Nie odcinajcie nam Polski od Karkonoszy

    Nie odcinajcie nam Polski od Karkonoszy

    Alina Gierak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Razem z Czytelnikami walczymy o przywrócenie jedynego bezpośredniego pociągu z Warszawy do Jeleniej Góry.
    Zabranie Jeleniej Górze jedynego bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawą dlatego wywołuje tak wiele emocji, że jest kolejnym utrudnieniem w wygodnym dotarciu do Karkonoszy. Nie dojedzie się do nas szybko ani autem, ani pociągiem. A dla regionu żyjącego z turystyki to powinna być podstawowa rzecz. Co z tego, że będziemy mieli dobre hotele, termy cieplickie i inne atrakcje, gdy podróż w korkach czy pociągiem z przesiadkami zniechęci do przyjazdu każdego. Uciekający turyści oznaczają mniej pieniędzy i upadek regionu. Na to nie można się zgodzić.

    Najszybciej zrozumieli to uczestnicy forum kolejowego, którzy nie zostawiają na PKP Intercity suchej nitki.
    Jeden z nich, o nicku "grzesiu 24", apeluje dramatycznie: "Karkonosze" Warszawa do Jeleniej Góry muszą zostać!!! Inaczej odcinają jeden z najpiękniejszych zakątków naszego kraju od połączeń dalekobieżnych".

    Wtóruje mu "LadyMakbet", która stwierdza, że "(...) Pod nóż idą pociągi pośpieszne, które nie mają konkurencji w postaci IR. Co najdziwniejsze, likwidują pociągi naprawdę świetnie obłożone, jak "Sudety" czy "Karkonosze", czyli zarząd IC działa na szkodę spółki! Bo pasażerów to zawsze mieli w d...". Internauta "Radek" ma nadzieję, że jednak uda się powstrzymać tę machinę likwidacji pośpiesznych, a "Rysio" ostrzega, że na likwidowane trasy wejdą Niemcy.

    - PKP IC kasuje pociągi też na liniach głównych, a wręcz na magistralach międzynarodowych (E-30), generujących duże potoki podróżnych - twierdzi "Rysio". - A skoro tak, to z radością przywitam pociągi DB na linii zgorzeleckiej! Nie chce zarobić PKP IC, to zarobią Niemcy! Pociągi DB Regio relacji Wrocław - Drezno - Wrocław od samego początku cieszą się ogromną popularnością, czasem trudno się do nich wcisnąć - dodaje.

    Sprawiedliwie trzeba dodać, że PKP Intercity ma trochę racji mówiąc, że ludzie nie chcą wlec się pociągiem z Wrocławia do Jeleniej Góry trzy godziny, skoro autem dojadą szybciej. I dopóki nie zmieni się stan torów, to żadne połączenie nie będzie korzystne.
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Poparcie 100%

      zoom (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 7

      Poparcie 100%

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bardzo cenna inicjatywa !

      byrcyn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 9

      Połączenie z Jelenią Górą, a także Kłodzko-Praga musi być. Oczywiście, że czas dojazdu z Wrocławia do Jeleniej musi się zmniejszyć do co najmniej 90 min., inaczej mało kto będzie z niego korzystał....rozwiń całość

      Połączenie z Jelenią Górą, a także Kłodzko-Praga musi być. Oczywiście, że czas dojazdu z Wrocławia do Jeleniej musi się zmniejszyć do co najmniej 90 min., inaczej mało kto będzie z niego korzystał. Widzę tam dodatkowe szynobusy jeżdżące w sezonach letnim i zimowym do Szklarskiej Poręby, Kowar, Karpacza. Tam wszędzie są tory i opuszczone, powoli dewastowane dworce. Żal d... ściska, gdy się na to patrzy.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama