Pasażerowie skarżą się, że w kasach sprzedają im złe bilety

    Pasażerowie skarżą się, że w kasach sprzedają im złe bilety

    Magdalena Kozioł

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Aż 100 podróżnych z niewłaściwie wystawionymi biletami, i to w ciągu tylko jednego miesiąca, spotykają konduktorzy w pociągach na Dolnym Śląsku.
    Pasażerowie skarżą się, że dzieje się tak dlatego, że zostają wprowadzani w błąd w kasach na Dworcu Głównym we Wrocławiu.
    - Kasjer nie poinformował mnie, jaki bilet mam kupić na pociąg z Wrocławia do Tych - żali się wrocławianka Lucyna Wójcicka. - Myślałam, że jest to pospieszny, więc kupiłam na pospieszny. W Oławie konduktor stwierdził, że bilet jest nieważny, bo pociąg jest przyspieszony, a nie pospieszny. Miałam do wyboru wydać kolejne pieniądze na nowy bilet albo wysiąść i poczekać na inny pociąg.

    Takich zdezorientowanych pasażerów jest więcej. Do tego kasjerzy nie chodzą na te same szkolenia, co konduktorzy. Jarosław Aleksandrowicz, który od kilku lat pracuje we Włoszech i do Polski przyjeżdża na wakacje, w kasie na Głównym usłyszał od kasjerki, że może kupić swoim dzieciom bilety ulgowe na książeczkę zdrowia.

    - Mówiłem, że nie mam ze sobą ich legitymacji, więc kupię całe bilety. Kasjerka sprzedała mi ulgowe. Konduktor kazał mi zapłacić karę za brak legitymacji - denerwuje się Aleksandrowicz.
    Kasjer nie poinformował mnie, jaki bilet mam kupić na pociąg z Wrocławia do Tych
    W Polsce mamy teraz dwóch przewoźników PKP: Przewozy Regionalne (pociągi osobowe i przyspieszone, czyli tzw. InterRegio) i InterCity (ekspresy i pociągi pospieszne). W kasie każdej spółki można kupić bilet na dowolny pociąg. Problem w tym, że trzeba wyraźnie powiedzieć nie tylko o której godzinie chce się jechać, ale też z pociągu której spółki PKP chce się skorzystać. Jeśli podróżny tego nie przypilnuje, to o tym, że mamy zły bilet, powiadomi nas dopiero konduktor.
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gość sobie kpi !!!

      mss (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 21

      "Andrzej Piech, dyrektor ds. handlowych w PKP Przewozy Regionalne we Wrocławiu, radzi, by dokładnie poinformować kasjera, jakim pociągiem i na jakiej trasie chcemy podróżować."-to jest jego...rozwiń całość

      "Andrzej Piech, dyrektor ds. handlowych w PKP Przewozy Regionalne we Wrocławiu, radzi, by dokładnie poinformować kasjera, jakim pociągiem i na jakiej trasie chcemy podróżować."-to jest jego równanie do Europy?Może kolor wagonu będzie trzeba podać?Kto tu jest od informowania podróżnego?Mówię dokąd i kiedy chcę dojechać a on niech się spręża aby mi dogodzić optymalnym połączeniem, pełną informacją i WŁAŚCIWYM BILETEM za moje pieniądze (plus dofinansowanie podatnika) Tak dzieje się na cywilizowanych kolejach.Dostajesz jeden bilet i pełną informację gdzie się przesiąść nawet z numerem toru w miejscu przesiadki i podróżnego nie interesuje spółka.Podróżuj i PRZEKONAJ SIĘ DB,SNCF,OBB,SB,SJ itd.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama