Modernizacja 14-kilometrowej linii od Szklarskiej Poręby do granicy państwa kosztowała DSDiK 14,4 mln zł. Inwestycję dofinansowała UE. Położono nowe podkłady, zbudowano tor z szyn. Także Czesi zmodernizowali swój odcinek od granicy do Harrachova.
- To ogromnie malownicza trasa. Takich widoków nie ma nawet w Alpach - zachwyca się Roman Głowaczewski, p.o. dyrektora Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.
Niestety, zna je jedynie z pieszej wycieczki, bo z Jeleniej Góry pociągiem nie da się tam dojechać.
PKP zabrało się dopiero teraz za naprawę. Na początek odnawiany jest kilometrowy odcinek ze Szklarskiej Poręby do przystanku Szklarska Poręba Huta, który był w najgorszym stanie. Prace mają potrwać do czerwca i kosztować 4 mln zł. Jednak wiele do życzenia pozostawia pozostała część połączenia między Jelenią Górą i Szklarską Porębą.
- Nie mamy pieniędzy, by ten fragment zmodernizować - tłumaczy Krzysztof Wójcik z Zakładu Linii Kolejowych w Wałbrzychu. Koszt prac oszacowano na ok. 35 mln zł. Mogą rozpocząć się dopiero w 2011 roku i potrwają co najmniej rok. Na razie pociągi będą jeździć na tym odcinku z prędkością 20 km/h.
To podróż tylko dla turystów i koneserów
- To podróż tylko dla turystów i koneserów - śmieje się Tomasz Nowak, emeryt z Jeleniej Góry, który jeździł na wycieczki tą trasą i podziwiał widoki.
Dojedź do Pragi
Trasa Szklarska Poręba - Harrachov została zamknięta pół wieku temu. W 2009 r. została przejęta od PKP i przekazana marszałkowi dolnośląskiemu, który ją wyremontował. Dzięki temu będzie połączenie do Czech oraz transport do Jakuszyc dla narciarzy i rowerzystów. Czeski przewoźnik jest zainteresowany uruchomieniem letniego połączenia kolejowego
aż do Pragi.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?