Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Koniec kłopotów z pylonem?

Marcin Torz
Mostostal Warszawa, który buduje most Rędziński (to przeprawa w ramach autostradowej obwodnicy Wrocławia), poradził sobie z największym dotychczas problemem na budowie

- Zakończyło się betonowanie jednego z najważniejszych i najbardziej skomplikowanych elementów pylonu, czyli tzw. rygla dolnego - informuje Joanna Wąsiel, rzeczniczka prasowa dolnośląskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, inwestora budowy.

Jest to najbardziej obciążony element konstrukcji. To na nim oparte będą obie jezdnie. Kierowcy będą jechać na wysokości 15 metrów od ziemi. Dodatkowo aż 120 lin, tzw. want (czyli grubych lin, które odejdą od pylonu), będzie podtrzymywało 2 jezdnie. Dla porównania: most Milenijny ma tylko 28 want.

- Betonowanie pylonu powyżej rygla dolnego będzie zdecydowanie łatwiejsze i spowoduje, że
konstrukcja będzie szybciej wznosiła się do góry - zapowiada Joanna Wąsiel.

Pylon będzie miał w sumie 122 metry wysokości. Teraz na budowie mostu pracuje blisko 300 osób.

Przypomnijmy, że niedawno okazało się, że Mostostal ma z budową mostu spore opóźnienia.

Zgodnie z kontraktem przeprawa ma być gotowa w listopadzie tego roku. Ale wszystko wskazuje na to, że termin nie zostanie dotrzymany. Kiedy most powstanie? Tego dokładnie nie wiadomo.

Jednak zarówno Mostostal, jak i GDDKiA zapewniają, że na pewno nie będzie przesunięcia terminu oddania do użytku całej autostradowej obwodnicy Wrocławia. Pojedziemy nią w połowie przyszłego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska