Wagi stoją, tiry ciągle niszczą miasto

    Wagi stoją, tiry ciągle niszczą miasto

    Jerzy Wójcik

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Każdego dnia przez Wrocław przejeżdża ponad 10 tys. tirów. Co trzeci jest przeciążony.
    Batem na firmy przewozowe, które ładują zbyt dużo towarów i niszczą drogi w mieście, miały być wagi na rogatkach Wrocławia i wzmożone kontrole. Nic z tego, ciężarówki wciąż łamią przepisy.
    Lawinowo rośnie liczba mandatów. Tylko do października tego roku wystawiono ich na kwotę 1,2 mln złotych (w całym 2008 r. tylko na 400 tys.). - Skala zjawiska rośnie z miesiąca na miesiąc - twierdzi Adrian Gierczak z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu. - Coraz lepiej znamy trasy, którymi kierowcy próbują uciec przed wagami - dodaje. Niestety, często są to osiedlowe uliczki na Oporowie, Jerzmanowie czy Zakrzowie.

    Przewoźnicy dostają jednorazowe kary w wysokości nawet 30 tys. złotych. Ale to nie zniechęca ich do przeładowywania aut. - Proszę mi powiedzieć, którędy mamy dojechać do największych miejskich inwestycji? - pyta Szczepan Mierzwiński ze Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych "Dolny Śląsk". - Urzędnicy robią biznes na karach, ale nikt nie zastanowił się, jak zapewnić nam dojazd.
    Przewoźnicy dostają jednorazowe kary w wysokości nawet 30 tys. złotych.
    Miejscy urzędnicy tłumaczą, że nie mogą odstąpić od karania łamiących przepisy. Twierdzą, że są otwarci na dyskusję nad rozwiązaniem zgodnym z prawem. - Mam nadzieję, że do tego dojdzie, bo na razie zdiagnozowano problem, a tiry wciąż łamią przepisy - ubolewa Leon Susmanek, radny PO, który w czwartek podczas obrad rady miejskiej pytał, jak rządzący miastem zamierzają rozwiązać problem.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PAn Szczepan Mierzwiński nie zrozumiał pytania!!

      marek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

      Panie Szczepan Mierzwiński ze Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych "Dolny Śląsk", chodzi o to żeby nie przeładowywać ciężarówek i jechać normalną drogą?? Pan chyba nie zrozumiał, o co...rozwiń całość

      Panie Szczepan Mierzwiński ze Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych "Dolny Śląsk", chodzi o to żeby nie przeładowywać ciężarówek i jechać normalną drogą?? Pan chyba nie zrozumiał, o co dziennikarzowi chodzi! To nie jest akcja przeciw wjeżdżania tirów do miasta, tylko przeciwko przeładowanym ciężarówką!!! Z wypowiedzi Pana wynika, że Pan chciałby żeby władze Wrocławia wytyczyły drogę którędy będą mogły jeździć przeładowane ciężarówki! Tego się nie da zrobićzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kary

      Grzegorz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

      Kara z założenia ma odstraszać bo inaczej nie jest karą.
      Skoro nie ma efektów to trzeba zwiększyć ilość kontroli i wysokość kar.
      Tak długo jak firmą przewozowym taniej będzie płacić raz na jakiś...rozwiń całość

      Kara z założenia ma odstraszać bo inaczej nie jest karą.
      Skoro nie ma efektów to trzeba zwiększyć ilość kontroli i wysokość kar.
      Tak długo jak firmą przewozowym taniej będzie płacić raz na jakiś czas karę niż wysłać 2 tiry zamiast 1 przeładowanego nic się nie zmieni.
      Nie od dziś wiadomo że najskuteczniej wychowuje się przez portfel.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama