Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koleją z Kątów Wrocławskich do Hamburga

Ryszard Żabiński
Teraz można ładunek dowieźć tirem do Kątów Wrocławskich, skąd pociągiem trafi do dwóch niemieckich portów morskich
Teraz można ładunek dowieźć tirem do Kątów Wrocławskich, skąd pociągiem trafi do dwóch niemieckich portów morskich Tomasz Hołod
Holenderska firma Schavemaker Cargo w Kątach Wrocławskich uruchomiła połączenie kolejowe do Hamburga i Bremerhaven obsługujące ładunki skonteneryzowane.

Każdy, kto ma do przewiezienia ładunek w kontenerze, może go teraz dowieźć tirem do Kątów Wrocławskich, skąd pociągiem trafi do dwóch niemieckich portów morskich. Stamtąd ładunek może dalej popłynąć statkiem.

- To jest wielkie wydarzenie dla całej południowo-zachodniej Polski - tłumaczy Aleksandra Kocemba z Schavemaker Cargo. - Takie rozwiązanie sprawia, że drogi są mniej niszczone przez ciężkie składy samochodowe i jest to bardziej korzystne dla środowiska.
W Europie Zachodniej taki sposób transportu, gdzie ten sam kontener przewożony jest przez tira, pociąg i - ewentualnie - statek jest bardzo popularny. Jego udział w przewozach sięga 20-40 proc. w zależności od kraju. U nas jest dziesięć razy mniejszy.

Nowe połączenie kolejowe to niejedyna inwestycja w ostatnich tygodniach. W pobliskich Pietrzykowicach szwedzki koncern Volvo uruchomi centrum serwisowe na terenie o powierzchni 3,4 hektara. W tej niewielkiej wsi ruszyła też autoryzowana stacja ciężarówek Mercedesa.
- Rozwijający się przemysł wymaga zaplecza logistycznego - komentuje Mieczysław Reps, zastępca burmistrza Kątów Wrocławskich. - Były nawet plany, aby do Pietrzykowic podciągnąć dziewięć kilometrów torów kolejowych i zbudować tam terminal.

3%, to wskaźnik bezrobocia w gminie Kąty Wrocławskie.

Kąty Wrocławskie znakomicie wykorzystały swoje położenie geograficzne i bliskość autostrady A-4. W niedalekiej przyszłości mają szansę stać się najważniejszym węzłem komunikacyjnym w tej części Polski.
Na terenie gminy już teraz działa kilkadziesiąt firm, nie tylko transportowych. Jedną z najnowszych inwestycji będzie budowa kompleksu magazynowo-montażowego koncernu Peri. Niemiecki producent systemów budowlanych zamierza zagospodarować nieruchomość o powierzchni około 6 ha.

- Bezrobocia praktycznie u nas nie ma - wyjaśnia Mieczysław Reps. - Każdy, kto chce, znajdzie u nas pracę.
Gmina swój sukces zawdzięcza nie tylko położeniu. Dla całego obszaru uchwalono plany zagospodarowania przestrzennego, co znacznie ułatwia nowe inwestycje. Są też one na bieżąco korygowane dla potrzeb inwestorów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska