Wrocław: Karkonoska ma być szersza

    Wrocław: Karkonoska ma być szersza

    Bartłomiej Knapik

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Przebudowa ulicy Buforowej zawisła na włosku. Miasto planuje za to remont alei Karkonoskiej.
    Aleja Karkonoska zostanie poszerzona. Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła przetarg na przygotowanie koncepcji przebudowy tej drogi. Chodzi o odcinek od miejsca, w którym al. Karkonoska krzyżuje się z ul. Wyścigową, aż do granicy Wrocławia, czyli zjazdu do Auchan Park Handlowy.

    - Nie mogę na razie powiedzieć, jak dokładnie będzie wyglądała przebudowana Karkonoska. To właśnie pokaże koncepcja, którą zamawiamy - mówi Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji.


    Ale z odpowiedzi, które spółka udzieliła firmom zainteresowanym przetargiem, można wyłowić kilka szczegółów. Pewne jest, że po przebudowie alei ma ona mieć na całym odcinku po trzy pasy w każdą stronę (dziś ma po dwa). Będą potrzebne także nowe wiadukty i mosty - choćby nad rzeką Ślęzą.

    Bardzo ważna będzie także przebudowa skrzyżowania z ulicą Zwycięską. Dziś jest to jedna z najbardziej zakorkowanych ulic w mieście, właśnie przez kompletnie niefunkcjonalne skrzyżowanie. Jest bardzo niebezpieczne, często dochodzi tam do kolizji. Dlatego urzędnicy wymagają od projektantów trzech różnych propozycji, co zrobić, by skrzyżowanie to stało się bezkolizyjne (np. z rondem albo estakadami).

    - Pomysł poszerzenia Karkonoskiej akurat na tym odcinku nie jest zły. W tej chwili czteropasmowa Wyścigowa wpada do czteropasmowej Karkonoskiej. Kierowcy wyjeżdżający z miasta z czterech pasów nagle muszą się zmieścić w dwa - mówi dr inż. Maciej Kruszyna, adiunkt w Katedrze Dróg i Lotnisk Politechniki Wrocławskiej.

    Niestety, Karkonoska będzie jak na razie jedynym dojazdem do autostrady A4, który doczeka się przebudowy. Remont drugiego z dojazdów - ulicy Buforowej i Bardzkiej - ciągle stoi pod znakiem zapytania.
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (13)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Urzędasom odbija!!!!!!!!

      WALDY (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 14

      Wrocław powinien posiadać 3 ( TRZY!!!!!) wyloty na autostradę A4.
      1. dotychczasowy w kierunku Bielan.
      2. dla jadących w stronę Śląska i Krakowa wylot ul. Bardzką i Buforową do węzła Krajków.
      3....rozwiń całość

      Wrocław powinien posiadać 3 ( TRZY!!!!!) wyloty na autostradę A4.
      1. dotychczasowy w kierunku Bielan.
      2. dla jadących w stronę Śląska i Krakowa wylot ul. Bardzką i Buforową do węzła Krajków.
      3. dla jadących w kierunku Niemiec, Jeleniej Góry wylot ul. Racławicką, Aleją Piastów w kier. Mokronosu, a tam jest węzel autostradowy obwodnicy autostradowej.
      Uruchomienie tych wyjazdów do A4 automatycznie zmniejszy obciążenie al. Karkonoskiej.
      Dla mieszkańców Ołtaszyna, Partynic i Wysokiej należy wybudować łącznik do wiaduktu "AUCHON" gdzie mamy bezkolizyjne skrzyżowanie. Nie będą skazani tyko na wyjazd ul. Zwycięską.
      Innym wyjściem jest TYLKO poprowadzenie Karkonoskiej estakadą nad skrzyżowaniem ze Zwycięską.
      Bez tego zawsze będą tam korki!!!!!!
      Taką głupotę zrobiono prowadząc Klecińską do Grabiszyńskiej i pozostawiając normalne skrzyżowanie.
      Naturalnym wydawało się żeby Klecińska szła estakadą NAD ul. Grabiszyńską i schodziła w dół do Hallera.
      Pod estakadą trzeba było zrobić rondo w ciągu ul. Grabiszyńskiej!!!!!!!!! Miejsca było do cholery.
      Idiotyzmem są awantury pomiędzy miastem, a zarządem województwa. Jest to działanie NA SZKODĘ DOBRA PUBLICZNEGO i powinno być karane. Oni zachowują się jak dziciaki w piaskownicy!!!!!!!!!

      Jestem jednak optymistą
      Waldek z Wrockazwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zgadzam się z tym całkowicie.

      byrcyn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 16

      Koszty budowy są podobne, ale koszty utrzymania i wygląd przemawia za podkopem. Jest tylko jeden problem jak to zrobić bez całkowitej dezorganizacji obecnego ruchu na drodze ? Co do Bardzkiej -...rozwiń całość

      Koszty budowy są podobne, ale koszty utrzymania i wygląd przemawia za podkopem. Jest tylko jeden problem jak to zrobić bez całkowitej dezorganizacji obecnego ruchu na drodze ? Co do Bardzkiej - żenada i tyle.

      A nie można Karkonoską zakopać pod ziemie? Chodzi mi o główny nurt aut - "z" i "do" Wrocławia, a na górze zostawić normalne skrzyżowanie? Jak np dominikański. Kiedyś oglądałem miejscowe plany zagospodarowania i Zwycięska ma kiedyś prowadzić aż do mostu, który kiedyś połączy ul. Racławicką z Oporowem. Będzie więc to ulica o znacznym natężeniu ruchu. Koszmar z estakadami rozwiązany!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do wroclawjacek

      Lekarz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 16

      Wroclawjacek zmień dealera, bo ten co sprzedaje ci to świństwo po którym piszesz te swoje teksty, wyrażnie ciebie oszukuje na towarze.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      estakady tylko na autostradach

      Wroclawjacek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 13

      Cytat:
      Pudło. Plac Społeczny idzie do przeróbki. Wszyscy wiemy, że to co jest, to jest koszmarek. Tereny pod estakadami można zagospodarowywać, oświetlać, upiększać... Można, mamy zdolnych...rozwiń całość

      Cytat:
      Pudło. Plac Społeczny idzie do przeróbki. Wszyscy wiemy, że to co jest, to jest koszmarek. Tereny pod estakadami można zagospodarowywać, oświetlać, upiększać... Można, mamy zdolnych architektów. wrockarz ma rację - to jedyny sposób na korki i zawały w mieście. Aut będzie coraz więcej. Trzeba budować trakty, które będą szybko przerzucały pojazdy z jednej części miasta na drugą. NIE ma innego wyjścia.



      Jest wyjście Zamiast budować trakty o jakich piszesz co będzie się wiązać z podzieleniem miasta jak tortu na kawałki (przykładowo trasa W-Z ) można ograniczać ruch w centrum.
      Do centrum powinna prowadzić KZ która będzie ludzi wyładowywać i jechać pustymi ulicami gdzie ma skrzyżowaniach cykle będą krótkie i z preferencją dla KZ.
      trzeba budować przedszkola żeby ludzie nie wozili dzieci na drugi koniec miasta. Hipermarketów mamy dość na obrzeżach a wielkie fabryki padły. Kto będzie musiał jechać to objedzie miasto naokoło a nie przez centrum. Na skutek rozśrodkowania ruchu na dużej powierzchni nie będzie potrzeby budowania koniczynek.
      Budowa dużej ilości dróg w wysokim standardzie pozwoli wokół tych dróg rozwijać się nowym osiedlom.
      Duże powierzchnie miedzy ulicami pozwolą na usadowienie się tam centrów handlowo-urzędowo-usługowych.
      W ten sposób ucieknie się od konieczności pchania się do centrum aby przejechać na drugi koniec miasta oraz aby w centrum załatwić jakąś sprawę. Coraz więcej spraw będzie można załatwić w urzędzie drogą elektroniczną. Do centrum powinno się jeździć głównie w celach turystycznych.
      Nie ma sensu burzyć kamienic czy poszerzać ulic w centrum bo to prowadzi do zmiany charakteru miasta.
      Przy takjich arteriach są zakazy zatrzymywania.Nie ma zatok i parkingów. Chodniki są wąskie. Straż Pożarna nie pozwala sadzić drzew . Mieszkańcy nie maja gdzie postawić swych aut. Sklepy przy takiej arterii nie maja klientów. Na chodniku nie można postawić małej gastronomi i kiosków handlowych.
      brakuje trawników.
      Każdy remont głównej drogi powoduje gigantyczne korki (przykładowo Hallera czy Grabiszyńska)
      Miasto zamiera a kamienice stanowią "ekrany akustyczne" dla głównych ulic.
      Wystarczy przyjrzeć się budowie AOW ile miejsca zabierają węzły a przecież na niektórych nie będzie można skręcić w dowolną stronę czy zawrócić.


      Rozwój KI zostanie przyhamowany. Nie ma miejsc do parkowania pod domami i w centrum.
      Gdy na obrzeżach centrum wybuduje się parkingi to kierowcom nie będzie się chciało dalej iść piechotą.Więcej zacznie korzystać z KZ a zresztą ropa się kończy więc nie rozwija się już infrastruktury drogowej bo ruch nie będzie tak rósł .Szybkie torowiska dla pociągów, lokowanie fabryk przy torach.Zakaz wjazdu TIRów do miast co będzie się wiązać z przeładunkiem na mniejsze ciężarówki zachęci do korzystania z kolei .zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tylko NIE estakady!

      p (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 14

      Poroniony pomysł - szególnie wrockarza z estakadą na Grunwaldzie. Dobrze, że nie wszyscy myślą jak on. Budowa estakad istotnie poprawia płynność ruchu, ale dlatego, że miasto się wyludnia i nie ma...rozwiń całość

      Poroniony pomysł - szególnie wrockarza z estakadą na Grunwaldzie. Dobrze, że nie wszyscy myślą jak on. Budowa estakad istotnie poprawia płynność ruchu, ale dlatego, że miasto się wyludnia i nie ma kto jeździć. Chyba że marzeniem wrockarza jest zrobienie z Wrocławia miasta pokroju Detroit... Precz z estakadami!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bardzo szybko tańcząca synagogo.

      Tańcząca breakdance synagoga (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 12

      Cytat:
      Pudło. Plac Społeczny idzie do przeróbki. Wszyscy wiemy, że to co jest, to jest koszmarek. Tereny pod estakadami można zagospodarowywać, oświetlać, upiększać... Można, mamy zdolnych...rozwiń całość

      Cytat:
      Pudło. Plac Społeczny idzie do przeróbki. Wszyscy wiemy, że to co jest, to jest koszmarek. Tereny pod estakadami można zagospodarowywać, oświetlać, upiększać... Można, mamy zdolnych architektów. wrockarz ma rację - to jedyny sposób na korki i zawały w mieście. Aut będzie coraz więcej. Trzeba budować trakty, które będą szybko przerzucały pojazdy z jednej części miasta na drugą. NIE ma innego wyjścia.


      Te trakty to obwodnice, zgadza się? W mieście nie ma już miejsca na nowe drogi. Tworzenie udogodnień dla komunikacji indywidualnej to ślepa uliczka. Trzeba raczej stworzyć korzystne warunki dla komunikacji zbiorowej.

      Jeśli zbudowałoby się więcej ulic, to tylko przybyło by na nich samochodów i całkowity ruch na drogach tylko by się powiększył. Dodatkowo przybyłaby cała masa narzekaczy pod tytułem "gdzie ci biedni kierowcy mają parkować".

      Poproszę o konkretne przykłady dobrze zaprojektowanych i wykonanych estakad. Nie zadowala mnie odpowiedź typu "teraz można, trzeba upiększać, mamy świetnych architektów". zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a nie można inaczej?

      Maniek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 13

      A nie można Karkonoską zakopać pod ziemie? Chodzi mi o główny nurt aut - "z" i "do" Wrocławia, a na górze zostawić normalne skrzyżowanie? Jak np dominikański. Kiedyś oglądałem miejscowe plany...rozwiń całość

      A nie można Karkonoską zakopać pod ziemie? Chodzi mi o główny nurt aut - "z" i "do" Wrocławia, a na górze zostawić normalne skrzyżowanie? Jak np dominikański. Kiedyś oglądałem miejscowe plany zagospodarowania i Zwycięska ma kiedyś prowadzić aż do mostu, który kiedyś połączy ul. Racławicką z Oporowem. Będzie więc to ulica o znacznym natężeniu ruchu. Koszmar z estakadami rozwiązany!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bardzo szybko tańcząca synagogo.

      Monia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 16

      Pudło. Plac Społeczny idzie do przeróbki. Wszyscy wiemy, że to co jest, to jest koszmarek. Tereny pod estakadami można zagospodarowywać, oświetlać, upiększać... Można, mamy zdolnych architektów....rozwiń całość

      Pudło. Plac Społeczny idzie do przeróbki. Wszyscy wiemy, że to co jest, to jest koszmarek. Tereny pod estakadami można zagospodarowywać, oświetlać, upiększać... Można, mamy zdolnych architektów. wrockarz ma rację - to jedyny sposób na korki i zawały w mieście. Aut będzie coraz więcej. Trzeba budować trakty, które będą szybko przerzucały pojazdy z jednej części miasta na drugą. NIE ma innego wyjścia. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Na przykład plac Społeczny

      Jeszcze szybciej tańcząca synagoga (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 13

      Popatrzcie sobie na plac Społeczny i powiedzcie, co sądzicie o estakadach :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Estakada nei musi nic psuć.

      wrockarz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 18

      oczywiście - Artur ma rację, Tańcząca - nic tak nie psuje krajobrazu, jak wieczne korki i niekończące się stłuczki i wypadki; postęp w projektowaniu tez jest - można to tak zaprojektować i to, co...rozwiń całość

      oczywiście - Artur ma rację, Tańcząca - nic tak nie psuje krajobrazu, jak wieczne korki i niekończące się stłuczki i wypadki; postęp w projektowaniu tez jest - można to tak zaprojektować i to, co pod estakadą tak zagospodarować, ze będzie i płynnie (ruch) i estetycznie. Estakady na filmach amerykańskich rzeczywiście straszą, ale tak przecież nie musi być.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama