We Wrocławiu popękały stalowe podpory pod ośmioma wiaduktami...

    We Wrocławiu popękały stalowe podpory pod ośmioma wiaduktami

    Magdalena Kozioł

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Mrozu nie wytrzymały nie tylko dwa stalowe słupy podpierające wiadukt kolejowy nad ul. Zielińskiego. Okazało się, że podobny los spotkał także 6 kolejnych pod dwoma innymi wiaduktami: nad ul. Zaporoską i Stysia.
    - Rzeczywiście, wszystkich pękło osiem - przyznaje Marcin Gesing, rzecznik firmy Skanska, która wykonywała ich remonty. - Wszystkie zostały już zabezpieczone.
    Pierwszy sygnał o rysach na podporach pojawił się w czwartek ok. godz. 18. Zauważyli je pracownicy Skanski. W piątek specjalna komisja uznała, że istnieje zbyt wielkie ryzyko zawalenia się wiaduktu, i dlatego zamknięto przejazd na wszystkich trzech torach. Jako przyczynę wskazano bardzo niską temperaturę, która utrzymywała się przez ostatnich kilka dni. Kolejne oględziny innych wiaduktów pokazały, że i tam pojawiły się podobne uszkodzenia.

    Jak to się stało, że zakończony w ubiegłym tygodniu za 25 mln złotych remont skończył się taką porażką? To ma ustalić specjalne dochodzenie PKP Polskich Linii Kolejowych, a także specjalnie powołanych ekspertów.

    Wrocławskie wiadukty doczekały się tego kompleksowego remontu po 50 latach. Miały po nich jeździć cięższe niż dotąd pociągi. To się jednak nie udało. Pasażerowie, którzy w weekend przeżyli koszmar, będą mogli wreszcie odetchnąć.

    Wrocławskie wiadukty doczekały się tego kompleksowego remontu po 50 latach.
    W poniedziałek pociągi mają kursować już trzema torami. Pierwszy udało się uruchomić w sobotę, drugi w niedzielę około godz. 18. Problemy z dojazdem i wyjazdem ze stacji Wrocław Główny mieli podróżni kierujący się w stronę Legnicy, Poznania, Oleśnicy, Kluczborka, Wałbrzycha i Głogowa. Ludzie wsiadali i wysiadali na stacjach Mikołajów, Brochów, Muchobór, Wrocław Zachodni. Pasażerowie byli zdezorientowani, wściekli na brak informacji i na to, że opóźnienia niektórych pociągów sięgały nawet trzech godzin.

    W niedzielę Przewozy Regionalne odwoływały część pociągów z Kłodzka, Oleśnicy, Wałbrzycha do Wrocławia Głównego. Tłumaczą to ograniczoną przepustowością na wiadukcie i brakiem taboru.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (12)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      matoły

      as (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 14

      ta pani redaktor nie powinna sie nazywac koziol tylko osiol...albo matoł

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      osiem ??

      Pawel (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 12

      a gdzie na tej estakadzie jest osiem wiaduktów ?? coś pierdzielicie tutaj , 8 kolumn łącznie , czy po jednej pod ośmioma wiaduktami :) ??

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zakupić w niemczech

      bobek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 14

      Zakupić podobne i mocniejsze podpory w Niemczech.czemu podobne wiadukty i podpory stoją w Niemczech i nic się nie dzieje a też są zabytkowe, przecież tam są od wielu lat podobne wiadukty- i jakoś...rozwiń całość

      Zakupić podobne i mocniejsze podpory w Niemczech.czemu podobne wiadukty i podpory stoją w Niemczech i nic się nie dzieje a też są zabytkowe, przecież tam są od wielu lat podobne wiadukty- i jakoś stoją.Albo niech przyjadą tu inżynierowie z Niemiec i coś doradzą,jak wzmocnić podpory.
      A tak na marginesie to co dalej z dworcem świebodzkim, przecież ginie w oczach.A wymaga remontu i niech w końcu jeżdżą tam pociągi .zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wstyd

      as (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 15

      co za wstyd-jak można zatrudniać takie (lekko mówiąc) niekompetentne osoby jak p. Kozioł? jeszcze bym machnął ręką na tą stal-w końcu kobieta i nie każda zna się na materiałach, ale 8 wiaduktów?...rozwiń całość

      co za wstyd-jak można zatrudniać takie (lekko mówiąc) niekompetentne osoby jak p. Kozioł? jeszcze bym machnął ręką na tą stal-w końcu kobieta i nie każda zna się na materiałach, ale 8 wiaduktów? poza tym czy tam nie ma jakiegoś moderatora? kogoś, kto to pilnuje? żeby nawet nagłówki pisać z takimi bykami? GW spadła na pysk...robi się z niej szmatławiec...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Redakcjo OBUDŻ się

      stodołą (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 13

      Dzwoniłem do redakcji aby poprawili ten fatalny tytuł
      "Polska-Gazeta Wrocławska"
      ul. Strzegomska 42a
      53-611 Wrocław

      tel.: 071 37 48 151
      ale tam zapewne już święta mają i nit nawet nie...rozwiń całość

      Dzwoniłem do redakcji aby poprawili ten fatalny tytuł
      "Polska-Gazeta Wrocławska"
      ul. Strzegomska 42a
      53-611 Wrocław

      tel.: 071 37 48 151
      ale tam zapewne już święta mają i nit nawet nie pofatygował się aby podnieść słuchawkę telefonu.

      W dodatku - to nie pierwszy od 50 lat remont tylko - pierwszy wogóle, bowiem od czasu wkroczenia polaków do miasta 64 lata temu nikt nie przeprowadzał tak kompleksowych prac. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wiadukty - sztuk 8.

      stodola (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 17

      Zdajemy sobie sprawe, iz miasto Wroclaw na mostach czy tez wielu wiaduktach stoi...
      Ale LITOSCI , autorko tekstu - Magdaleno Kozioł, OPANUJ swoje żądze... Nie osiem a zaledwie trzy wiadukty w...rozwiń całość

      Zdajemy sobie sprawe, iz miasto Wroclaw na mostach czy tez wielu wiaduktach stoi...
      Ale LITOSCI , autorko tekstu - Magdaleno Kozioł, OPANUJ swoje żądze... Nie osiem a zaledwie trzy wiadukty w omawianej tragedii pasażerów dworca dotknęły.
      Żeliwo - ZEUSIE i TY nie grzmisz!!!!!!! to nie stal....zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      matematyki nie miała na maturze chyba

      wrocławianiN (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 17

      Autorka nie dość ze nie odróżnia stali od ż eliwa to i z matematyka tez u niej nie najlepiej - dwa słupy plus 6 słupów = 8 wiaduktów ( tak jej w tytule wychodzi)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Osiem wiaduktów?

      MiM (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 16

      Trzy a osiem - prawie to samo.
      Dziennikarstwo ostatnio bardzo ale to bardzo zeszło na psy...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ?

      Kolo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 18

      To co, oni nie testowali tej mieszanki betonowej? Jakiś "projektant" chyba beknie...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Beton

      gaax (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 15

      Skanska dała ciała i nie wiem jak się z tego wykaraskają. Masa betonowa, którą wlali do żeliwnych słupów ma mniejszą kurczliwość przy niskiej temperaturze niż słupy. Widzieliście kiedyś co się...rozwiń całość

      Skanska dała ciała i nie wiem jak się z tego wykaraskają. Masa betonowa, którą wlali do żeliwnych słupów ma mniejszą kurczliwość przy niskiej temperaturze niż słupy. Widzieliście kiedyś co się dzieje ze szklaną butelką wody, napełnioną w 100% i zakręconą po wsadzeniu do zamrażarki? Rozsadza ją od środka.

      Skanska zniszczyła zabytkowe wiadukty, powinni za to ostro zabulić. zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama