Zysk netto ukształtował się na poziomie 11,8 mln zł (wobec 3,3 mln zł w pierwszym półroczu 2008), co pozwoliło uzyskać rentowność netto w wysokości 4,67 proc. (w porównaniu do 1,45 proc. w pierwszym półroczu 2008).
Pomimo spowolnienia gospodarczego i spadku PKB w większości krajów działalności Seleny, przychody grupy ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2009 roku wzrosły o 23,7 mln zł (10,4 proc.). Pozytywny wpływ na uzyskany wynik miały m.in. rozwój sprzedaży systemów ociepleń Tytan EOS na rynku polskim (wzrost o ok. 11 mln), umocnienie się euro do złotówki oraz przychody zrealizowane przez nowe spółki nabyte lub utworzone w latach 2008-2009: Polyfoam w Turcji, Selena Shanghai Trading w Chinach oraz Kvadro w Rosji.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?