Zaczynają budowę nowej drogi

    Zaczynają budowę nowej drogi

    Marcin Torz, współpraca: WIK

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Trasą S8 pojedziemy od autostradowej obwodnicy Wrocławia w stronę Sycowa.
    Jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa drogi ekspresowej S8. Trasa połączy Wrocław z Łodzią i Warszawą. W naszym województwie drogowcy wybudują jej dwa odcinki. Od stolicy Dolnego Śląska do Oleśnicy i stamtąd do Sycowa.

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tłumaczy, że dzięki nowej drodze jazda na tym odcinku będzie bardziej komfortowa.
    - Krajowa ósemka, którą teraz jeździmy z Wrocławia do Warszawy, prowadzi przez wsie i miasteczka, a przez to jazda nią jest uciążliwa - tłumaczy Joanna Wąsiel, rzeczniczka oddziału GDDKiA we Wrocławiu. Ale będzie można nią nadal jeździć.

    Dolnośląski odcinek S8 będzie miał prawie 50 km długości. Kierowcy pojadą nią dwoma pasami w obie strony. Do dyspozycji będą mieli również pasy awaryjne. Kierowcy wjadą na S8 z autostradowej obwodnicy Wrocławia na węźle Pawłowice (patrz mapka). Wzdłuż drogi powstanie 6 miejsc obsługi podróżnych, czyli parkingów, gdzie będą bary i motele. Droga ma powstać do Euro 2012 roku, bo wykonawcy dostaną 30 miesięcy na wybudowanie trasy od chwili podpisania umów. A to się stanie lada dzień.
    Jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa drogi ekspresowej S8.
    Wiadomo już, że fragment trasy od Oleśnicy do Sycowa wykona szwedzka firma Skanska. Przedsiębiorstwo zaproponowało, że jezdnie wybuduje za blisko pół miliarda zł. A GDDKiA miała przeznaczony na inwestycję prawie miliard. Odcinek bliżej Wrocławia prawdopodobnie wybuduje portugalska firma Mota-Engil. Prawdopodobnie, bo w GDDKiA wciąż czekają na ewentualne protesty firm, które złożyły mniej korzystne oferty. Ta Portugalczyków była równie intratna jak Szwedów. Zaoferowali swe usługi za 448 mln zł, czyli o połowę mniej, niż miała do wydania GDDKiA.

    Na trasie z Jeleniej Góry do Wrocławia ruszył już remont drogi krajowej w Radomierzu. Remontowane są zatoki autobusowe. Do zakończenia prac, czyli do 10 listopada,mogą być tam korki. Wprowadzono ruch wahadłowy.

    Czytaj także

      Komentarze (5)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Coś chyba nie gra na tej mapce więc mam dwa pytania

      AdiWro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 41 / 38

      sirus18 - "łącznik pawłowicki" - znalazłem coś takiego tylko w studium kierunków przestrzennego zagospodarowania miasta, nigdzie więcej, ta szosa to "pieśń przyszłości", nawet jak by powstała (w co...rozwiń całość

      sirus18 - "łącznik pawłowicki" - znalazłem coś takiego tylko w studium kierunków przestrzennego zagospodarowania miasta, nigdzie więcej, ta szosa to "pieśń przyszłości", nawet jak by powstała (w co wątpie bo kompletnie nic o niej nie wiadomo), to będzie "kolanem" i zmotoryzowani z kierunku warszwskiego będą nadkładać drogi do miasta omijając choćby osiedle pawłowice. Jest to błędna koncepcja, racjonalniej byłoby puścić auta szeroką, wygodną i przede wszystkim prostą ulicą Sobieskiego.

      kooba - wiem doskonale jak się wyznacza korytarze dróg ekspresowych i autostrad, jednak pytanie podstawowe brzmi: czemu "kolana", "objazdy miejscowości", "obwodnice obwodnic" (jak w przypadku Oleśnicy która ma już obwodnicę EKSPRESOWĄ, przeciez budowa kolejnej obwodnicy ekspresowej dla miasta mającego mniej niż 50tys mieszkańców to totalny absurd) są aż tak znaczące względem DK8 ??

      miron - każdy z mieszkańców aglomeracji wrocławskiej ucieszy się, że w drodze do centrum kraju miniemy miejscowości ze szlaku DK8, ale czemu nowa droga będzie aż tak bardzo zawiła ? Państwo (czyli my - obywatele) zapłaci więcej za jej budowę kosztem kierowców (czyli i tak nas) którzy poźniej i tak nadłożą drogi jadąc nową, o wiele dłuższą drogą szybkiego ruchu. Nowa droga powstanie, ale czy na pewno nowe szlaki międzynarodowe w polsce powinno się wyznaczać bez zamysłu społeczno-gospodarczego ? Byle bez jakichkolwiek konfliktów, byle taniej ?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do AdiWro

      miron (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 40 / 50

      Ja się cieszę, że będzie można ominąć Mirków, Długołękę ... że nie trzeba będzie co kilkaset metrów hamować albo się zatrzymywać na światłach... że w tych ominiętych "kolanami" miejscowościach...rozwiń całość

      Ja się cieszę, że będzie można ominąć Mirków, Długołękę ... że nie trzeba będzie co kilkaset metrów hamować albo się zatrzymywać na światłach... że w tych ominiętych "kolanami" miejscowościach będzie bezpieczniej bo ruch się zmniejszy... zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      RE

      kooba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 56 / 66

      1. Trasy szybkiego ruchu są projektowane z myślą o wysokich prędkościach, przez co wymagane jest spełnienie szeregu warunków, jak na przykład odpowiedni promień i długość łuku, maksymalna i...rozwiń całość

      1. Trasy szybkiego ruchu są projektowane z myślą o wysokich prędkościach, przez co wymagane jest spełnienie szeregu warunków, jak na przykład odpowiedni promień i długość łuku, maksymalna i minimalna długość prostego odcinka itp. W związku z tym nie można po prostu poprowadzić drogi z punktu A do B, bo przeszkody w terenie (zbiorniki wodne, lasy których nie można wyciąć, zabudowania i wiele wiele innych), trzeba omijać "szerokim łukiem" co bardzo komplikuje sprawę.

      2. Oprócz wspomnianego łącznika "Pawłowice", już teraz buduje się łącznik Długołęka, który połączy AOW z Drogą Krajową 8 w Długołęce.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      odp

      sirus18 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 50 / 46

      Na pierwsze pytanie nie znam odp. A na drugie znam:), tzn miasto Wrocław planuje wybudować łącznik pawłowicki który połączy węzeł pawłowicki z obecną dk8 gdzieś w okolicach Korony. Na razie dzieje...rozwiń całość

      Na pierwsze pytanie nie znam odp. A na drugie znam:), tzn miasto Wrocław planuje wybudować łącznik pawłowicki który połączy węzeł pawłowicki z obecną dk8 gdzieś w okolicach Korony. Na razie dzieje się z nim tyle, że protestują mieszkańcy Pawłowic którym to nie podoba się bliski przebieg łącznika przy ich domach. łącznik mam mieć przekrój 2x2. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Coś chyba nie gra na tej mapce więc mam dwa pytania:

      AdiWro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 47 / 45

      Dlaczego nowa ekspresówka będzie tak zawiła, czemu w polsce drogi z pkt A do pkt B buduje sie konieczie przez pkt C i D, zwiększając znacznie koszt budowy a póżniej czas przejazdu ? Rozumiem, że ze...rozwiń całość

      Dlaczego nowa ekspresówka będzie tak zawiła, czemu w polsce drogi z pkt A do pkt B buduje sie konieczie przez pkt C i D, zwiększając znacznie koszt budowy a póżniej czas przejazdu ? Rozumiem, że ze względu na miejscowości nie da się tak idealnie po prostej, ale czy muszą być aż takie duże kolana (obw. śródmiejska od mostu do Żmigrodzkiej też idzie wielkim kolanem) ?
      Oraz drugie pytanie, jak kierowcy jadący ekspresówką od strony waw-y wjadą do Wroclawia skoro węzeł pawłowice nie łączy się z ulicą Sobieskiego ? Będzie trzeba jechać aż do wezła widawa co zakrawa o nonsens. Czy nie lepiej aby S8 zaczynała się koło długołęki tam gdzie schodzić się będą aow i wschodnia obwodnica ? Poprowadzenie ekspresówki na stolice z pod długołęki pozwoliło by kierowcom z S8 i wow, na wjazd do miasta szeroką i prościutką al. Sobieskiego.
      zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama