Wrocław: Walczymy o lepsze trasy autobusów

    Wrocław: Walczymy o lepsze trasy autobusów

    Bartłomiej Knapik

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Nowy Dwór jest kiepsko połączony z centrum miasta. To musi się zmienić! Razem z mieszkańcami rozpoczynamy batalię o przywrócenie połączenia linią 139 do ronda Reagana

    Walkę o wygodniejsze połączenia rozpoczęli już na Osobowicach. Zebrano tam 400 podpisów pod wnioskiem, żeby pojawiła się linia autobusowa, którą z tego osiedla dałoby się dojechać na Kwiską. A MPK wpadło na pomysł, jak zmodyfikować linię 134 - najczęściej spóźniającą się w mieście - by jej autobusy rzadziej stały w korkach.

    Trasy autobusów nie są ustalone raz na zawsze. Przypomnijmy, że niedawno urzędnicy skorygowali rozkłady w okolicach ul.
    Koszarowej - zgodnie z oczekiwaniami studentów, którzy mają tam zajęcia. Od początku nowego semestru zaplanowano więcej kursów w godzinach szczytu, a na liniach, którymi podróżują studenci, będą kursować autobusy przegubowe.

    Jeszcze wcześniej, po protestach mieszkańców Psiego Pola, pojawiła się nowa linia (331) z tego osiedla na rondo Reagana, kursująca w godzinach szczytu.
    Wprowadzenie zmian jest więc, jak się okazuje, całkiem realne. I na to liczą mieszkańcy Osobowic.

    Wczoraj w wydziale transportu urzędu miejskiego złożyli petycję: chcą, by pojawiła się choć jedna linia łącząca ich osiedle z drugą stroną rzeki.

    - Nasze dzieci uczą się w szkołach na Popowicach. Zimą na łyżwy czy latem na basen chodzą do Orbity pieszo przez most Milenijny, bo żadna linia od nas tam nie jeździ - mówi Joanna Nawrot z rady osiedla Osobowice-Rędzin, która zorganizowała zbieranie podpisów pod wnioskiem do urzędu.

    Trasy chce zmieniać także samo MPK. Właśnie wystąpiło z wnioskiem do wydziału transportu, bo tam powstają rozkłady jazdy, o zmianę biegu linii 134, której autobusy spóźniają się najbardziej. W godzinach szczytu - nawet 90 minut.
    Po protestach mieszkańców Psiego Pola, pojawiła się nowa linia na rondo Reagana
    - Linia 134 w tej chwili jeździ z Nowego Dworu na ul. Tyską. Na tej trasie jest wiele miejsc, gdzie autobusy stoją w korkach. Dlatego zaproponowaliśmy jej skrócenie z Nowego Dworu do Tarnogaju - mówi Janusz Krzeszowski z wrocławskiego MPK. - Stamtąd pasażerów w stronę Księża Małego zabierała by utworzona w tym celu linia 334. Jechaliby co prawda z przesiadką, ale o wiele krócej niż w tej chwili - dodaje.

    Krzeszowski przekonuje, że z Tarnogaju i na Tarnogaj łatwiej się dostać w inne rejony. Odjeżdżają stamtąd autobusy trzech linii i są też trzy linie tramwajowe.

    W magistracie nie chcą jeszcze rozmawiać na temat tych konkretnych wniosków. - Wydział transportu analizuje każdy wniosek mieszkańców - zapewnia Paweł Czuma, dyrektor biura prasowego. - Nasze rozwiązania komunikacyjne mają charakter elastyczny i gdy tylko to możliwe, są korygowane pod kątem oczekiwań pasażerów - dodaje.

    Nie oznacza to jeszcze, że nasz wniosek w sprawie autobusu 139 będzie rozpatrzony pozytywnie. Ale im więcej podpisów, tym większa na to szansa.

    Walczcie razem z nami o lepsze połączenia osiedla Nowy Dwór z resztą miasta!

    Podpiszcie się pod naszą petycją o to, by skrócona we wrześniu (do pl. Jana Pawła II) linia 139 znów zaczęła jeździć na pl. Grunwaldzki. Albo żeby chociaż zwiększyć częstotliwość kursowania autobusów linii 149, które mają podobną trasę.

    - Mieszkam na Nowym Dworze, a studiuję na Politechnice Wrocławskiej. Dla mnie skrócenie 139 to kłopot z dojazdem na uczelnię. Teraz naprawdę brakuje choćby jednego dodatkowego kursu na godzinę w okresie szczytu. Zwłaszcza rano - mówi Wojciech Witek, student budownictwa na Politechnice. Takie kłopoty ma większość spośród 19 tysięcy mieszkańców osiedla.

    Petycja w sprawie linii autobusowych 139 i 149 we Wrocławiu

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (10)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tylko nie 134 !!!

      Linia autobusowa 134 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 18

      Popieram co za głupi pomysł o skróceniu trasy 134 tyle czasu było ok.Niech sobie zabiera autobus,tyle walki było o ten autobus,jak to jest dobra linia z Książa Małego do miasta,skrócić w drugą...rozwiń całość

      Popieram co za głupi pomysł o skróceniu trasy 134 tyle czasu było ok.Niech sobie zabiera autobus,tyle walki było o ten autobus,jak to jest dobra linia z Książa Małego do miasta,skrócić w drugą stronę i będzie ok !!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Walczymy o lepsze trasy autobusów

      mm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 19

      Co za głupi pomysł ze skróceniem trasy linii 134 przecież stoi się w korkach na Strzegomskiej, Grabiszyńskiej i na Rondzie - po południu i co to da że linia będzie skrócona. Najpierw będzie się...rozwiń całość

      Co za głupi pomysł ze skróceniem trasy linii 134 przecież stoi się w korkach na Strzegomskiej, Grabiszyńskiej i na Rondzie - po południu i co to da że linia będzie skrócona. Najpierw będzie się czekać na jeden autobus a później na drugi i dopiero się wydłuży przejazd z Nowego Dworu na Księże Wielkie no i z powrotem. Po ostatnim ograniczeniu liczby autobusów na Księże to przeważnie przyjeżdża jeden na godzinę, najlepiej żeby zmienili i te co jadą na Tarnogaj to jechały na Księże Wielkie. Na Tarnogaj przecież jadą tramwaje i inne linie autobusowe.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      BROCHÓW-Nie zapominajcie o przyszłych mieszkańcach TBSow!!

      Madzik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 15

      Połączcie Brochów ze światem! Szczególnie dlatego, że wkrótce (2-3 miesiące) wprowadzi się tam ok tysiąca ludzi do TBS-ów. Wszyscy z nich płacą podatki i również chcieliby mieć lepszy, dojazd...rozwiń całość

      Połączcie Brochów ze światem! Szczególnie dlatego, że wkrótce (2-3 miesiące) wprowadzi się tam ok tysiąca ludzi do TBS-ów. Wszyscy z nich płacą podatki i również chcieliby mieć lepszy, dojazd autobusowy (bo tramwaju brak). Proponuję zwiększyć kursowanie obecnych autobusów i dodać jeszcze jeden łączący Brochów z Rondem Reagana.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Linia 139

      wromis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 20

      Od września ciężko dojechać na plac Grunwaldzki i do centrum. Wsiadam na Gubińskiej. 409 przyjeżdża bardzo zatłoczony, za to 139 jeździ pusty, bo jedzie donikąd. Ostatni 149 z pl. Grunwaldzkiego na...rozwiń całość

      Od września ciężko dojechać na plac Grunwaldzki i do centrum. Wsiadam na Gubińskiej. 409 przyjeżdża bardzo zatłoczony, za to 139 jeździ pusty, bo jedzie donikąd. Ostatni 149 z pl. Grunwaldzkiego na Nowy Dwór odjeżdża odjeżdża o 22,16. Pierwszy nocny jest o 23,47. Ten czas należy wykorzystać na medytacje o naszym prezydencie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pętelki z guzikiem lini MPK

      barbi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 26

      Pętelki bez sensu to specjalność wrocławska. Jest taka linia 126. Jeździ to-to to tu to tam. Trasa: Kozanów - Krzyki. Przejazd tą trasą to prawdziwa wycieczka dla miłośników Wrocławia. Godzina...rozwiń całość

      Pętelki bez sensu to specjalność wrocławska. Jest taka linia 126. Jeździ to-to to tu to tam. Trasa: Kozanów - Krzyki. Przejazd tą trasą to prawdziwa wycieczka dla miłośników Wrocławia. Godzina zwiedzania za 2,40 zł. Zwiedzamy okolice zajezdni przy Legnickiej, potem Gądów a dalej Kuźniki. Oczywiście nie można pominąć Nowego Dworu, a jakże. Docieramy też do Muchoboru i tu z zawrotną prędkością po obwodnicy docieramy do Grabiszyńskiej w okolicach FAT. Teraz czas na zwrot w akcji. Nie jedziemy na Krzyki! Jedziemy Grabiszyńską aż do Zaporowskiej. Szkoda, że nie do Placu Legionów. Ale przy Zaporowskiej jaka ulga. Jest szansa! Zaporoską do ronda Powstańców Śląskich. Zaliczyliśmy po drodze Gajowice i Dworek. W końcu dojechaliśmy znów do obwodnicy przy Halera. Ale do pętli na Krzykach droga jeszcze daleka. Teraz Racławicka i atrakcja trasy: ruiny inwestycji stadionu przy Skarbowców. Skoro już to zaliczyliśmy no to może czas by dojechać na te Krzyki. Udaje się!
      Za projekt tej trasy należy się temu, kto ją wymyślił, tytuł idioty Wrocławia.
      A nie można tak po prostu uruchomić linię Osobowice - Księże Małe po obwodnicy śródmiejskiej?
      Ale to za trudne. Prawda?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      136

      xyz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 24

      co za bzdury z tymi przesiadkami szanownych pomysłodawców zapraszam na Jagodno w związku z remontem ul. Świeradowskiej, odcięciem linii 145, 136 można nawet zaliczyć i 2 przesiadki - podkreślam na...rozwiń całość

      co za bzdury z tymi przesiadkami szanownych pomysłodawców zapraszam na Jagodno w związku z remontem ul. Świeradowskiej, odcięciem linii 145, 136 można nawet zaliczyć i 2 przesiadki - podkreślam na trasie Krzyki - Krzyki-Oporów skandal szkoda słów zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Komar - bajkopiszarz

      życzliwy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 51 / 37

      A pan Komar to nie takie bajki już pisał jak ta o wydzielonym torowisku na Grabiszyńskiej. Jak zacznie swoje science fiction to końca nie widać - 4 lata temu obiecywał tramwaj+, który miał jeździć...rozwiń całość

      A pan Komar to nie takie bajki już pisał jak ta o wydzielonym torowisku na Grabiszyńskiej. Jak zacznie swoje science fiction to końca nie widać - 4 lata temu obiecywał tramwaj+, który miał jeździć w tunelu pod fosą jak metro, potem wyskakiwać na wiadukty i niemal fruwać nad miastem, no i oczywiście mieć wydzielone torowiska. Dziś brzmi to dość zabawnie, ale to niestety śmieszne nie jest. Tu naprawdę nie ma z kim rozmawiać, niestetyzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      życzliwy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 27

      W tym problem we Wrocławiu, że za komunikację miejską odpowiada 6 instytucji. Nie ma jednego decydenta, Każdy zrzuca odpowiedzialność na drugiego. I okazało się, np. za wrześniowe skrócenie 139 do...rozwiń całość

      W tym problem we Wrocławiu, że za komunikację miejską odpowiada 6 instytucji. Nie ma jednego decydenta, Każdy zrzuca odpowiedzialność na drugiego. I okazało się, np. za wrześniowe skrócenie 139 do JP2 nie ma odpowiedzialnych. A co może pan Bartłomiej? Dobrze, że choć nagłaśnia problem w prasie Beton we wrocławskim zarządzie miasta jest naprawdę bardzo trudny do skruszenia. A każda decyzja i tak musi być zatwierdzona przez Jego Wysokość Rafała I. Pewnie i tak było z torowiskiem na Grabiszyńskiej = nadgorliwy urzędnik się wychylił, dostał reprymendę z góry i obietnica wydzielenia torowiska zamieniła się w "niepotwierdzone doniesienie prasowe", jak dowiedzieli się kierowcy mpk ze swojego biuletynu.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Panie Redaktorze...

      as (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 20

      ... Pańskie akcje spadają na łeb na szyję w moich oczach - najpierw obiecał Pan pilnować wydzielenia Grabiszyńskiej i klapa - nawet się Pan nie zająknął w tej sprawie że coś nie tak a teraz takie...rozwiń całość

      ... Pańskie akcje spadają na łeb na szyję w moich oczach - najpierw obiecał Pan pilnować wydzielenia Grabiszyńskiej i klapa - nawet się Pan nie zająknął w tej sprawie że coś nie tak a teraz takie teksty że to niby w WTr-ze powstają rozkłady jazdy? zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      134?

      kyle (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 9

      JESTEM NA NIE ZA ZMINAMI NA 134!! Jak coś to skrócić można w drugą stronę!! do fatu tylko!

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama