Legnica, z nią zawsze po drodze. Tak ma się promować miasto

    Legnica, z nią zawsze po drodze. Tak ma się promować miasto

    Tomasz Woźniak

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Firma Eskadra ustaliła strategię dla Legnicy. Kosztowała 170 tys. zł, ale ludziom się nie podoba.
    Minimalizm i obco brzmiące hasło to główne zarzuty legniczan, pytanych przez nas o nowe hasło i logo, mające wypromować Legnicę.
    - Minimalizm loga to światowy trend - mówi Marek Tobolewski z Eskadry MarketPlace.

    Eksperci od razu odrzucili hasła, które wcześniej bardzo podobały się legniczanom. Przed wojną funkcjonowały: "Drugie oko Dolnego Śląska" i "Miasto ogrodów". Grupa Eskadra odrzuciła te propozycje, stawiając na dobrą komunikację z Legnicą, rozwój handlu i przyjaznych mieszkańców.
    Stąd wybór hasła: "Z nią zawsze po drodze", niemal identycznego, jak wybrane kilka dni temu przez jedną z galerii handlowych: "Galeria Gwarna zawsze po myśli, zawsze po drodze".

    Hasło Eskadry nie jest plagiatem, bo nieco inną, krótszą wersję prezentowali legniczanom jako pierwsi już miesiąc temu.
    - Do galerii, która jest w centrum miasta, pasuje idealnie - uważa Franciszek Grzywacz, wydawca i działacz społeczny. - Do miasta już mniej.

    Nowa strategia zakłada sześć kierunków rozwoju: "Przedsiębiorcze miasto" to hasło dla inwestorów, "Mała Moskwa" i "Piastowski Gród" mają przyciągać turystów, "Regionalne Centrum Akademickie" - studentów, "Wygoda życia" stawia na rozwój mieszkalnictwa i infrastruktury, "Scena życia" ma być hasłem kulturalnych festiwali i wydarzeń legnickich, a "Legnica na handlowo" ma przyciągać klientów do legnickich sklepów.

    Największe zadanie, jakie Eskadra wyznaczyła urzędnikom, to utworzenie muzeum zimnej wojny. Ma ono zapewnić zainteresowanie turystów.
    Eskadra wróciła do tematu, który przepadł w Legnicy w połowie lat 90. Wtedy to radni zrezygnowali z przejmowania radzieckiego muzeum wojskowego, które eksponowało pamiątki z wojny. Armaty, czołg i inne eksponaty poszły na złom.

    Inny pomysł na promocję ma Franciszek Grzywacz, który złożył prezydentowi petycję o rezygnację z obco brzmiącego hasła. "Legnica - rozkwitające miasto", które więcej mówi o nowych galeriach handlowych, nowych mieszkaniach i jednym z najbardziej zielonych miast Dolnego Śląska.

    Naszym zdaniem, Eskadra nie zauważyła i nie doceniła pięknych legniczanek, jak choćby Miss Polonia Marii Nowakowskiej. Nie zwróciła też uwagi na to, że Legnica jest najcieplejszym miastem w Polsce. Na Zachodzie jesteśmy bardziej znani z bitwy z Tatarami i z huraganu. Hasła "Niezwyciężona" czy "Legnica się nie poddaje" też pasowałyby do miasta.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Haslo

      ZRK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

      Propozycja hasł:
      Legnica wita pedofili Europy na Placu Słowiańskim, pod pomnikiem.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Haslo

      ZRK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 7

      Propozycja hasł:
      Legnica wita pedofili Europy na Placu Słowiańskim, pod pomnikiem.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama