Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wszystkie drogi poprowadzą na wrocławski stadion

Janusz Krzeszowski
Budowa północnej obwodnicy pochłonie ponad 270 mln zł. Poprowadzi z mostu Milenijnego do ul. Żmigrodzkiej
Budowa północnej obwodnicy pochłonie ponad 270 mln zł. Poprowadzi z mostu Milenijnego do ul. Żmigrodzkiej
Wrocławskie Maślice i ich okolica do 2012 roku zmienią się nie do poznania - zapowiedzieli we wtorek urzędnicy z magistratu. Wszystko po to, by poradzić sobie z najazdem tysięcy kibiców na Euro 2012.

Budowa infrastruktury wokół miejsca, gdzie powstanie stadion na mistrzostwa Europy, rozpocznie się w przyszłym roku. W okolicy wybudowane będą 32 kilometry dróg, szyny dla szybkich tramwajów i nowoczesne przystanki. Obok areny sportowej wyrośnie z kolei największy we Wrocławiu wielopoziomowy parking - pomieści 13 tysięcy aut.

Jedną z najważniejszych dróg, które powstaną przed Euro 2012 będzie aleja Stabłowicka. Połączy lotnisko z ulicą Kosmonautów. Trwają właśnie prace nad jej projektami. Ma być gotowa do 2011 roku. Będzie kosztowała 322 mln zł
Aleją Stabłowicką do stadionu dojadą kibice, którzy do Wrocławia przylecą samolotami. Kierowcy aut osobowych do areny na mistrzostwa będą z kolei jeździli głównie ulicą Lotniczą.

Jej przebudowa już trwa. Prace mają skończyć się do 2010 roku. Przetarg na drugi etap, czyli budowę nowego mostu nad Ślęzą i dwóch wiaduktów, będzie rozstrzygnięty na początku przyszłego roku. Wtedy też rozpocząć się mają prace przy ulicy Królewieckiej, która będzie przebiegała na północ od stadionu.
Zupełnie nową drogą będzie ulica Drzymały (to przy niej stanie stadion). Poprowadzi auta od Królewieckiej do ul. Lotniczej.

Jedną z droższych inwestycji będzie budowa północnego odcinka obwodnicy śródmiejskiej - od mostu Milenijnego do ul. Żmigrodzkiej. Pochłonie 278 mln złotych.
- Potrzebny będzie również łącznik między obwodnicą śródmiejską a autostradową obwodnicą Wrocławia. Jego budowa zacznie się w 2009 roku - wylicza Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje.

Elżbieta Urbanek: Spełniliśmy wszystkie warunki ekologów. Inwestycje nie są zagrożone ich protestami.

Przy samym stadionie będzie wielopoziomowy parking dla autobusów i aut osobowych - największy we Wrocławiu. Zajmie ponad 67 tysięcy metrów kwadratowych. Ruchem w pobliżu będzie sterował system komputerowy, który uwzględni natężenie ruchu, a nawet pogodę.
Na obrzeżach Maślic powstanie ogromna pętla, gdzie zatrzymywać się będą autobusy i tramwaje. Połączona zostanie przejściami podziemnymi z peronem kolejowym.
Węzeł ten będzie większy niż rondo Reagana.

Urzędnicy podkreślają, że na wszystkie te inwestycje są już przygotowane pieniądze. Nie boją się też protestów.
- Spełniliśmy wszystkie warunki ekologów. Inwestycje nie są zagrożone ich protestami - zapewnia Elżbieta Urbanek, dyrektor departamentu infrastruktury w magistracie.
Opóźnienia mogą spowodować jednak odwołania uczestników przetargów.
- Inwestycji jest tak dużo, że każdy dostanie coś dla siebie. Dlatego myślę, że odwołania nie sparaliżują naszej pracy - uważa jednak Urbanek.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska