Nowy rozkład MPK we Wrocławiu: lepiej nie będzie

    Nowy rozkład MPK we Wrocławiu: lepiej nie będzie

    Bartłomiej Knapik

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Nie będzie zmian w rozkładach jazdy autobusów. Za to łatwiej będzie poruszać się tramwajami.
    Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia, przedstawił pomysł, jak naprawić rozkłady jazdy MPK. Od października ani jeden autobus nie będzie jeździł częściej. Nie będzie także przedłużenia tras linii 131, 141 i 139, czego Wy, Czytelnicy i internauci, domagaliście się w mejlach i telefonach do redakcji oraz na naszym forum. Za to łatwiej będzie się poruszać po mieście tramwajami.

    Przypomnijmy, że od września urzędnicy wprowadzili nowe, okrojone rozkłady jazdy.
    Najbardziej dotknęły one właśnie autobusy. Po protestach mieszkańców i burzy medialnej Rafał Dutkiewicz zwołał konferencję prasową i oświadczył, że cięcia były wprowadzone bez jego wiedzy i on zadba, żeby od października weszły w życie lepsze.

    Efekt: tramwajów będzie więcej, a autobusów - nie.
    Władze tłumaczą, że to efekt świadomej polityki. Wewnątrz kręgu wytyczonego przez linię tramwaju 0 (Dworzec Główny, ul. Pułaskiego, pl. Wróblewskiego, rondo Reagana, ul. Wyszyńskiego, ul. Słowiańska, pl. Staszica, ul. Pomorska, pl. Jana Pawła, ul. Piłsudskiego) będą kursować tylko tramwaje. Autobusy mają jedynie dowozić pasażerów do 4 punktów przesiadkowych: na rondo Reagana, pl. Powstańców Wielkopolskich, w okolice Dworca Głównego PKP i na tzw. węzeł przesiadkowy Zachód. Gdzie to jest? - Chcielibyśmy, żeby powstał przy Dworcu Świebodzkim - tłumaczy Dutkiewicz.
    Od października ani jeden autobus nie będzie jeździł częściej.
    To jednak nie znaczy, że tam będzie (mówi się też o pl. Jana Pawła II), bo władze nie potrafią nawet w przybliżeniu powiedzieć, kiedy węzeł przesiadko-wy powstanie. Prezydent podał wczoraj tylko jeden konkret: - Jeśli do wiosny nie porozumiemy się z PKP w sprawie Świebodzkiego, to sami zaprojektujemy ten węzeł przesiadkowy - dodaje. Nie ma go nawet w planach, ale prezydent wciąż będzie kazał się pasażerom przesiadać z autobusów do tramwajów w miejscu, które udaje węzeł przesiadkowy - pl. Jana Pawła II.

    Jakich zmian możemy spodziewać się od 1 października?
    W dalszym ciągu 14 linii będzie jeździło rzadziej. Autobusy z numerami: A, D, N, 103, 114, 116, 126, 127, 132, 133, 142, 144, 409 mają się na przystankach pojawiać co 20 minut (między godz. 8 a 13.30 i po 17).
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (22)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Do redaktora Knapika

      młot na głupotę (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 11

      Cytat:
      Po raz kolejny wykazuje się pan redaktor kompletnym brakiem rzetelności dziennikarskiej. Zdawkowy tekst z ostatnim zdaniem, mającym na celu po raz kolejny ukazać Dutkiewicza jako tego...rozwiń całość

      Cytat:
      Po raz kolejny wykazuje się pan redaktor kompletnym brakiem rzetelności dziennikarskiej. Zdawkowy tekst z ostatnim zdaniem, mającym na celu po raz kolejny ukazać Dutkiewicza jako tego strasznego, złego człowieka. Naturalnie zabrakło już panu czasu na opisanie takich spraw, jak: plan wprowadzenia biletów czasowych i strefowych, zielone światła dla tramwajów na skrzyżowaniach, plan wprowadzenia kolei miejskich i przede wszystkim nie stać było pana na napisanie i wyjaśnienie strategii miejskiej dotyczącej komunikacji, polegającej na tym, że po centrum miasta mają jeżdzić tramwaje, a autobusy będą miały za zadanie dowozić pasażerów do tych tramwajów z odleglejszych osiedli i podwrocławskich miejscowości. Rozumiem, że byt pan dziś zmęczony na konferencji prasowej i za bardzo nie chciało panu się słuchać o czym była mowa, bo pan redaktor przecież i tak miał już przed tą konferencją gotowy artykuł na ten temat. Rozumiem, że chce pan za wszelką cenę kontynuować złe tradycje swojej gazety, tradycje z czasów kiedy nazywała się Gazetą Robotniczą i była organem prasowym PZPR. Wtedy też dziennikarze nie mieli pisać rzetelnie, tylko przedstawiać pewne jedyne i słuszne tezy.


      Piszesz z dialogu, urząd ma telefony z dialogu. Masz na imię Marek czy Arkadiusz a może Wojciech?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      lepiej chyba nie będzie

      kajak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 17

      A mnie się tak wydaje, że pan Prezydent naszego niewątpliwie urokliwego miasta swoim "przejęciem się" opiniami mieszkańców nt. zmian w komunikacji sam sobie już podziękował za kandydowanie na...rozwiń całość

      A mnie się tak wydaje, że pan Prezydent naszego niewątpliwie urokliwego miasta swoim "przejęciem się" opiniami mieszkańców nt. zmian w komunikacji sam sobie już podziękował za kandydowanie na następną kadencję. Pomysł, że rano jest szczyt komunikacyjny a po południu go nie ma wzięty jest z najlepszych wzorców minionych (podobno) czasów - dowieźć roboli na czas do roboty a do domu to niech sobie już na piechotę wracają.
      Sprawa druga - niechlujne wykonywanie remontów torowisk i urzędnicza indolencja w zakresie nadzoru. Lat temu już dużo remontowano torowisko od pl. JP II w kierunku ul. Legnickiej. Przy skrzyżowaniu z ul. Nabycińską szyny tramwajowe są tak połączone, że niemożliwy jest płynny przejazd tramwaju. Dla fachowców układających torowisko wykonanie płynnego łuku jest zadaniem ponad siły. Ci którzy tamtędy jeżdżą wiedzą znają te doznania - nie trzymasz się poręczy-leżysz. I co? Od lat nic. Ktoś robotę spartaczył, ktoś inny (za nasze, podatników, pieniądze) ją odebrał, codziennie podwozia tramwajów narażane są na zbędne obciążenia dynamiczne i wszystkim jest dobrze. Do pierwszego wykolejenia i wypadku w tym miejscu. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Swojczyce-Strachocin -Wojnów

      Damik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 19

      Przypomnę panu Prezydentowi że Wrocław to nie tylko ścisłe centrum.Tak jak chlubi się Pan rynkiem tak też zapomina o pozostałych dzielnicach Wrocławia. Szczególnie mowa o Swojczycach, Strachocinie...rozwiń całość

      Przypomnę panu Prezydentowi że Wrocław to nie tylko ścisłe centrum.Tak jak chlubi się Pan rynkiem tak też zapomina o pozostałych dzielnicach Wrocławia. Szczególnie mowa o Swojczycach, Strachocinie i Wojnowie....zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Do redaktora Knapika

      fakir (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 15

      Cytat:
      . Rozumiem, że chce pan za wszelką cenę kontynuować złe tradycje swojej gazety, tradycje z czasów kiedy nazywała się Gazetą Robotniczą i była organem prasowym PZPR. Wtedy też dziennikarze nie...rozwiń całość

      Cytat:
      . Rozumiem, że chce pan za wszelką cenę kontynuować złe tradycje swojej gazety, tradycje z czasów kiedy nazywała się Gazetą Robotniczą i była organem prasowym PZPR. Wtedy też dziennikarze nie mieli pisać rzetelnie, tylko przedstawiać pewne jedyne i słuszne tezy.


      Klasyczna wypowiedź, gdy brakuje argumentów na poparcie zdania merytorycznymi argumentami.

      SZANOWNY CZYTELNIKU: PLANY i ZAMIERZENIA magistratu nie dowiozą wrocławian sprawnie i szybko na miejsce ich podróży. Oni już płacą swoim straconym czasem, nerwami i dodatkowymi kosztami za pomysły wzięte z sufitu. Wydzielone torowiska? Proszę mi wskazać chociaż JEDNĄ linie z wydzielonym torowiskiem. Podpowiem: jedna jest (12) - KAŻDA inna ma jakieś wąskie gardło komunikacyjne, gdzie stoi się minutami...


      Węzły przesiadkowe - pomysł super, tylko wykonanie do bani. Autobusy do takich węzłów powinny kursować CZĘŚCIEJ aby zminimalizować stracony czas potrzebny na przesiadkę, nie wspominając o takim rozmieszczeniu przystanków, aby zminimalizować przemieszczanie się pasażerów pomiędzy rożnymi środkami lokomocji... A robi się dokładnie na odwrót. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      mialo byc lepiej

      nicpon (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 10

      jesli chodzi o artykuly B.Knapika na temat komunikacji to znajduja sie niemal zawsze na 1 stronie a prezentuja faktycznie kiepsko stan komunikacji we wro.pocieszeniem jest fakt ze opis tego moglby...rozwiń całość

      jesli chodzi o artykuly B.Knapika na temat komunikacji to znajduja sie niemal zawsze na 1 stronie a prezentuja faktycznie kiepsko stan komunikacji we wro.pocieszeniem jest fakt ze opis tego moglby zajac conajmniej kilka weekendowych wydan wiec nie mozna miec do niego tyle pretensji.mnie irytuje bardziej szukanie sensacji niz same rozwazania merytoryczne.mimo wszystko mamy mozliwosc dzieki niemu wyrazic swoja opinie za co powinnismy byc wdzieczni.wracajac do problemow komunikacji podpowiem prymitywom z urzedu ze skrocenie lini 139 a pozostawienie 149 niezmienionej swiadczy o wielkiej orientacji w tym temacie.moze niech sprobuja kilka razy przez kilka dnia z rana dojechac z zernik na grunwaldzki to zrozumieja.o tramwajach rownierz chyba maja zbyt wysokie mniemanie (jeden z przystankow do lesnicy tramwaj pokonuje w 5min - kpina.nie ma co tlumaczyc tego stanem torowiska).a tak reasumujac dzis byl dzien bez samochodu. po krotkim namysle postanowilem dzis podjechac do pracy komunikacja ktora na moje szczescie nie jezdze od 5ms. po 20 min pojawila sie standardowa irytacja.jechalem w sumie okolo 1h. powrot taki sam. samochodem w korkach pyrkajac spokojnie dieslem zajmuje mi to 35min, rowerem podobnie. 1 dzien bez samochodu i wystarczy. podobnie mysli pewnie wiekszosc kierowcow.a wszyscy nadal twierdza ze nasza komunikacja zwlaszcza tramwaje sa takie szybkie.1 dzien mi wystarczyl zeby zostac przy samochodzie. dodam ze mieszkam w lesnicy.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do czytelnika

      Bartłomiej Knapik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 15

      Zacznę od środka. (data: 2009-08-24) Marek Czuryło, dyrektor wydziału transportu w urzędzie miejskim:
      "... to tramwaj ma być podstawowym środkiem transportu po mieście - ma wydzielone torowiska,...rozwiń całość

      Zacznę od środka. (data: 2009-08-24) Marek Czuryło, dyrektor wydziału transportu w urzędzie miejskim:
      "... to tramwaj ma być podstawowym środkiem transportu po mieście - ma wydzielone torowiska, nie stoi w korku, więc jest szybszy. Autobus ma pasażera dowieźć do najbliższego węzła przesiadkowego". To część wywiadu w tej gazecie, przeze mnie pisanego, o tej strategii. Proszę mi więc nie zarzucać, że nie napisałem o tym.
      Punkt drugi. Bardzo łatwo jest oskarżać o nierzetelność pozostając samemu anonimowym. Ale i na to odpowiem. To jest portal gazety. Polityka tej gazety jest taka, że w dzień zdarzenia na stonie www pojawia się tylko skrótowa informacja - celowo niepełna. A pełna pojawia się wieczorem.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak to było?

      Ola (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 18

      "- Nie możemy jednocześnie po raz pierwszy kupować klimatyzowanych autobusów i oszczędzać na długości linii czy częstotliwości kursowania tych samych autobusów - tłumaczył wczoraj Dutkiewicz. I...rozwiń całość

      "- Nie możemy jednocześnie po raz pierwszy kupować klimatyzowanych autobusów i oszczędzać na długości linii czy częstotliwości kursowania tych samych autobusów - tłumaczył wczoraj Dutkiewicz. I dodał, że był na urlopie i nie wiedział, co się dzieje w mieście pod jego nieobecność. - Nie będzie oszczędności na komunikacji zbiorowej."- oto i cytat z pana Dutkiewicza. Teraz na pewno powie, że to nie jego słowa tylko znowu jakiś urzędników, którzy nie wiedzieli bla bla bla
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      139 powinno jezdzic na Pl. Grunwaldzki

      wroc_maruda (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 11

      Dojezdzam z Nowego Dworu w okolice Placu Grunwaldzkiego. Nie obchodzi mnie to, ze tramwaje beda kursowaly czesciej. Na Nowy Dwor tramwaje nie dojezdzaja i przez najblizszych pare lat dojezdzac nie...rozwiń całość

      Dojezdzam z Nowego Dworu w okolice Placu Grunwaldzkiego. Nie obchodzi mnie to, ze tramwaje beda kursowaly czesciej. Na Nowy Dwor tramwaje nie dojezdzaja i przez najblizszych pare lat dojezdzac nie beda. Skrocenie kursu linii 139 bylo glupota. Teraz moge jezdzic tylko 149. Opcja jechania autobusem 139 na Plac JP2 i przesiadka na tramwaj, jak sugeruja urzednicy, znaczaco wydluza czas podrozy. Juz teraz, we wrzesniu 149 w godzinach porannych jest zazwyczaj pelny. A w pazdzierniku dojda studenci... Czy Wroclawianie pobija nowy rekord w ilosci ludzi, ktorzy zmieszcza sie w Ikarusie?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czegoś tu jednak brakuje

      neron13 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 15

      Najpierw trzeba wybudować tory tramwajowe i uruchomić nowe linie tramwajowe, a dopiero później likwidować lub skracać linie autobusowe. Ale wrocławscy urzędnicy robią odwrotnie. No to ludzie muszą...rozwiń całość

      Najpierw trzeba wybudować tory tramwajowe i uruchomić nowe linie tramwajowe, a dopiero później likwidować lub skracać linie autobusowe. Ale wrocławscy urzędnicy robią odwrotnie. No to ludzie muszą jeździć do centrum własnymi samochodami zamiast komunikacja miejską. Jak nie wiadomo o co chodzi to można się spodziewać, że wiadomo o co chodzi. Pytanie do Redakcji: kto ma koncesje na pobieranie opłat parkingowych w centrum miasta. I czy te osoby są w jakiś sposób skoligacone z urzędnikami odpowiedzialnymi za komunikację miejską? Byłbym zobowiązany za artykuł wyjaśniający te kwestie. Dobrze wiedzieć czy to tylko nieudolność urzędnicza czy coś gorszego...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Do redaktora Knapika

      Czytelnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 12

      Po raz kolejny wykazuje się pan redaktor kompletnym brakiem rzetelności dziennikarskiej. Zdawkowy tekst z ostatnim zdaniem, mającym na celu po raz kolejny ukazać Dutkiewicza jako tego strasznego,...rozwiń całość

      Po raz kolejny wykazuje się pan redaktor kompletnym brakiem rzetelności dziennikarskiej. Zdawkowy tekst z ostatnim zdaniem, mającym na celu po raz kolejny ukazać Dutkiewicza jako tego strasznego, złego człowieka. Naturalnie zabrakło już panu czasu na opisanie takich spraw, jak: plan wprowadzenia biletów czasowych i strefowych, zielone światła dla tramwajów na skrzyżowaniach, plan wprowadzenia kolei miejskich i przede wszystkim nie stać było pana na napisanie i wyjaśnienie strategii miejskiej dotyczącej komunikacji, polegającej na tym, że po centrum miasta mają jeżdzić tramwaje, a autobusy będą miały za zadanie dowozić pasażerów do tych tramwajów z odleglejszych osiedli i podwrocławskich miejscowości. Rozumiem, że byt pan dziś zmęczony na konferencji prasowej i za bardzo nie chciało panu się słuchać o czym była mowa, bo pan redaktor przecież i tak miał już przed tą konferencją gotowy artykuł na ten temat. Rozumiem, że chce pan za wszelką cenę kontynuować złe tradycje swojej gazety, tradycje z czasów kiedy nazywała się Gazetą Robotniczą i była organem prasowym PZPR. Wtedy też dziennikarze nie mieli pisać rzetelnie, tylko przedstawiać pewne jedyne i słuszne tezy.
      zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama