PKP zwracają pieniądze za bilety

    PKP zwracają pieniądze za bilety

    Monika Szymańska

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Podpowiadamy, jakie prawa ma pasażer pociągu bez względu na porę roku!
    Pociąg miał opóźnienie lub nie przyjechał wcale? Możesz złożyć reklamację lub domagać się zwrotu pieniędzy za bilet.

    Nagły atak zimy w ostatnich dniach pokrzyżował plany wielu podróżnych, część pasażerów po kilka godzin czekała na pociąg lub w ogóle nie wyruszyła w podróż, bo składy były odwołane.
    Podróżni mają jednak swoje prawa, kupując bilet zawieramy bowiem z przewoźnikiem umowę. To właśnie na bilecie jest napisane, z kim ją zawieramy, kiedy i na jak długi czas. Bilet stanowi także podstawę do złożenia reklamacji.

    - Jeżeli opóźnienie pociągu wynosi więcej niż 60 minut lub jest on odwołany, podróżny ma prawo ubiegać się o zwrot całej kwoty, jaką zapłacił za bilet - wyjaśnia Marta Łęska-Padło, zastępca dyrektora Przewozów Regionalnych PKP. - Przysługuje mu także bezpłatny powrót do stacji wyjazdu - dodaje.
    Jeżeli jednak mamy już wykupiony bilet na podróż za kilka dni, to gdy będziemy chcieli go zwrócić przed planowanym wyjazdem, nie otrzymamy 100 procent kwoty, jaką zapłaciliśmy.
    - Potrącone zostanie 15 procent, z racji tego, że rezygnacja z podróży następuje z inicjatywy pasażera - wyjaśnia Marta Łęska-Padło.

    W sytuacji gdy w trakcie przewozu zaistnieją okoliczności, które uniemożliwią dalszą podróż, przewoźnik zobowiązany jest do powiadomienia o tym pasażerów i zapewnienia im przejazdu zastępczego do miejsca przeznaczenia bez dodatkowych opłat. Łęska-Padło: Każdą reklamację zawsze rozpatrujemy indywidualnie

    Jeżeli z racji opóźnienia lub odwołania pociągu zostaliśmy narażeni na szkody (odjechał nasz autobus lub odleciał samolot) możemy starać się o odszkodowanie.
    - Mieliśmy kiedyś sytuację, że rodzina spóźniła się na samolot i nie poleciała na wakacje, wtedy pokryliśmy koszty w wysokości opłat manipulacyjnych naliczonych przez biuro podróży - mówi dyrektorka. - Nie zapominajmy jednak o dokładnej dokumentacji całej naszej podróży. Każdą reklamację zawsze rozpatrujemy indywidualnie i staramy się, aby było to na korzyść pasażera - wyjaśnia Łęska-Padło.

    Przed podróżą warto zapoznać się także z ustawą o prawie przewozowym, gdzie znajdziemy wszystkie prawa i obowiązki pasażera. Reklamacje możemy składać w każdej placówce przewozów regionalnych lub w kasach biletowych - odpowiedź otrzymamy w terminie 20 dni.
    Więcej informacji znajdziemy na internetowej stronie: www.przewozyregionalne.pl lub pod nr. tel. 71-717-33-60.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Do: kenny

      DzieciakNeo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 9

      wystarczyło sprawdzić właściwości obrazka i widać, że się mylisz. Aktualna rozdzielczość to: 250px × 400px. Co daje matryce 0,1M piksela :) To mój SE k500i miał 0.3M piksela :D:D

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zdjęcie do artykułu

      kenny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 7

      zdjęcie do artykułu boskie, rozdzielczość 50 x 100 pixeli :)

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama