Kierowcy ciężarówek szaleją nawet zimą

    Kierowcy ciężarówek szaleją nawet zimą

    Mariusz Junik

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Policjanci zatrzymywali tiry bez łańcuchów. Wielkie auta powodują korki i wypadki.
    Kierowca litewskiego tira został w piątek rano zatrzymany na drodze z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby. Jechał do Czech na letnich oponach, a śnieg padał przez całą noc. Gdyby ruszył dalej, z pewnością zablokowałby drogę do granicy w Jakuszycach. Tak, jak przedwczoraj zrobił to polski kierowca tira w samym centrum Szklarskiej Poręby. Trasa była zablokowana przez dwie godziny.

    - Niektórzy kierowcy ciężarówek to dla nas prawdziwa zmora. Nie dość, że jeżdżą brawurowo, to często za nic mają przepisy - mówi asp. szt. Krzysztof Brodowski z Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze.

    Jeleniogórska policja przez ostatnie dwa dni zatrzymywała tiry na parkingu już w połowie drogi do Szklarskiej Poręby. Dalej puszczała tylko tych kierowców, którzy mieli na wyposażeniu łańcuchy na koła. Kilka kilometrów dalej stoi bowiem znak, który nakazuje założenie łańcuchów na koła pojazdów o masie ponad 12 ton. Bez łańcuchów, w czasie opadów śniegu, nie da się podjechać do granicy w Jakuszycach

    Ciężarówki blokują wiele podobnych miejsc na Dolnym Śląsku. To m.in. Modliszów na trasie z Wałbrzycha do Świdnicy, okolice Głuszycy Górnej, Góra Działoszyńska przy wyjeździe z Bogatyni czy też droga od Boguszyna do Kudowy-Zdroju.
    - Jeżdżę po Europie od 14 lat. Zawsze wożę ze sobą dwa komplety łańcuchów i czasem pożyczam je mniej doświadczonym kolegom, którzy nie radzą sobie z przejazdem górskimi trasami - opowiada Jan Kryżok z Lubina. Jak dodaje, bardzo wiele zależy do umiejętności kierowcy, bowiem główne drogi przeważnie są nieźle utrzymane. Potwierdza to Joanna Wąsiel z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu, po której drogach przeważnie jeżdżą ciężarówki.

    - Tej zimy, na utrzymanie naszych tras, tylko do końca grudnia wydaliśmy już 24 mln zł - mówi Joanna Wąsiel. Na drogi wysypano w tym czasie 18 tys. ton soli. Tylko wczorajszej nocy solarki rozrzuciły aż 300 ton soli.

    Zimowe grzechy główne na drodze
    Nadmierna prędkość, z jaką najczęściej jeżdżą ciężarówki, siejąc postrach wśród kierowców aut osobowych.
    Wyprzedzanie w niedozwolonych miejscach sprowadza się do tego, że ciężarówki wyprzedzają wolniejsze auta gdzie tylko się da, nie bacząc na zagrożenie wypadkiem.
    Nieprzestrzeganie czasu pracy przez niektórych kierowców kończy się w najlepszym przypadku mandatem, a w najgorszym zaśnięciem kierowcy podczas jazdy.
    Brak doświadczenia młodych kierowców powoduje niekiedy, że nie potrafią się zachować w trudnych sytuacjach na drodze.
    Opłakany stan techniczny niektórych ciężarówek, co w zimie przejawia się m.in. jazdą na łysych lub letnich oponach.

    Współpraca: PG, WEN, KAB

    Czytaj także

      Komentarze (5)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      TIR

      manolo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 54 / 61

      Kiedyś nie było TIR-ów. Pamiętam, że za moich młodych lat każdy samochód osobowy był na wsi określany mianem taksówki. Teraz każda ciężarówka egzystuje w (nie-)świadomości społecznej jako TIR. TIR...rozwiń całość

      Kiedyś nie było TIR-ów. Pamiętam, że za moich młodych lat każdy samochód osobowy był na wsi określany mianem taksówki. Teraz każda ciężarówka egzystuje w (nie-)świadomości społecznej jako TIR. TIR jest to nazwa międzynarodowej organizacji transportu drogowego. Wynika z tego, że jadący wypasioną, służbową furą, szef tego bałaganu też jedzie TIR-em. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czy łańcuchy są wogóle dozwolone!!!?

      tirrrr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 45 / 36

      jeżeli jedna opona do tira kosztuje około 3 tys zł to sie nie dziwię, ze szefowie firm transportowych ich nie kupują i nie oszukujmy się -większość tirów jeżdzacych po Polsce ich nie ma - w mojej...rozwiń całość

      jeżeli jedna opona do tira kosztuje około 3 tys zł to sie nie dziwię, ze szefowie firm transportowych ich nie kupują i nie oszukujmy się -większość tirów jeżdzacych po Polsce ich nie ma - w mojej firmie tylko auta wyjeżdzające do Skandynawii miały zimóki - bo tam jest obowiązek
      a co do łańcówchów - to o ile mi wiadomo - nie można ich wszędzie zakładać - grozi to mandatemzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zimowe opony do tira

      krzysiek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 90 / 71

      tylko debil mógł napisać coś takiego.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      opony

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 70 / 43

      Ciężarówka na letnich oponach? He he he. Redaktor to się zna......

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kiedyś kierowca TIR-a to był gość.

      vegas (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 41

      Teraz to pętaki bez doświadczenia jeżdżą dużymi ciężarówkami. Właściciele firm transportowych oszczędzają na wszystkim, na oponach w szczególności. Trochę śniegu, i małe wzniesienie jest nie do...rozwiń całość

      Teraz to pętaki bez doświadczenia jeżdżą dużymi ciężarówkami. Właściciele firm transportowych oszczędzają na wszystkim, na oponach w szczególności. Trochę śniegu, i małe wzniesienie jest nie do pokonania. Policja drogowa powinna lepiej się przyglądać dużym pojazdom na krajowej 8 (Kudowa - Wrocław), po każdych opadach śniegu ta trasa jest nieprzejezdna.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama