Ważne
    Wrocław: Nasze ulice zmienią się na lepsze

    Wrocław: Nasze ulice zmienią się na lepsze

    Bartłomiej Knapik

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Skrzyżowania do przebudowy, nowe pasy i ronda. Na ulicach ma się też pojawić tzw. cichy asfalt
    O tym, co się zmieni na ulicach i skrzyżowaniach w centrum Wrocławia, ale także na osiedlach od niego oddalonych, rozmawialiśmy we wtorek z Elżbietą Urbanek, nową dyrektorką departamentu infrastruktury i gospodarki oraz Elwirą Nowak, zastępcą dyrektora wydziału inwestycji miejskich we wrocławskim magistracie.

    Rozmawialiśmy nie za biurkiem, lecz w samochodzie, podróżując w te miejsca, które kierowany przez dyrektor Urbanek departament będzie chciał zmieniać.
    Wyjeżdżamy z centrum w kierunku Maślic. Na skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego i Ruskiej jednocześnie piesi i samochody mają przez ponad minutę czerwone światło. W tej chwili nie da się tego zmienić. Dlaczego? Bo gdy stoją samochody i piesi, po torowisku mogą jechać tramwaje. I urzędnicy boją się, że piesi mogą pod nie wpaść.

    To się zmieni za dwa lata, gdy wprowadzony będzie tzw. inteligentny system skrzyżowań. Światło zielone dla pieszych będzie się zapalało, gdy nie będzie jechał tramwaj. Wystarczy nacisnąć przycisk na słupie ze światłami (tak ma być na większości ważnych skrzyżowań w centrum). A gdy system wykryje tramwaj, dla pieszych zapali się czerwone. Przejście dla pieszych przez ulicę Legnicką na wysokości Bolesławieckiej i Głogowskiej. Zostanie przerobione w przyszłym roku, przy okazji remontu torowiska. Powstanie azyl między torowiskiem i jezdnią w kierunku centrum.

    Skrzyżowanie Legnicka - Zachodnia - Stacyjna. Tu pojawi się drugi pas do skrętu z Legnickiej w lewo, w Zachodnią. Podczas prac, jeszcze w tym roku, pojawi się dodatkowy, trzeci pas na Stacyjnej, tuż przed krzyżówką.

    Ulica Strzegomska. Jeszcze w tym roku będzie tu nowa dwupasmowa jezdnia. A między nią a blokami Nowego Dworu wyrosną ekrany. Przed tzw. krzyżówką będą miały nawet 6 metrów wysokości. A bliżej Głogowskiej - 4 metry. To efekt nowych przepisów. Przy każdej przebudowie ulicy trzeba spełniać rygorystyczne normy hałasu. I nie wystarczy, że na Strzegomskiej będzie położony tzw. cichy asfalt. Bo ta ulica, jak większość w mieście, znacznie przekracza normy hałasu.
    Ulica Karkonoska. Na południe od ul. Wyścigowej między jezdniami pojawi się barierka. Ma ona zapobiegać zjeżdżaniu na przeciwległy pas i czołowym zderzeniom. Urzędnicy z miasta ustalają szczegóły z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.
    Podczas prac pojawi się dodatkowy, trzeci pas na Stacyjnej.
    Na skrzyżowaniu Armii Krajowej - Bardzka - Hubska roboty zaczną się w marcu. Przybędzie dodatkowy pas na Bardzkiej, a na Hubskiej po torowisku będą mogły jeździć autobusy. Przebudowa jest połączona z remontem Armii Krajowej między Bardzką a Orzechową. Pułaskiego. Remont nawierzchni zacznie się w wakacje. Przy okazji w miejscu, gdzie były kiedyś kamienice, będą parkingi.
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (19)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A tam zaraz wielopoziomowe.

      byrcyn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 22

      Nie lepiej coś pięknie spierdylić (Klecińska/Grabiszyńska/Hallera), a potem to jeszcze "dosolić" malując żółte pasy, już mało widoczne do których większość się i tak nie stosuje, bez wcześniejszej...rozwiń całość

      Nie lepiej coś pięknie spierdylić (Klecińska/Grabiszyńska/Hallera), a potem to jeszcze "dosolić" malując żółte pasy, już mało widoczne do których większość się i tak nie stosuje, bez wcześniejszej informacji znakami pionowymi !!! Po prostu GRATULACJE. Że tam nie doszło jeszcze do większej kraksy, to sam się dziwie ? ;-)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pułaskiego 4pasmowa!!!!

      4pasy? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 18

      ulica Pułaskiego ma być 4 pasmowa tylko miasto jak zwykle nie ma pieniędzy sic i teraz na szybko przeprowadzi tylko mały remoncik, ale tego w tym artykule już nie ma sic!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ulice we Wrocławiu

      wtk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 21

      Do Wrocłwianin60...
      Zgadzam się z Panem w 100%!
      Niech Pan próbuje do skutku...
      Może Pan Prezydent Dutkiewicz zajmie się rzetelnością i
      kompetencjami swoich podwładnych?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      WIELOPOZIOMOWE skrzyżowania.

      wielopoziom (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 20

      Skrzyżowania WIELOPOZIOMOWE są potrzebne, a nie kolejne pasy na tym samym, jednym poziomie !!!
      WIELOPOZIOMOWYCH skrzyżowań daj nam Panie.
      Natchnij Panie urzędników miejskich wielką mocą i wiedzą...rozwiń całość

      Skrzyżowania WIELOPOZIOMOWE są potrzebne, a nie kolejne pasy na tym samym, jednym poziomie !!!
      WIELOPOZIOMOWYCH skrzyżowań daj nam Panie.
      Natchnij Panie urzędników miejskich wielką mocą i wiedzą co pozwoli wrocławianom zaznać rozkoszy i wygody jazdy po takich WIELOPOZIOMOWYCH skrzyżowaniach.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Aha - to mają być rewolucyjne zmiany??

      bolo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 25

      Do Wrocławianina 60: zdaje się, ze masz rację. Widać to po decyzjach urzędników. Natomiast śmiech mnie ogarnia, jak decyzjami o dobudownaiau jakigoś tak kolejnego pasa w lewo chce się NAPRAWDĘ...rozwiń całość

      Do Wrocławianina 60: zdaje się, ze masz rację. Widać to po decyzjach urzędników. Natomiast śmiech mnie ogarnia, jak decyzjami o dobudownaiau jakigoś tak kolejnego pasa w lewo chce się NAPRAWDĘ POPRAWIĆ warunki komunikacyjne. TYLKO rozwiązania bezkolizyjnego ruch na różnych poziomach (ESTAKADY i TUNELE szanowni państwo urzędnicy) to potrzebna rewolucja, która jest rozwiązaniem na lata. Popatrzce, jak to zrobili Niemcy, Szwdzi, Holendrzy... Szkoda gadać. Ale u nas jest... jak zawsze. Zbudujmy sobie jeszcze kilka takich rond Raegana (normalnie: Plac Grunwaldzki) i cieszmy się, ze sa inwestycje. Ręce opadają.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Legnicka - Głogowska

      neron13 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 33

      Zdarzało mi się na tym przejściu raz czy dwa udawać torreadora (balansując między tramwajem a samochodem). Ale mnie się to udało "dzięki" mojej głupocie - zamiast poczekać na wysepce przy północnej...rozwiń całość

      Zdarzało mi się na tym przejściu raz czy dwa udawać torreadora (balansując między tramwajem a samochodem). Ale mnie się to udało "dzięki" mojej głupocie - zamiast poczekać na wysepce przy północnej nitce Legnickiej, chciałem przejść szybciej. Natomiast dla ludzi starszych to faktycznie jest utrudnienia - przy krótkim cyklu świateł na tym przejściu po prostu czują, że muszą szybciej startować aby zdążyć przejść jeszcze na zielonym. PS. Wysepka dla pieszych w tym miejscu oznacza jakieś konkurencje alpejskie typu slalom dla kierowców na lewym pasie południowej nitki Legnickiej...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ulice we Wroclawiu

      Wrocłwianin60 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 20

      Szanowni Państwo ! TEREFERE KUKU BABA STRZELA Z ŁUKU. Problem budowy dróg we Wrocławiu / także w Polsce / to problem braku urzedników o odpowiednich kwalifikacjch a odpowiedzialnych za realizację...rozwiń całość

      Szanowni Państwo ! TEREFERE KUKU BABA STRZELA Z ŁUKU. Problem budowy dróg we Wrocławiu / także w Polsce / to problem braku urzedników o odpowiednich kwalifikacjch a odpowiedzialnych za realizację danej inwestycji. Mam na te sprawę ugruntowany pogląd jako,że uczestniczyłem aktywnie w budowie dróg, austostrad i takich innych rzeczy / np. lotniska / przez ostatnie prawie 30 lat na terenie Niemiec i moja wiedza nie jest teoretyczna ale praktyczna. Stosowne materiały , stosowane technologie to czas jak lata 70-siate w Polsce. Ja wielokrotnie zwracałem się do Pana Dutkiewicza, innych rzekomych decyden-tow z ofertą, że udostepnię wiedzę za darmo pod warunkiem konsekwentnego zastosowania np. tak zwa-nych norm zharmonizowanych / w Polsce znanych jako PN EN / ale im większy dyletnt lub techniczny ignorant tym interpretacja była zatrwarzjąca. Ostateczny wynik moich wysiłków - brak absolutnej nie tylko jakiejkolwiek reakcji ale nawet woli zapoznaniania się z tą problematyką. Naprwdę Szanowni Panstwo - Kochani Wrocławianie - tymi budowami powinna zając się prokurtura - no ale choćby ostatnie doświadczenia jak AFERA OLEWNIKA czy tzw. HAZARDOWA dowodzą jak wielka niemoc jest w tym zakre sie - pomijając już fakt przestzregania praworządności. Wielka szkoda, bo kiedyś jakiś urzędnik mając dość podczs pobytu tzw. imprez zajmie się sprawą właściwego i celowewgo wykorzystania dostacji - ale wtedy będzie chóralne wołanie o najazdzie TATARÓW, KRZYŻAKÓW LUB SZWEDÓW. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pułaskiego

      MK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 25

      wygląda na to, ze jednak zamiast 4 pasow na Pulaskiego w najblizszej przyszlosci doczekamy sie parkingow latem i tunelu w 2080 roku.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ale chaos

      Sv (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 20

      Cytat:
      Ale bełkotliwy ten teks. Widać, że autor nie za bardzo kuma o czym pisze. "- Ul. Legnicka. W tym miejscu pojawi się dodatkowy azyl dla pieszych" - a Legnicka to zdaje się długa ulica....rozwiń całość

      Cytat:
      Ale bełkotliwy ten teks. Widać, że autor nie za bardzo kuma o czym pisze. "- Ul. Legnicka. W tym miejscu pojawi się dodatkowy azyl dla pieszych" - a Legnicka to zdaje się długa ulica. Generalnie tekst strasznie chaotyczny, widać ze autor nie panuje nad materią.

      Ja mam wrażenie że autor nie panuje nad sposobem wysławiania się w ogóle. To coś co ma być "artykułem" to nawet nie jest kiepski szkic - przepisał to co wynotował na karteczce z rozwinięciem skrótów w rodzaju GDDKiA żeby było więcej. O zdaniach podrzędnie złożonych czy znajomości tematu to nawet nie wspomnę :Pzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co do Opolskiej

      Magistrat (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 19

      została ona zakwalifikowana do drugiego etapi wdrażania programu dziur spowalniających

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecane

      Wideo