Przede wszystkim tramwaje

    Przede wszystkim tramwaje

    Marek Czuryłło

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Zmiany w komunikacji miejskiej, zdaniem magistratu, są przemyślane i niezbędne. Bo światowy kryzys dopadł Wrocław, a Ministerstwo Finansów nie przewidziało jego głębi.
    Dyrektor wydziału transportu urzędu miejskiego, odpowiada na pytania Czytelników

    Komu ma służyć 139 dowożące ludzi tylko do pl. Jana Pawła II? Czy mieszkańcom Nowego Dworu, dla których atrakcyjniejszą alternatywą będą linie 132 i 142? Czy mieszkańcom Kuźnik, dla których wygodniej będzie dojechać do centrum linią 122? A linia 149 będzie oblężona przez pasażerów, pragnących szybko dostać się w rejon pl. Grunwaldzkiego.

    Autobusy linii 139 skierowane do placu Jana Pawła II mają na celu dowiezienie pasażerów do węzła komunikacyjnego i umożliwienie przesiadki na komunikację tramwajową w kierunku placu Grunwaldzkiego (linie 10 i 12) przy jednoczesnym zapewnieniu dojazdu do Dworca Świebodzkiego.
    Kursowanie linii 139 ma na celu również wspomaganie autobusów linii 149, 406, 409 na odcinku Dworzec Świebodzki - Nowy Dwór - Dworzec Świebodzki i dodatkowo obsługuje pasażerów ulicy Strzegomskiej, Robotniczej (wyższe szkoły i zakłady pracy).

    Czy miasta budującego stadion za blisko miliard złotych nie stać na utrzymanie standardu komunikacji zbiorowej z połowy lat 90.?

    Komunikacja zbiorowa utrzymywana jest w wyższym standardzie niż w połowie lat 90., np. linia 131 kursuje z dwukrotnie większą częstotliwością niż w latach 90. z powodu zwiększającej się liczby mieszkańców Psiego Pola i pozostaje dokładnie taka sama jak w okresie przedwakacyjnym, tj. co 7,5 minuty w szczycie.

    Do tramwajów łączących pl. Grunwaldzki z pl. Dominikańskim trudno wejść w godzinach największego ruchu studentów. Gdzie mają się zmieścić dodatkowi pasażerowie (dotychczas korzystający z linii 131, 139 i 141) w świetle planowanego zmniejszenia częstotliwości na liniach tramwajowych? Czy urząd miejski prowadził badania, które rzuciłyby światło na te kwestie?
    Komunikacja zbiorowa utrzymywana jest w wyższym standardzie niż w połowie lat 90.
    Właśnie między innymi z tego powodu wydłużony został szczyt poranny aż do godziny 9.00. Poza tym komunikacja tramwajowa będzie kursowała generalnie bez zmian, z częstotliwością przedwakacyjną, z wyjątkiem szczytu popołudniowego, ponieważ wielu pasażerów w tym okresie podróżuje o różnych porach i nie występują problemy z przejazdem komunikacją tramwajową na odcinku pl. Grunwaldzki - pl. Dominikański, który obsługiwany jest przez 4 linie tramwajowe (linie 2, 4, 10,1 2). Ponadto możliwa jest przesiadka z komunikacji autobusowej na komunikację tramwajową na moście Szczytnickim - wspólny przystanek autobusowo-tramwajowy - na 3 linie tramwajowe (linie 9, 12, 17). Autobusy linii 131, 141 kursowały w układzie stałym do placu Grunwaldzkiego i tylko z powodu remontów na rondzie Reagana i moście Szczytnickim tymczasowo kursowały do pętli przy ulicy Wierzbowej. Zmiany dokonywane są na podstawie szczegółowych badań i analiz wykonywanych przez wydział transportu. Decyzje o oszczędnościach, choć trudne, w żadnym razie nie są przypadkowe.
    1 3 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (11)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Trzeba było nie budowac

      zła (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 21

      fontanny,ani stadionu,który i tak porośnie chwastami.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czy aby na pewno

      wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 46 / 19

      W swojej lsiążce "Szkice sceptyczne"znany angielski logik i filozof Bertrand Russel napisał " czym wiecej w jakimś państwie mówi i pisze się o socjaliźmie tym mniej jest go tam w praktyce",...rozwiń całość

      W swojej lsiążce "Szkice sceptyczne"znany angielski logik i filozof Bertrand Russel napisał " czym wiecej w jakimś państwie mówi i pisze się o socjaliźmie tym mniej jest go tam w praktyce", ponieważ gdy coś jest oczywiste to nikt o tym nie pisze nawet na płotach. Ta entuzjastyczna wypowiedź Pana Marka Czyryłło na temat prorytetu dla komunikacji tramwajowej we Wrocławiu jakoś mi się z tym skojarzyła.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Filmiki pokazyją chaos komunikacyjny

      www. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 46 / 14

      Filmiki pokazują chaos komunikacyjny jak na dłoni.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Filmiki

      sgt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 39 / 20

      Tak się reklamuje z filmikami:

      Stworzyłem dwa filmiki:
      „Wrocław - cięcia w komunikacji 1 - błyskawiczny węzeł przesiadkowy” – przedstawia temat długiej przesiadki na węźle...rozwiń całość

      Tak się reklamuje z filmikami:

      Stworzyłem dwa filmiki:
      „Wrocław - cięcia w komunikacji 1 - błyskawiczny węzeł przesiadkowy” – przedstawia temat długiej przesiadki na węźle rondo Regana
      „Wrocław - cięcia w komunikacji 2 - redukcja połączeń dla Psiego Pola” – przedstawia rozwój osiedla na Psim Polu skonfrontowany z faktem redukcji połączeń z węzłem przesiadkowym na Galerii Dominikańskiej.

      Filmy można znaleźć
      Chomik (widzę że tak jak w YT można odtwarzać, więc się i to rozwija)
      - Katalog http://chomikuj.pl/sgtokar/Rozne

      YouTube (wersje bez dźwięku, osobiście nie polecam tej opcji):
      - film 1: http://www.youtube.com/watch?v=tOQMIiB0oaw
      - film 2: http://www.youtube.com/watch?v=HMmcPFxuyKszwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Filmiki

      sgt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 39 / 26

      Tak się reklamuje z filmikami:

      Stworzyłem dwa filmiki:
      „Wrocław - cięcia w komunikacji 1 - błyskawiczny węzeł przesiadkowy” – przedstawia temat długiej przesiadki na węźle...rozwiń całość

      Tak się reklamuje z filmikami:

      Stworzyłem dwa filmiki:
      „Wrocław - cięcia w komunikacji 1 - błyskawiczny węzeł przesiadkowy” – przedstawia temat długiej przesiadki na węźle rondo Regana
      „Wrocław - cięcia w komunikacji 2 - redukcja połączeń dla Psiego Pola” – przedstawia rozwój osiedla na Psim Polu skonfrontowany z faktem redukcji połączeń z węzłem przesiadkowym na Galerii Dominikańskiej.

      Filmy można znaleźć
      Chomik (widzę że tak jak w YT można odtwarzać, więc się i to rozwija)
      - Katalog http://chomikuj.pl/sgtokar/Rozne

      YouTube (wersje bez dźwięku, osobiście nie polecam tej opcji):
      - film 1: http://www.youtube.com/watch?v=tOQMIiB0oaw
      - film 2: http://www.youtube.com/watch?v=HMmcPFxuyKszwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bezczelny

      d (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 25

      ten czuryło jest bezczelny, jakoś pamiętam 131 jak jeździło do grunwaldu i pamiętam też jaka to nędza była wtedy.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czytelnik gazety wie więcej o urzędnika

      www. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 26

      Jeśli czytelnik gazety wie więcej o połączeniach komunikacyjnych, niż urzędnik, który za to odpowiada, to robi wrażenie!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niewiarygodny brak konpetencji...

      czechofil (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 40 / 23

      Panie Czuryło, nie mam ochoty polemizować z panem, bo jest pan w tych sprawach dyletantem, ale czytelnikom należy się parę słów wyjaśnienia. Ktoś, kto będzie chciał bezpośrednio dojechać z Nowego...rozwiń całość

      Panie Czuryło, nie mam ochoty polemizować z panem, bo jest pan w tych sprawach dyletantem, ale czytelnikom należy się parę słów wyjaśnienia. Ktoś, kto będzie chciał bezpośrednio dojechać z Nowego Dworu na pl. Grunwaldzki nie będzie jechał 139 do pl.JPII, tylko wsiądzie od razu w 149. Ci zaś, którzy jeżdżą rano 139 z Jerzmanowa, Żernik oraz Kuźnik, wsiądą na Kuźnikach w 122 ( w kierunku pl. Dominikańskiego) albo podjadą 409, 126, 609, 122 do Nowego Dworu i... też przesiądą się do 149. Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie ryzykował stania w korkach między pl. Orląt Lwowskich i pl. JPII i czekania na tramwaj, a także nie będzie biegał pomiędzy oddalonymi od siebie przystankami na pl. JPII. Linia 139 staje się po kilkudziesięciu latach kompletnie bezużyteczna, a tysiące wrocławian zostają zmuszone do uciążliwych przesiadek (szczególnie w zimie), a spora część z nich do podwójnego płacenia za przejazd na tej samej trasie. Nawet komuniści (o czym jeszcze niedawno bym nie śmiał myśleć) nie wpadali na tak absurdalne i szkodliwe komunikacyjnie pomysły, dzięki tej decyzji wasze polityczne notowania sięgnęły w moim rankingu dna. Na szczęście wybory samorządowe już za rok, modlę się tylko, żebyście jak najmniej w moim Wrocławiu do tej pory napsuli... zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kto oszczędza?

      Ksandra (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 41 / 27

      Mamy kryzys, więc miasto oszczędza. Oczywiście mieszkańców kryzys wcale nie dotyka, więc bez problemu mogą kasować dwa bilety i płacić podwójnie za przejazd. Bo oczywiście o wprowadzeniu jako...rozwiń całość

      Mamy kryzys, więc miasto oszczędza. Oczywiście mieszkańców kryzys wcale nie dotyka, więc bez problemu mogą kasować dwa bilety i płacić podwójnie za przejazd. Bo oczywiście o wprowadzeniu jako alternatywy biletów czasowych nikt nie pomyślał. O tym, jak wyglądają nasze "węzły przesiadkowe" szkoda pisać.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Antypromocja Wrocławia

      www. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 23

      Antypromocja Wrocławia.

      Jeśli kilkumilionowa oszczędność w skali dużego miasta odbywa się takim kosztem, to kalkulacja summa summarum pozostawia wiele do życzenia.

      Dyskomfortu części jego...rozwiń całość

      Antypromocja Wrocławia.

      Jeśli kilkumilionowa oszczędność w skali dużego miasta odbywa się takim kosztem, to kalkulacja summa summarum pozostawia wiele do życzenia.

      Dyskomfortu części jego mieszkańców i burzy medialnej nie da się przeliczyć na pieniądze.


      zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama