Ruszyła wyprowadzka z wrocławskiego Dworca Głównego

    Ruszyła wyprowadzka z wrocławskiego Dworca Głównego

    Marcin Torz

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Stacja benzynowa Orlen została już zlikwidowana
    1/5
    przejdź do galerii

    Stacja benzynowa Orlen została już zlikwidowana ©Janusz Wójtowicz

    Stacja benzynowa Orlen, która działała obok wrocławskiego Dworca Głównego PKP, zniknęła na zawsze. Zlikwidowano ją z powodu zbliżającego się remontu dworca. Stacja nie wróci już na swoje miejsce po zakończeniu prac. Przy dworcu zaprojektowano skwer.

    Powoli pustoszeje też wnętrze dworca. Nie ma już m.in. sklepów przy wejściach od strony ul. Piłsudskiego i od strony ul. Suchej. Zniknęła też większość kiosków z fast foodami z peronów i z bocznego tunelu. Klub Kolejarza z pierwszego piętra przeniósł się na Dworzec Świebodzki, na dworcu nie działa już także salon gier.

    Ciągle funkcjonuje jeszcze m.in. McDonald's i kilka większych restauracji. - Mają umowy do końca tego miesiąca - informuje Teresa Kalisz, dyrektorka Oddziału Dworce Kolejowe we Wrocławiu.

    Tymczasem ciągle nie jest pewne, kiedy rozpocznie się remont. Choć PKP znalazły brakujące 100 milionów złotych i zdecydowały się podpisać umowę z wykonawcą, to dokumenty musi jeszcze sprawdzić Urząd Zamówień Publicznych. Dopiero wtedy będzie można podpisać umowę, a robotnicy wejdą na plac budowy. Niewykluczone, że nastąpi to dopiero w marcu.

    Czy to oznacza, że pasażerowie nie będą mogli od 1 marca, do czasu rozpoczęcia prac (i tym samym zamknięcia dworca), skorzystać z barów? - Oczywiście, że nie. Muszą mieć możliwość przekąszenia czegoś, więc jeśli zajdzie taka potrzeba, przedłużymy umowę z restauratorami. Choćby o 10, 14 dni - zapewnia Kalisz.

    Ciągle nie jest pewne, kiedy rozpocznie się remontRęce zacierają więc restauratorzy z okolic Głównego. Bo gdy stacja będzie już zamknięta, przy dworcu tymczasowym (powstanie od strony ul. Suchej) będzie o wiele mniej stoisk z jedzeniem. Podróżni będą więc chętniej odwiedzali okoliczne bary.

    - Zapraszamy już teraz. Mamy pyszne pierogi i schabowego - mówi Magdalena Taraziewicz z Magii Smaku przy ul. Piłsudskiego.

    Cud w dwa lata
    Remont Dworca Głównego ma potrwać do stycznia 2012 roku. Do zrobienia jest mnóstwo. Przebudowany zostanie cały hol główny. Pojawią się ruchome schody, którymi podróżni wjadą na perony, będzie też galeria handlowa. Wątpliwe natomiast, aby na dworcu znalazło się miejsce dla budek z knyszami.

    Podczas remontu raz na zawsze rozwiązana zostanie jedna z największych zagadek miasta. Dowiemy się bowiem, czy - jak mówi się we Wrocławiu - pod dworcem znajdują się rozległe, tajne podziemia. Pod gmachem ma powstać podziemny parking dla samochodów.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (3)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dworzec PKP we Wrocławiu

      wroclawinin61 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 82 / 48

      No cóż. Wybór generlnego Wykonwcy to jedna porażka. Z Dworcem PKP we Wrocławiu będzie podobnie jak z wiaduktami na ulicy Grabiszyńskiej i Zaporoskiej - gdzie kuszt techniczny specjalistów daje o...rozwiń całość

      No cóż. Wybór generlnego Wykonwcy to jedna porażka. Z Dworcem PKP we Wrocławiu będzie podobnie jak z wiaduktami na ulicy Grabiszyńskiej i Zaporoskiej - gdzie kuszt techniczny specjalistów daje o sobie znać. Podpory tam zastosowane to unkalne rozwiąznia jeszcze z XIX wieku - w XXI tylko tzw. spece z PRL potfrfili dokonać zniszczenia. Nikt sie tym nie interesuje - brak wiedzy - nawet tzw, specjalistom np.
      tzw. kadrze naukowej z Politechniki Wrocławskiej. Niestety remont pieknego i unikatowego Dworca PKP będzie przykładem jak można coś zdewastowć - dostć pieniądze w EUR - i potem długie niekończące sie procedury z wykonawcą robów a BUDIMEX to co budowa to problemy. Nie wiem co za idiota zdecydował aby tej WSPANIAŁEJ FIRMIE Z CZASÓW PRL zlecić taką robotę. Co na to Konserwator Zabytków - a Pan Dutkiewicz porzykładem z góry też ma to wszystko w ciepłym POWAŻANIU. Nikogo nie zamierzam broń Boze obrażać - fakty z postepu prac na wielu budowach we Wrocławiu są jednoznaczne. Już BUDIMEX wybudował Plac Grunwaldzki - zgłaszane uwagi do oczywistych błędów w tak projekcie jak i technologii wykonawstwa tym doboru materiałów nie zrobiły na kio kolwiek wrażenia. A moze CZŁOWIEKA ROKU 2010 Pana Sobiesiaka zaangazować - przed Komisją Śejmową miał tyle cennych uwag. Panie i Panowie WSTYD - no ale kogo to obchodzi. Zabij sie ludzi nożmi na ulicy ,żadnej reakcji - a kary więzienia jak za
      kradzież sławetnych KALOSZKÓW z pod drzwi sąsiada. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niedoinformowani dziennikarze

      takisobiektoś (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 80 / 51

      Przeczytałem SIWZ do przetargu i nie ma tam schodów ruchomych na perony!!! są natomiast jak oni to nazwali" automatyczne taśmy bagażowe na schodach historycznych":)))))
      Co do podziemi, to już...rozwiń całość

      Przeczytałem SIWZ do przetargu i nie ma tam schodów ruchomych na perony!!! są natomiast jak oni to nazwali" automatyczne taśmy bagażowe na schodach historycznych":)))))
      Co do podziemi, to już część była osuszona i zrobiono tam sklepy 20 lat temu. Więc redaktorku to już pewne że tam są:)))zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Po prostu - boskie!

      neron13 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 75 / 57

      Niektóre restauracje wyprowadzą się teraz... albo za 3 tygodnie... A może za 3 miesiące? Tempo tej inwestycji po prostu jest zastraszające! A jej organizacja przebija nawet Mostostal Warszawę na...rozwiń całość

      Niektóre restauracje wyprowadzą się teraz... albo za 3 tygodnie... A może za 3 miesiące? Tempo tej inwestycji po prostu jest zastraszające! A jej organizacja przebija nawet Mostostal Warszawę na stadionie. Czy remont się zakończy do wiosny 2012? Pewnie tak. Czy zrobione zostanie to co przewidują plany? Wątpię. Skończy się na odmalowaniu frontonu, wymianie co bardziej obleśnych świetlików, zalutowaniu dziur w rynnach i postawieniu kilku więcej ścianek działowych aby pasażerowie nie widzieli niedoróbek. Tak w Polsce wygląda większość inwestycji współfinansowanych przez PKP. I straszno i smieszno...zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama