Szynobusem nie zdążysz do pracy

    Szynobusem nie zdążysz do pracy

    Magdalena Kozioł

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Szynobusy, które od najbliższej niedzieli będą kursowały z Wrocławia do Trzebnicy, miały być alternatywą dla komunikacji miejskiej.
    Zatrzymywać się bowiem będą m.in. na stacjach Psie Pole i Zakrzów. Marszałek województwa, który uruchamia połączenie, zapewniał, że nowe pociągi pozwolą dojeżdżać ludziom do pracy i szkół.

    Problem w tym, że rozkład jazdy jest fatalnie ułożony. Pierwszy pociąg dojedzie bowiem na Dworzec Główny dopiero o godz. 7.45. Nawet urzędnicy pracujący u marszałka nie mają szans, żeby zdążyć na 8 rano do pracy. Z powrotem wcale nie będzie łatwiej. Ostatni szynobus do Trzebnicy odjedzie bowiem już o 15.45.

    - Tylko w taki sposób mogliśmy ułożyć rozkład jazdy - rozkłada ręce Genowefa Ładniak, prezes spółki Koleje Dolnośląskie. - PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą na tej trasie remonty. Dodatkowe szynobusy będziemy podstawiać od nowego rozkładu jazdy, czyli od 12 grudnia.
    Rozkład jazdy jest fatalnie ułożony.
    Do tego czasu w autobusach szynowych pojawią się ankieterzy. Urzędnicy spytają podróżnych, w jakich godzinach chcieliby jeździć do Wrocławia i z powrotem. Te propozycje mają być potem uwzględnione w rozkładzie. Docelowo ma jeździć 16 szynobusów.

    Zobacz rozkład jazdy szynobusu w załączniku.

    Czy uważasz, że nowe połączenie ułatwi mieszkańcom Trzebnicy dojazdy do pracy i szkoły? Czekamy na komentarze.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (12)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przystanki

      Miauczyński (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 19

      Na przystankach, które nie mają jeszcze przypisanego czasu odjazdu, trwają jeszcze prace nad dostosowaniem przystanków. Bez odbioru technicznego pociąg nie może się tam zatrzymywać.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wrocław Pawłowice

      Krasnal (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 25

      A my z Pawłowic mamy iść na Zakrzów? :D

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Do http://true.wroclaw.pl

      WKS (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 18

      Szacuneczek dla ciebie, że pozwalasz jakiejś zakompleksionej pyrze obrażać Wrocław :/ Poza tym stronka bardzo tendencyjna i nieskładna.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ankieta wsród pasażerów

      kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 23

      Jeśli zapytamy tylko pasażerów o zdanie w tej ankiecie, to będziemy mieli opinie tylko tych którym ten rozkład jazdy zasadniczo odpowiada. Ci, którzy chcieliby przesiąść się na szynobus, ale im nie...rozwiń całość

      Jeśli zapytamy tylko pasażerów o zdanie w tej ankiecie, to będziemy mieli opinie tylko tych którym ten rozkład jazdy zasadniczo odpowiada. Ci, którzy chcieliby przesiąść się na szynobus, ale im nie pasuje rozkład, nie mają szans się wypowiedzić. To trochę tak, jakby zapytać ludzi tylko na stadionie czy lubią piłkę nożną? I na tej podstawie decydować o wielkości dotacji do PZPN.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      http://true.wroclaw.pl

      Don Pedro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 16

      Wrocław naprawdę jest taki: http://true.wroclaw.pl

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Element zaskoczenia

      bohater narodowy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 13

      Z podanego rozkładu wynika,że pociąg nie zatrzymuje się nigdzie pomiędzy Trzebnicą a Zakrzowem.
      Jeśli jest tak może ktoś by to łaskawie zauważył, jeśli jest inaczej i strzeliliście byka to może...rozwiń całość

      Z podanego rozkładu wynika,że pociąg nie zatrzymuje się nigdzie pomiędzy Trzebnicą a Zakrzowem.
      Jeśli jest tak może ktoś by to łaskawie zauważył, jeśli jest inaczej i strzeliliście byka to może
      również łaskawie wyjaśnijciezwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Coś o liniii

      Komar (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 29 / 16

      Po pierwsze linię obsługiwać będą "Koleje Dolnośląskie" a nie "PKP Przewozy Regionalne".
      Po drugie rozkład jest uzależniony od kilku aspektów:
      1. Przepustowość linii- od Trzebnicy do Wrocławia...rozwiń całość

      Po pierwsze linię obsługiwać będą "Koleje Dolnośląskie" a nie "PKP Przewozy Regionalne".
      Po drugie rozkład jest uzależniony od kilku aspektów:
      1. Przepustowość linii- od Trzebnicy do Wrocławia Psie Pole niema problemu, bo jest to linia lokalna, ale od Psiego Pola jest to linia pierwszorzędna, na której jest już ruch towarowy i lokalny i dalekobieżny z innych kierunków, więc zwiększa się liczba pociągów, co za tym idzie zmniejsza się przepustowość linii.
      2. Obecnie w remoncie jest estakada kolejowa na odcinku od stacji Wrocław Główny do posterunku odgałęźnego Grabiszyn oraz most na Widawą na Psim Polu, przez co są wprowadzone ograniczenia w ruchu.
      To sprawia, że nie da się umieścić tych pociągów tak jak pasuje. Trzeba iść na kompromisy może od grudnia, kiedy będzie więcej kursów zostaną też skorygowane godziny kursowania a na razie trzeba się pogodzić z tym, co będziemy mieli i cieszyć się, że w ogóle udało się uruchomić połączenie teraz a nie od grudnia dopiero.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Standard PKP

      neron13 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 24

      Ha, Trzebniczanie zdążyli już zapomnieć. Tak właśnie wygląda standard w PKP z ustalaniem rozkładów jazdy. PKP tak je konstruuje, aby móc za rok twierdzić, że pociągów jest zbyt dużo, bo mało kto...rozwiń całość

      Ha, Trzebniczanie zdążyli już zapomnieć. Tak właśnie wygląda standard w PKP z ustalaniem rozkładów jazdy. PKP tak je konstruuje, aby móc za rok twierdzić, że pociągów jest zbyt dużo, bo mało kto nimi jeździ. A przyczyna prawie zawsze jest ta sama - przyjeżdżają do Wrocławia o takich porach, że tylko pracujący lub uczący się w promieniu paruset metrów od stacji mają szansę zdążyć do pracy/szkoły. Inni muszą znaleźć alternatywny dojazd. Trzebnico! Witaj w rzeczywistości PKP!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      godziny

      maciej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 17

      Niestety rozkład został ułożony koszmarnie, nie wiem czym kierowały się koleje regionalne układając go.
      Jedno jest pewne, musi zostać zmieniony, w przeciwnym wypadku nie wróże kolorowej...rozwiń całość

      Niestety rozkład został ułożony koszmarnie, nie wiem czym kierowały się koleje regionalne układając go.
      Jedno jest pewne, musi zostać zmieniony, w przeciwnym wypadku nie wróże kolorowej przyszłości linii TCA-WROzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Korekta

      wroc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 17

      Niech rano jeździ 5.30, 6.30 i 7.30, a popołudniu 16.30 i 17.30

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama