Plan czy zbiór życzeń

    Plan czy zbiór życzeń

    Katarzyna Kaczorowska

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Program rozwoju turystyki na Dolnym Śląsku - strategia, która daje do myślenia.
    Pierwszy Program Rozwoju Turystyki dla Województwa Dolnośląskiego obejmował lata 2004-2013, ze szczególnym uwzględnieniem zadań do 2006 roku. Powstał w oparciu o Rządową Strategię Rozwoju Turystyki 2001-2006, strategię rozwoju województwa i strategię rozwoju turystyki opracowaną przez Polską Agencję Rozwoju Turystyki. Dokument nowelizowano w styczniu tego roku.

    Już pięć lat temu autorzy strategii zidentyfikowali produkty markowe regionu. Zaliczyli do nich turystykę uzdrowiskową - Dolny Śląsk ma największą w Polsce liczbę uzdrowisk. Za równie ważne uznano turystykę kulturową (najwięcej zarejestrowanych w kraju zabytków), aktywną, biznesową i na obszarach wiejskich.
    Za jedno z głównych zadań mające przyspieszyć dynamikę rozwoju tej gałęzi gospodarki, uznano jak najlepsze wykorzystanie funduszy unijnych i opracowanie planu działania w porozumieniu z samorządami lokalnymi.

    Zdiagnozowano stan bazy noclegowej. Podano liczbę restauracji i barów, a audyt Wrocławia sygnalizował m.in. konieczność opracowania zintegrowanego systemu informacji dla turystów również w językach angielskim i niemieckim.
    W 2001 roku na Dolny Śląsk przyjechało 3,5 miliona polskich turystów - w większości na dwa do czterech dni. W tym samym 2001 roku odwiedziło nas 1,4 miliona turystów zagranicznych, najczęściej z Niemiec.
    W 2001 roku na Dolny Śląsk przyjechało 3,5 miliona polskich turystów - w większości na dwa do czterech dni.
    W styczniu tego roku Program został znowelizowany - również przez PART. Najważniejsza zmiana dotyczy podziału regionu na subregiony i opracowanie dla nich osobnych dokumentów, wraz z listą produktów regionalnych wartych wzmacniania inwestycyjnego i promowania.

    Takie próby podejmowane w innych regionach kraju nie powiodły się i Dolny Śląsk jest jedynym, który zdecydował się na takie uszczegółowienie strategii rozwoju turystyki. W dokumencie autorzy formułują pięć zasad, w tym "Mierzymy siły na zamiary - kreowanie programów realnych, możliwych do wykonania i realizacji". Tymczasem np. dla subregionu Odry Wschód (Kraina Grądów Odrzańskich) wpisują siedem celów strategicznych, w tym: "Powstanie wyrafinowanej oferty turystycznej" - trudno o przykład bardziej nierealny i niedookreślony! Takich smaczków jest więcej.
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bełkot

      Martynika (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 6

      Z urzędniczych dokumentów powstał dziennikarsko-urzędniczy bełkot. Nie byłam w stanie przeczytać tego do końca. Język jak z posiedzenia egzekutywy w Gazecie Robotniczej

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama