Wrocław: W lecie z ronda Reagana ma zniknąć bruk

    Wrocław: W lecie z ronda Reagana ma zniknąć bruk

    Jarosław Garbacz

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Nareszcie jest ugoda w sprawie remontu kostki brukowej na placu Grunwaldzkim, która w wielu miejscach się zapadła. Miasto podzieli się ze starym wykonawcą kosztami wymiany kiepskiej nawierzchni
    Prace mają się zacząć w maju i potrwają do września. Przetarg wygrała firma KZN Bieżanów, która teraz remontuje torowisko na ul. Piłsudskiego.

    - Zgodziliśmy się wziąć na siebie część kosztów modernizacji w zamian za zwolnienie nas z 5-letniej gwarancji na remont torowiska - mówi rzecznik prasowy Budimexu Krzysztof Kozioł. Naprawa pochłonie prawie 2,3 mln zł - milion wyłoży miasto, resztę - w ramach ugody - dołoży Budimex.


    Jeszcze pod koniec ubiegłego roku miasto domagało się, by Budimex Dromex naprawił torowisko w ramach gwarancji. Firma nie chciała się zgodzić na takie rozwiązanie, tłumacząc, że winni są urzędnicy, którzy źle przygotowali projekt.

    Kłopoty z wadliwie położoną kostką na placu Grunwaldzkim opisujemy od wielu miesięcy. Wybudowane ponad dwa lata temu torowisko wokół ronda Reagana zapada się, bo zostało ułożone na tzw. podsypce cementowo-piaskowej, z której deszcz wypłukuje piasek.

    Ruch zostanie przeniesiony na sąsiednie ulice i most PokojuRondo Reagana to jeden z najważniejszych w mieście nowoczesnych węzłów przesiadkowych, na którym krzyżuje się kilkanaście linii tramwajowych i autobusowych. - Chcemy do minimum ograniczyć zamieszanie związane z remontem. Będziemy zamykać poszczególne odcinki osobno, modernizację prowadzić etapami, a komunikacja miejska zostanie skierowana objazdami - mówi Ewa Mazur, rzecznika ZDiUM.

    Podczas remontu ruch zostanie przeniesiony na sąsiednie ulice i most Pokoju. Tylko w związku z naprawą odcinka od ul. Skłodowskiej-Curie zamiast zawieszonych tramwajów pojadą zastępcze autobusy.

    Po remoncie w obrębie placu Grunwaldzkiego kostka brukowa pozostanie tylko na peronach węzła przesiadkowego. Tam zostanie uzupełniona specjalną zaprawą.

    Na pozostałych odcinkach: do mostu Grunwaldzkiego, do ul. Norwida w stronę mostu Zwierzynieckiego oraz do mostu Szczytnickiego zapadnięty bruk zostanie wymieniony na beton - taki, jakiego użyto przy budowie autostrady A4.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (8)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Którzy urzędnicy? Jakie kary poniosą?

      Karman (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 16

      .... następnym razem taniej będzie zatrudnić urzędników zza zachodniej granicy. Oni potrafią wszystkiego dopilnować i wyegzekwować należycie. Dla dobra nas wszystkich.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pan 3 w dol

      , (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 6

      mowi o miasteczku Plauen w dawnym NRD-owie, prosze Pana, to sa jednak Niemcy i tam rzadza madrzy ludzie a nie oszolomy spod gwiazdy jakiegos kurdupla Dawida, a to jest szalona roznica. A teraz...rozwiń całość

      mowi o miasteczku Plauen w dawnym NRD-owie, prosze Pana, to sa jednak Niemcy i tam rzadza madrzy ludzie a nie oszolomy spod gwiazdy jakiegos kurdupla Dawida, a to jest szalona roznica. A teraz prosze spojrzec na prawo glownej strony niniejszego forum, jest ankieta n/t prezydenta W-wia, pytam sie, jakie szanse ma Huskowski w starciu z moskowa holota ?! Zadnych !zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      perony do góry

      Maniek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

      To po co nam w takim razie tramwaje niskopodłogowe jak i tak trzeba się wdrapywać do nich?
      Na rondzie przystanek tramwajowy z Biskupina w kierunku ul. Piaskowej mimo, że ma tory podwójne to jest...rozwiń całość

      To po co nam w takim razie tramwaje niskopodłogowe jak i tak trzeba się wdrapywać do nich?
      Na rondzie przystanek tramwajowy z Biskupina w kierunku ul. Piaskowej mimo, że ma tory podwójne to jest podniesiony?! Dziwne tam się dało a tu nie?
      A za kostkę podziękujmy konserwatorowi miejskiemu - Pani Hawrylak bo podobno to ona się uparła na zachowanie kostki granitowej nawiązując do dawnego Breslau.
      Totalna porażka, chociaż ja się cieszę bo wygrałem zgrzewkę piwa - założyłem się z kumplem, że pierwsze dziury pojawia się już w pierwszym roku! :)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie rozumiem jednego

      rob (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

      skoro prywatne firmy (projektant placu i Budimex) wadliwie wykonały daną rzecz, to dlaczego my podatnicy mamy za to płacić ? za 1mln zł można by wybudować 10 (jak nie więcej) nowoczesnych i...rozwiń całość

      skoro prywatne firmy (projektant placu i Budimex) wadliwie wykonały daną rzecz, to dlaczego my podatnicy mamy za to płacić ? za 1mln zł można by wybudować 10 (jak nie więcej) nowoczesnych i bezpiecznych placów zabaw dla dzieci. dlaczego urzędnicy i projektanci placu nie zostali ukarani ?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Perony da się podnieść

      ten co wie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 5

      Jakoś w Plauen jest splot i jest też peron. I jakoś nie wpadłem wsiadając tam do tramwaju jak i nikt nie wpadł w historii tego peronu:
      http://www.phototrans.eu/14,359126,0,Tatra_KT4D_233.html...rozwiń całość

      Jakoś w Plauen jest splot i jest też peron. I jakoś nie wpadłem wsiadając tam do tramwaju jak i nikt nie wpadł w historii tego peronu:
      http://www.phototrans.eu/14,359126,0,Tatra_KT4D_233.html

      Pozdr.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Peronów nie da się podnieść

      Pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      Podniesienie peronów na rondzie Reagana, szanowny gaaaxie, nie wchodzi w grę. Wynika to z faktu, że są tam podwójne szyny. Szczelina pomiędzy peronem a podłogą tramwau stojącego na torze bardziej...rozwiń całość

      Podniesienie peronów na rondzie Reagana, szanowny gaaaxie, nie wchodzi w grę. Wynika to z faktu, że są tam podwójne szyny. Szczelina pomiędzy peronem a podłogą tramwau stojącego na torze bardziej odsuniętym od krawędzi peronu byłaby zbyt duża i wiele osób mogłobt w nią wpadać łamiąc przy okazji nogi. Wiem, że wygodniej wsiada się z tego samego poziomu do autobusu, ale to jest chyba abezpieczniejsze rozwiązanie.

      A tak na marginesie ostatnio byłem w Berlinie i zaskoczył mnie komunikat słowny o różnicy poziomów peronu i podłogi pociągu metra/S-Bahnu, Wrocław też mógłby pomyśleć o wprowadzeniu takich komunikatów zaraz po zapowiedzi przystanku to ułatwia życie osobom niewidomym.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nic dodać nic ująć. Jakby to

      byrcyn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 5

      firma wykonawcza dała ciała, to szybciutko by naprawiła na swój koszt, albo sprawa znalazła by się w sądzie.
      Połowę kosztów zgodził się dołożyć Budimex, by nie psuć sobie relacji z władzami miasta...rozwiń całość

      firma wykonawcza dała ciała, to szybciutko by naprawiła na swój koszt, albo sprawa znalazła by się w sądzie.
      Połowę kosztów zgodził się dołożyć Budimex, by nie psuć sobie relacji z władzami miasta i nie postawić ich w co najmniej niezręcznej sytuacji przed wyborcami. Niepokoi mnie tylko "zwolnienie z 5 letniej gwarancji na remontowane torowiska". Czyli o ile dobrze zrozumiałem po remoncie za wszelkie niedoróbki już bez targów zapłaci podatnik ? Jeśli tak jest, to tylko potwierdza, że d*** dało i daje nadal miasto ;-)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Błąd urzędników

      gaax (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 7

      To oni powinni ponieść konsekwencje, a nie my. Tymczasem milion złotych pójdzie z naszej kieszeni, bo jakiś pajac nie pomyślał. Co gorsza anonimowy pajac, bo wskazano tylko na bezosobowy byt pt....rozwiń całość

      To oni powinni ponieść konsekwencje, a nie my. Tymczasem milion złotych pójdzie z naszej kieszeni, bo jakiś pajac nie pomyślał. Co gorsza anonimowy pajac, bo wskazano tylko na bezosobowy byt pt. "urzędnicy".
      A może przy okazji podniesiemy poziom peronów na Rondzie, żeby ludzie nie musieli się wdrapywać do tramwaju? Nie? To przy następnej okazji jak się coś spieprzy na Rondzie?zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama