Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Prace przy Tramwaju Plus na Bardzkiej idą pełną parą (FILM)

Bartłomiej Knapik, Łukasz Maślanka
Robotnicy weszli już na ulicę Bardzką, by położyć rury ciepłownicze. Dopiero, gdy skończą, zaczną kłaść nowe tory
Robotnicy weszli już na ulicę Bardzką, by położyć rury ciepłownicze. Dopiero, gdy skończą, zaczną kłaść nowe tory Tomasz Hołod
Tory leżą już na Świeradowskiej, rozkopali Bardzką. Trasy i wozy mają być gotowe do jazdy za 2 lata.

Pierwszy etap budowy torowiska dla Tramwaju Plus na Gaju zbliża się do końca. Robotnicy położyli tory tramwajowe na ul. Świeradowskiej do wysokości ul. Krynickiej. Niemal gotowy jest też rozjazd przy ul. Piławskiej, który będzie pełnił rolę pętli. Między torami stanęły słupy sieci trakcyjnej.

Niedługo zniknie też część problemów z jazdą autem po tej części Wrocławia. W drugiej połowie września ma zostać otwarty odcinek Świeradowskiej między Borowską i Strońskiego.
Wcześniej, już 9 września, ruszą prace między Krynicką i Bardzką. Teraz trwa tam przygotowanie terenu pod budowę.

- Robotnicy będą kładli kolejną część torów. Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace nad budową nowej jezdni ul. Bardzkiej - tłumaczy Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Tramwaj Plus będzie jeździł na dwóch liniach. Pierwsza połączy Sępolno z Leśnicą. Stamtąd wozy pojadą istniejącymi już torami. Spora część z nich została wyremontowana, reszta zostanie zmodernizowana w ciągu najbliższych dwóch lat. Ze Świeradowskiej i Bardzkiej, czyli z Gaju, tramwaj będzie jechał ulicą Hubską do Suchej, na tyły Dworca Głównego PKP.

- W najbliższych tygodniach zostanie ogłoszony przetarg na projekt tego odcinka - mówi Paulina Tyniec, kierownik projektu Tramwaju Plus w urzędzie miejskim. Jak tłumaczy, jeszcze jesienią ogłoszony zostanie też przetarg na projekt węzła przesiadkowego na ul. Suchej, między dworcami kolejowym i autobusowym.

Dalej, wozy Tramwaju Plus będą skręcać w ul. Stawową, a z niej w Piłsudskiego. Torowiska na tych dwóch ulicach będą modernizowane. Sporym kłopotem na tej linii Tramwaju Plus może się okazać odcinek Podwala między pl. Orląt Lwowskich a pl. Jana Pawła II. W tym miejscu nie ma wydzielonego torowiska i tramwaje stoją w korkach razem z autami.

Wciąż nie wiadomo, czy na tym odcinku w korkach nie utkną też Tramwaje Plus. Urzędnicy przypominają, że powinny wszędzie mieć wydzielone torowiska. Zdają sobie jednak sprawę, że mogą się zdarzyć odcinki, szczególnie w centrum, gdzie wydzielenie torowiska będzie problematyczne lub wręcz niemożliwe.
- W przypadku tego odcinka, kluczowe będą analizy przeprowadzane na etapie projektowania. Ale dopóki nie ma projektu, nie ma gwarancji, że w tym miejscu na Podwalu uda się wydzielić pas - tłumaczy Paulina Tyniec. I dodaje, że w takim przypadku trzeba będzie zapewnić przejazd wozom Tramwaju Plus odpowiednim ustawieniem świateł. Pomóc ma też planowany do wdrożenia system sterowania, który zapewni priorytet na skrzyżowaniach.

Z pl. Jana Pawła II aż do ul. Na Ostatnim Groszu nowa linia pojedzie istniejącym torowiskiem na ul. Legnickiej. Na tym skrzyżowaniu skręci w prawo i pojedzie ul. Milenijną, Popowicką i Pilczycką na Koza-nów i dalej do stadionu. Przetarg na projektowanie tego odcinka właśnie trwa. Firmy mają czas do 15 września, żeby złożyć dokumenty.

Największy problem na tej trasie dotyczy pętli przy stadionie, która miałaby powstać na działce wrocławianki Danuty Krzywdy. Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło, że miasto nie może przymusowo wywłaszczyć właścicielki.

- Uzgodniliśmy, że podczas rozmów z rodziną państwa Krzywdów nie będziemy się na ten temat wypowiadać - usłyszeliśmy od Pawła Czumy z urzędu miejskiego.
Tramwaj Plus ma wyruszyć na ulice Wrocławia na początku 2012 roku.

Jak przebiegają postępy w budowie torowiska dla Tramwaju Plus? Zobacz TUTAJ i TUTAJ

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Prace przy Tramwaju Plus na Bardzkiej idą pełną parą (FILM) - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska