Ważne
    Wrocław: Koniec dziurkujących kasowników

    Wrocław: Koniec dziurkujących kasowników

    Marcin Torz

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Z wrocławskich tramwajów znikają stare kasowniki - dziurkacze. Dziś pracownicy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego zamontowali 70 nowych elektrycznych urządzeń.
    - Druga transza 130 sztuk przyjedzie do nas 22 grudnia, a ostatnia - 112 sztuk - na początku stycznia. Łącznie kupiliśmy 312 sztuk za ponad 500 tys. zł - wylicza Janusz Krzeszowski, rzecznik prasowy MPK.

    Prawie we wszystkich tramwajach założono konieczne instalacje, więc można już zakładać kasowniki. Te nowe są żółte. Na bilecie drukują: datę, godzinę i numer pojazdu.

    Na początku przyszłego roku będą we wszystkich wrocławskich tramwajach. Nawet w tych, które mają zostać niebawem wycofane z użytkowania, czyli najstarszych modeli (typ 102). Wtedy kasowniki zostaną zdemontowane i założone w nowych pojazdach.

    Dziurkacz to jedno z najstarszych urządzeń w MPK.
    Ale nie brakuje też innych elementów, które pamiętają poprzednią epokę. Na przykład tablice z dykty zamontowane wewnątrz wagonów. Na nich namalowany jest numer tramwaju, a także kolejne przystanki, na których się zatrzymuje.

    - Regularnie je wymieniamy, ale tylko w modernizowanych tramwajach - zapewnia Krzeszowski.
    Kiedy wagony przechodzą gruntowny remont, pracownicy MPK zakładają nowoczesne świetlne tablice.
    - Samych tablic nie wymieniamy, bo cała operacja byłaby zbyt droga - uzupełnia Krzeszowski.
    W tej chwili elektroniczne tablice świetlne są już zamontowane w 266 wagonach na 438, które jeżdżą po Wrocławiu.
    Kasowniki pójdą na licytację. Za jeden cena wywoławcza wyniesie 10 zł
    Kiedy znikną stare, obite dermą foteliki? Prawdopodobnie w przyszłym roku.
    - Pracujemy nad wyborem jednolitego wzoru tkaniny, który będzie kojarzył się z Wrocławiem, będzie jego wizytówką - wyjaśnia Zdzisław Ferenz, dyrektor ds. eksploatacji z MPK. - Mamy już taki dla nowych skód na Euro. Teraz szukamy dla reszty taboru. Chcemy, aby wszędzie był jednolity. Gdy będziemy mieli jeden wzór tkaniny, przeprowadzimy stopniową wymianę.
    A co się stanie ze starymi kasownikami? Ostrzą sobie na nie zęby kolekcjonerzy i miłośnicy komunikacji miejskiej.

    MPK uznało, że najlepiej sprzedać je na licytacji bądź przetargu. Pod młotek pójdzie 300 sztuk.
    - Chcemy sprzedawać partiami. Jest duże zainteresowanie, piszą do nas w tej sprawie miłośnicy komunikacji z całej Polski. Miałem telefon nawet z Suwałk - opowiada Krzeszowski.
    Prawdopodobnie cena wywoławcza zostanie ustalona na 10 zł za sztukę.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Obicia siedzeń w pojazdach

      Tomek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Cieszyć może, że MPK przykłada co raz większą uwagę do estetyki w swoich pojazdach. Tyle że obicia materiałowe na siedzeniach wrocławskich pojazdów to nie jest dobry pomysł. Niestety obicia prane...rozwiń całość

      Cieszyć może, że MPK przykłada co raz większą uwagę do estetyki w swoich pojazdach. Tyle że obicia materiałowe na siedzeniach wrocławskich pojazdów to nie jest dobry pomysł. Niestety obicia prane są rzadko, a Polacy do czyściochów nie należą. Efekt tego taki, że brud i smród jest wszechobecny. Obserwowałem jak ten problem jest rozwiązywany w różnych krajach na świecie i najpowszechniejsze są siedzenia plastikowe - estetyczne i łatwe w utrzymaniu. Może lepiej będzie skorzystać ze wzorców światowych i wprowadzić siedzenia które w razie zabrudzenia łatwo wytrzeć zwykłą chusteczką higieniczną?!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      MPK nie wymienia tablic w tramwajach

      wroc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Zwłaszcza, że modernizacji tramwaju (w tym wymiany tablic na elektroniczne) nie dokonuje MPK, a firma RMT Protram z ul. Legnickiej.

      P.S. Ja też poproszę jeden kasownik ;-)

      P.S.2. Niech...rozwiń całość

      Zwłaszcza, że modernizacji tramwaju (w tym wymiany tablic na elektroniczne) nie dokonuje MPK, a firma RMT Protram z ul. Legnickiej.

      P.S. Ja też poproszę jeden kasownik ;-)

      P.S.2. Niech redakcja coś zrobi z "kodem autoryzacji", bo ciągle wyskakuje, że błędny.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecane

      Wideo