Zmęczeni długą zimą? Pomyślcie o... jedzeniu

    Zmęczeni długą zimą? Pomyślcie o... jedzeniu

    Elżbieta Podolska

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Nasza kuchnia nie musi być ani tłusta, ani ciężka. Szczególnie teraz - w ostatnie tygodnie zimy - powinniśmy jadać dużo warzyw i zup, które nie tylko wzmocnią, ale dodadzą energii naszemu organizmowi.
    Za oknem nadal zimno, choć wreszcie przez ponure, zimowe niebo zaczyna przebijać słońce. Wszyscy z utęsknieniem wypatrujemy wiosny i odrobiny zieleni. Czujemy się zmęczeni zimą i... przygnębieni. A wystarczy poświęcić nieco czasu przygotowaniu posiłków, by nasze zdrowie od razu stało się lepsze, a przygnębienie zniknęło, jak ręką odjął.

    Po pierwsze, nie należy wychodzić z domu bez śniadania. Naszemu organizmowi nie może brakować bowiem energii do wytwarzania ciepła. Smakowite kanapki, gorąca herbata z miodem i nutą imbiru to znakomity początek dnia, który pozwoli spokojnie dotrzeć do pracy.

    Obiadów także nie powinniśmy omijać. Powinny być nadal kaloryczne i pikantne. To pozwoli natychmiast rozgrzać nasz organizm. Pieprz, imbir, czosnek, cebula, papryka, a do słodyczy goździki i odrobina wanilii, a także miodu i syropu z malin pomogą nam w walce nie tylko z zimnem, ale i osłabieniem wiosennym.

    Witaminy i mikroelementy zawarte w roślinach strączkowych, jabłkach, czosnku, cebuli i kaszach są dużo lepiej przyswajalne niż te w tabletkach czy różnego rodzaju preparatach. I nie można ich przedawkować, ponieważ z naturalnych produktów pobieramy tylko tyle, ile jest nam potrzebne. Ponadto czosnek, cebula i jabłka działają równie silnie, jak antybiotyki czy detoksykanty, a w przeciwieństwie do leków nie mają skutków ubocznych. No i smakują znacznie lepiej niż jakiekolwiek lekarstwa! Do tego porcja żurawiny, która nie tylko jest bogata w witaminę C, ale działa przeciwdepresyjnie i żadne zmęczenie wiosenne jej niestraszne.

    Dobrze jest korzystać z tego, co oferuje nam sama natura i wprowadzić do jadłospisu wysokoenergetyczne i zdrowe dania z roślin strączkowych, cebuli, czosnku i kaszy oraz ze wzmacniających nasz organizm jabłek. Natomiast cebula i czosnek nadają potrawom smak, a prócz tego podnoszą odporność organizmu na infekcje. Substancje czynne w nich zawarte działają jak antybiotyk.

    Czytaj także

      Komentarze (3)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      __ŻYWIENIE RACJONALNE; wg: IRL KRAKÓW.

      Donata LOGY, Roma (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

      Ja jednak polecam i wskazuję na rozsądek oraz umiar.
      Jemy niskotłuszczowo, 0% negatywnych TOKSYN, energetyczne węglowodany wyłącznie do 26% wzrostu.
      Pokarmy o właściwym doborze białek, oraz co...rozwiń całość

      Ja jednak polecam i wskazuję na rozsądek oraz umiar.
      Jemy niskotłuszczowo, 0% negatywnych TOKSYN, energetyczne węglowodany wyłącznie do 26% wzrostu.
      Pokarmy o właściwym doborze białek, oraz co niezmiernie istotne, nie zawierające toksyn spowalniających
      i zatruwających nasze organizmy.
      Tabele; Dozwolone oraz Zakazane dopełniają właściwej identyfikacji prawd przyrodniczych.
      Skuteczne i warto !!
      Zobacz też;
      __Książka; _pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
      __Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL
      __ADRES_______: http://www.magdalirl.com.pl/
      zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama