Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Legnica, z nią zawsze po drodze. Tak ma się promować miasto

Tomasz Woźniak
Prezydent Tadeusz Krzakowski należy do nielicznych, którym podobają się pomysły na kampanię promocyjną miasta
Prezydent Tadeusz Krzakowski należy do nielicznych, którym podobają się pomysły na kampanię promocyjną miasta Piotr Krzyżanowski
Firma Eskadra ustaliła strategię dla Legnicy. Kosztowała 170 tys. zł, ale ludziom się nie podoba.

Minimalizm i obco brzmiące hasło to główne zarzuty legniczan, pytanych przez nas o nowe hasło i logo, mające wypromować Legnicę.
- Minimalizm loga to światowy trend - mówi Marek Tobolewski z Eskadry MarketPlace.

Eksperci od razu odrzucili hasła, które wcześniej bardzo podobały się legniczanom. Przed wojną funkcjonowały: "Drugie oko Dolnego Śląska" i "Miasto ogrodów". Grupa Eskadra odrzuciła te propozycje, stawiając na dobrą komunikację z Legnicą, rozwój handlu i przyjaznych mieszkańców. Stąd wybór hasła: "Z nią zawsze po drodze", niemal identycznego, jak wybrane kilka dni temu przez jedną z galerii handlowych: "Galeria Gwarna zawsze po myśli, zawsze po drodze".

Hasło Eskadry nie jest plagiatem, bo nieco inną, krótszą wersję prezentowali legniczanom jako pierwsi już miesiąc temu.
- Do galerii, która jest w centrum miasta, pasuje idealnie - uważa Franciszek Grzywacz, wydawca i działacz społeczny. - Do miasta już mniej.

Nowa strategia zakłada sześć kierunków rozwoju: "Przedsiębiorcze miasto" to hasło dla inwestorów, "Mała Moskwa" i "Piastowski Gród" mają przyciągać turystów, "Regionalne Centrum Akademickie" - studentów, "Wygoda życia" stawia na rozwój mieszkalnictwa i infrastruktury, "Scena życia" ma być hasłem kulturalnych festiwali i wydarzeń legnickich, a "Legnica na handlowo" ma przyciągać klientów do legnickich sklepów.

Największe zadanie, jakie Eskadra wyznaczyła urzędnikom, to utworzenie muzeum zimnej wojny. Ma ono zapewnić zainteresowanie turystów.
Eskadra wróciła do tematu, który przepadł w Legnicy w połowie lat 90. Wtedy to radni zrezygnowali z przejmowania radzieckiego muzeum wojskowego, które eksponowało pamiątki z wojny. Armaty, czołg i inne eksponaty poszły na złom.

Inny pomysł na promocję ma Franciszek Grzywacz, który złożył prezydentowi petycję o rezygnację z obco brzmiącego hasła. "Legnica - rozkwitające miasto", które więcej mówi o nowych galeriach handlowych, nowych mieszkaniach i jednym z najbardziej zielonych miast Dolnego Śląska.

Naszym zdaniem, Eskadra nie zauważyła i nie doceniła pięknych legniczanek, jak choćby Miss Polonia Marii Nowakowskiej. Nie zwróciła też uwagi na to, że Legnica jest najcieplejszym miastem w Polsce. Na Zachodzie jesteśmy bardziej znani z bitwy z Tatarami i z huraganu. Hasła "Niezwyciężona" czy "Legnica się nie poddaje" też pasowałyby do miasta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska