Choć przetargi na budowę całej trasy są już rozstrzygnięte, to na przedsięwzięcie zabrakło pieniędzy. Za budowę drogi (z wyjątkiem mostu na Rędzinie, który jest budowany na podstawie oddzielnego przetargu), wykonawcy zażądali prawie 900 mln zł więcej, niż zakładał pierwotny kosztorys.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na drogi (bez mostu) miała wydać niecałe 2 mld zł. Okazało się, że potrzeba 2,8 mld. Teraz trwa więc gorączkowe poszukiwanie dodatkowych środków.
Artur Mrugasiewicz z warszawskiej centrali GDDKiA nie chce zdradzić, czy pieniądze się znajdą.
- Proszę cierpliwie czekać na decyzję - ucina.
Czarny scenariusz i brak gotówki oznaczać będzie konieczność unieważnienia przetargu i rozpisania nowego. Niestety, im później zacznie się ta inwestycja, tym jej cena będzie wyższa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?