Tramwaj Plus to same plusy

    Tramwaj Plus to same plusy

    Małgorzata Kaczmar

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Za dwa lata życie mieszkańców Maślic, Kozanowa i Pilczyc całkiem się zmieni. Nie tylko dlatego, że koło ich domów wyrośnie stadion, ale dlatego, że do pracy dojadą tramwajem.
    Dziś mieszkaniec Maślic, który chce się dostać do centrum miasta, musi jechać autobusem lub samochodem. Ale już za dwa lata na jego osiedle dojedzie Tramwaj Plus - kolejka, która nie będzie stała w korkach, a na skrzyżowaniach zawsze dostanie zielone światło. Będzie szybsza od autobusu i samochodu. Na dłuższych odcinkach rozwinie prędkość nawet do 70 km/h.
    - To będzie wielkie udogodnienie dla wszystkich maśliczan - cieszy się Sylwia Krzaklewska, która codziennie dojeżdża z Maślic na Uniwersytet Ekonomiczny. Dziś ta trasa zajmuje jej ponad godzinę.

    Jedzie autobusem, a na pl. Jana Pawła II przesiada się w tramwaj. Za trzy lata na uczelnię będzie mogła dotrzeć dwa razy szybciej, tramwaj połączy bowiem Maślice z osiedlem Gaj.
    Ale nowa inwestycja zmieni też krajobraz na Maślicach i Kozanowie. Szyny tramwajowe ominą wprawdzie park Zachodni, bo tramwaje pojadą po prawej stronie, bliżej koza-nowskich bloków, ale na mapie Wrocławia pojawią się zupełnie nowe przystanki.
    - Nie będą się pokrywały z przystankami autobusowymi - tłumaczy Paulina Tyniec, kierownik projektu Tramwaju Plus w magistracie. - Kolejka będzie miała osobne torowisko, które nie przetnie z drogą - wyjaśnia.
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (5)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Za dużo przystanków

      neron13 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 16

      Jeśli to ma być szybki tramwaj to 1 przystanek na osiedle by wystarczył. A w gazetowym wydaniu o tym projekcie widać, że przystanków będzie po 2 i 3 na osiedle. To będzie nie szybki ale ślamazarny...rozwiń całość

      Jeśli to ma być szybki tramwaj to 1 przystanek na osiedle by wystarczył. A w gazetowym wydaniu o tym projekcie widać, że przystanków będzie po 2 i 3 na osiedle. To będzie nie szybki ale ślamazarny tramwaj. Co więcej co najmniej 2 z nich nie mają większego uzasadnienia, bo ani nikt obecnie w ich pobliżu nie mieszka (nie piszę o pętli stadionowej tylko np. o przystanku przy Dworskiej) ani węzła przesiadkowego też się tam nie można spodziewać (przy zjezdzie z Mostu Milenijnego). Może po prostu hasło "szybki tramwaj" było potrzebne aby Wrocław dostał dofinansowanie na wyczekiwane od lat połączenie Kozanowa z centrum. Bo rozwiązanie prezentowane na planach kryteriów jakiejś nadzwyczajnej szybkości w porównaniu ze stanem obecnym nie prezentuje.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ale jazda!

      Majka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 12

      Co mogę dodać, to tyle, że głosowałam (z całą rodziną tak samo) na estetykę tego tramwaju. Cieszę się, że nie jest to tramwaj jakichś durnych krasnali tylko taki co każdemu się spodoba. Sami...rozwiń całość

      Co mogę dodać, to tyle, że głosowałam (z całą rodziną tak samo) na estetykę tego tramwaju. Cieszę się, że nie jest to tramwaj jakichś durnych krasnali tylko taki co każdemu się spodoba. Sami zobaczcie, który wygrał. Inne rzeczy to techniczne, i trudno o nich dyskutować. Chcielibyśmy tak a może być tylko inaczej. Koniec, kropka.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      w mediach za dużo palą

      niedasie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 16

      i mózg im się lasuje od tego, co widać po niektórych tekstach

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Po prostu tramwaj

      mlodywroclaw.pl (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 13

      Przestańcie z tą "szybką kolejką". To będzie najzwyklejszy tramwaj, tyle że miejsca w środku będzie mieć mniej ze względu na dwie kabiny.
      A koordynacja sygnalizacji świetlnej powinna nastąpić...rozwiń całość

      Przestańcie z tą "szybką kolejką". To będzie najzwyklejszy tramwaj, tyle że miejsca w środku będzie mieć mniej ze względu na dwie kabiny.
      A koordynacja sygnalizacji świetlnej powinna nastąpić swoją drogą i to na wszsytkich liniach, bez wyjątku. Nie potrzeba do tego nowego taboru.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tramwaj Minus

      wajchowy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 14

      jak nie będzie stać w korku, jak ma stać na Podwalu choćby!

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama