Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

22 kwietnia poznamy zwycięzcę konkursu Złote Formaty

Barbara Stefańska
Postawili na promocję swoich miast i województw, stworzyli długofalowe strategie budowania marki, ich działania przynoszą efekty - znamy już listę nominowanych do nagrody Złote Formaty w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów, największego w Europie wydarzenia, dotyczącego promocji miejsc.

Śląskie. Pozytywna energia - wokół tej idei zbudowano strategię promocji województwa, kojarzonego z zanieczyszczeniem i problemami górnictwa. Kampania pokazywała różnorodność regionu.- Śląskie to nie tylko Śląsk. Obok surowców energetycznych, jest tu także "duchowa energia" z Jasnej Góry, jak i energia sportów zimowych, uprawianych w Beskidach - mówi Tomasz Stemplewski dyrektor wydziału promocji i współpracy międzynarodowej w urzędzie marszałkowskim województwa śląskiego.

Każda z edycji miała konkretny cel, określany na podstawie badań opinii np. Górny Śląsk był uważany za region nieturystyczny, dlatego postanowiono zareklamować szlak zabytków techniki. Z badań przeprowadzanych po zakończeniu poszczególnych etapów projektu wynikało, że u ponad 1/5 dorosłych Polaków wizerunek Śląska zmienił się na bardziej pozytywny. Promocja za pośrednictwem mediów, zwłaszcza telewizji, została skierowana zarówno do mieszkańców regionu, jak i za zewnątrz. - Promocja miejsca jest równie ważna jak budowa dróg. Można zbudować świetną infrastrukturę, ale ludzie nie będą chcieli tu mieszkać. Dlatego chcemy pokazać racjonalne przesłanki, dlaczego warto tu żyć - podkreśla Stemplewski.

Stolica wielkopolski nominowana do nagrody Grand Prix w konkursie Złote Formaty promuje się za pomocą hasła "Poznań - miasto know how".

- Miasto, które wie, jak osiągnąć sukces, wie, jak przyciągnąć inwestorów i jest skuteczne w tym, co robi - wyjaśnia Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji. Strategia została zaplanowana na lata 2009-2016 i skierowana zarówno do Polaków, jak i za granicę, gdzie slogan reklamowy brzmi inaczej: "Eastern energy, western style" (Wschodnia energia, zachodni styl).

Każda z edycji miała konkretny cel, określany na podstawie badań opinii

- Chcemy, by Poznań stał się kontrapunktem dla Warszawy. I żeby stolica wielkopolski była tym,czym Barcelona dla Hiszpanii, Monachium dla Niemiec czy Mediolan dla Włoch - mówi Goździor. Środki pochodzą głównie z budżetu miasta, które przeznacza 20 mln złotych rocznie na promocję.
Ruda Śląska kieruje swoją długofalową strategię do mieszkańców, którzy stanowią główny potencjał miasta.

- Działania mają na celu zbudowanie poczucia więzi z miastem, szczególnie wśród młodych - mówi Renata Mły-narczuk z wydziału rozwoju. Ruda niedawno obchodziła swoje 50 urodziny. Z tej okazji zorganizowano festiwal, który przeniósł się do internetu. Miasto za stronę festiwalwspomnien.pl otrzymało nominację w kategorii kampania on-line. W sieci można podzielić się wspomnieniami z dawnych lat, obejrzeć zdjęcia i poznać historię miasta.

Na niecodzienny pomysł promocji poprzez internet wpadła warszawska dzielnica Bielany. Misja Bielany to wirtualna gra internetowa, dzięki której użytkownicy zapoznają się z ciekawymi miejscami w dzielnicy. Gracz - agent biura ochrony burmistrza - rozpracowuje intrygi Mrocznego Charakteru, który chce przejąć władzę nad Bielanami. Porusza się m.in. po bielańskim ośrodku kultury. W sieci wszystko wygląda tak, jak w rzeczywistości - dzięki temu internauta poznaje swoją dzielnicę. Dotychczas ok. 2 tysiące osób zalogowało się na stronę misjabielany.pl.
Poznań za pomocą internetu przyciąga studentów. Na stronie www.poznanprzyciaganajlepszych.pl maturzyści oraz ich rodzice znajdą wykaz uczelni oraz wszelkie przydatne informacje. Również Lublin zachęca do studiowania na tamtejszych uczelniach poprzez stronę internetową student.lublin.eu.

Miasta coraz częściej promują się poprzez cieszące się popularnością portale społecznościowe.

Miasta coraz częściej promują się poprzez cieszące się popularnością portale społecznościowe. Kraków otrzymał nominacje za kampanię on-line na You Tube, Facebooku i blipie. Na przykład na Facebooku internauci znajdą linki do przydatnych stron, a także zapowiedzi wydarzeń kulturalnych.
Pełne informacje na temat Trójmiasta i województwa pomorskiego internauta znajdzie na stronie poznaj3miasto.pl.

22 kwietnia okaże się, kto zostanie zwycięzcą festiwalu. Do finału zakwalifikowało się 28 spośród 173 projektów promocyjnych. Nagrody zostaną przyznane w pięciu kategoriach: wydawnictwo promocyjne, kampania outdoorowa, kampania on-line, event i działalność promocyjna - Grand Prix Festiwalu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska