Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PKP zwracają pieniądze za bilety

Monika Szymańska
Zimą wiele osób woli podróżować pociągiem,  chociaż i one nie zawsze jeżdżą punktualnie.
Zimą wiele osób woli podróżować pociągiem, chociaż i one nie zawsze jeżdżą punktualnie. Paweł Relikowski
Podpowiadamy, jakie prawa ma pasażer pociągu bez względu na porę roku!

Pociąg miał opóźnienie lub nie przyjechał wcale? Możesz złożyć reklamację lub domagać się zwrotu pieniędzy za bilet.

Nagły atak zimy w ostatnich dniach pokrzyżował plany wielu podróżnych, część pasażerów po kilka godzin czekała na pociąg lub w ogóle nie wyruszyła w podróż, bo składy były odwołane.
Podróżni mają jednak swoje prawa, kupując bilet zawieramy bowiem z przewoźnikiem umowę. To właśnie na bilecie jest napisane, z kim ją zawieramy, kiedy i na jak długi czas. Bilet stanowi także podstawę do złożenia reklamacji.

- Jeżeli opóźnienie pociągu wynosi więcej niż 60 minut lub jest on odwołany, podróżny ma prawo ubiegać się o zwrot całej kwoty, jaką zapłacił za bilet - wyjaśnia Marta Łęska-Padło, zastępca dyrektora Przewozów Regionalnych PKP. - Przysługuje mu także bezpłatny powrót do stacji wyjazdu - dodaje.
Jeżeli jednak mamy już wykupiony bilet na podróż za kilka dni, to gdy będziemy chcieli go zwrócić przed planowanym wyjazdem, nie otrzymamy 100 procent kwoty, jaką zapłaciliśmy.
- Potrącone zostanie 15 procent, z racji tego, że rezygnacja z podróży następuje z inicjatywy pasażera - wyjaśnia Marta Łęska-Padło.

W sytuacji gdy w trakcie przewozu zaistnieją okoliczności, które uniemożliwią dalszą podróż, przewoźnik zobowiązany jest do powiadomienia o tym pasażerów i zapewnienia im przejazdu zastępczego do miejsca przeznaczenia bez dodatkowych opłat.

Łęska-Padło: Każdą reklamację zawsze rozpatrujemy indywidualnie

Jeżeli z racji opóźnienia lub odwołania pociągu zostaliśmy narażeni na szkody (odjechał nasz autobus lub odleciał samolot) możemy starać się o odszkodowanie.
- Mieliśmy kiedyś sytuację, że rodzina spóźniła się na samolot i nie poleciała na wakacje, wtedy pokryliśmy koszty w wysokości opłat manipulacyjnych naliczonych przez biuro podróży - mówi dyrektorka. - Nie zapominajmy jednak o dokładnej dokumentacji całej naszej podróży. Każdą reklamację zawsze rozpatrujemy indywidualnie i staramy się, aby było to na korzyść pasażera - wyjaśnia Łęska-Padło.

Przed podróżą warto zapoznać się także z ustawą o prawie przewozowym, gdzie znajdziemy wszystkie prawa i obowiązki pasażera. Reklamacje możemy składać w każdej placówce przewozów regionalnych lub w kasach biletowych - odpowiedź otrzymamy w terminie 20 dni.
Więcej informacji znajdziemy na internetowej stronie: www.przewozyregionalne.pl lub pod nr. tel. 71-717-33-60.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: PKP zwracają pieniądze za bilety - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska