkańców, którzy stanowią główny potencjał miasta.

    - Działania mają na celu zbudowanie poczucia więzi z miastem, szczególnie wśród młodych - mówi Renata Mły-narczuk z wydziału rozwoju. Ruda niedawno obchodziła swoje 50 urodziny. Z tej okazji zorganizowano festiwal, który przeniósł się do internetu. Miasto za stronę festiwalwspomnien.pl otrzymało nominację w kategorii kampania on-line. W sieci można podzielić się wspomnieniami z dawnych lat, obejrzeć zdjęcia i poznać historię miasta.
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama