We Wrocławiu będzie więcej wiat dla rowerów

    We Wrocławiu będzie więcej wiat dla rowerów

    Jerzy Wójcik

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Niektóre nowe wiaty rowerowe stoją puste. Urzędnicy będą zachęcać ludzi, by z nich korzystali.
    Od czerwca możemy we Wrocławiu korzystać z wiat parkingowych dla rowerów, które stanęły w 10 miejscach, głównie przy pętlach tramwajowych. Jednak część z nich od samego początku świeci pustkami i stoi kompletnie niewykorzystana.

    - Rzeczywiście, z naszych obserwacji wynika, że najgorzej jest na Sępolnie i Biskupinie - przyznaje Daniel Chojnacki, tzw. oficer rowerowy, czyli urzędnik reprezentujący rowerzystów w magistracie. - Pomyślimy o akcji, np. z ulotkami, dzięki którym dotarlibyśmy do mieszkańców tych osiedli - dodaje.
    - Widziałbym tu większą rolę Biura Promocji Wrocławia, które do tej pory w ogóle nie zajmowało się rowerzystami - twierdzi Radosław Lesisz z Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej. - Przed ustawieniem wiat nie przeprowadzono żadnych badań ruchu. Na pewno część lokalizacji trzeba będzie zmienić - dodaje.

    Zupełnym przeciwieństwem Sępolna i Biskupina są wiaty parkingowe przy pl. Grunwaldzkim, pętli tramwajowej w Leśnicy czy przy pl. Kromera. Tam nie trzeba było zachęcać mieszkańców do parkowania jednośladów.
    Zadaszone parkingi dla rowerów powstaną przy końcowych przystankach przyszłego Tramwaju Plus.
    - Dlatego jesteśmy dobrej myśli i już planujemy kolejne lokalizacje - zdradza Daniel Chojnacki. Zapewnia, że zadaszone parkingi dla rowerów powstaną przy końcowych przystankach przyszłego Tramwaju Plus. Mogą na nie liczyć także mieszkańcy Maślic i Gaju.

    - Cały czas prowadzimy także rozmowy z PKP - twierdzi oficer rowerowy. - Zaproponowaliśmy, by przy Dworcu Głównym po remoncie stanęły zadaszone parkingi dla 400 rowerów - dodaje.
    Jeśli uda się osiągnąć porozumienie, 200 jednośladów zaparkujemy w przyszłości od strony ul. Suchej, a drugie tyle od ulicy Piłsudskiego. Urzędnicy ujawniają, że rozmowy z PKP dotyczą nie tylko Dworca Głównego. Mniejsze stojaki i wiaty miasto mogłoby także zamontować przy innych stacjach kolejowych.


    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (7)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wiaty soja dobrze,rowerzysci czekają na ścieżki

      benek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 19

      Nie przesadzajcie z porównywaniem wiat do źle zaprojektowanych chodników.
      Nie widziałem jeszcze lokalizacji wiaty na Sępolnie ale pozostałe leża przy pętlach.
      Na Krzykach wiata nie jest przy...rozwiń całość

      Nie przesadzajcie z porównywaniem wiat do źle zaprojektowanych chodników.
      Nie widziałem jeszcze lokalizacji wiaty na Sępolnie ale pozostałe leża przy pętlach.
      Na Krzykach wiata nie jest przy pętli tramwajowej tylko autobusowej i może trzeba by było przy tramwaju dać informacje, że 100 metrów dalej jest wiata.
      No ale przy pętli autobusowej krzyżuje się więcej dróg z różnych osiedli.
      Zasada jest taka ze wiaty są przy ostatnim przystanku wiec co tu wałkujecie bez sensu.
      Następne wiaty stawiane w centrum muszą być przemyślane bo zapewne jeśli powstaną to w miejscu wolnym i nie zawsze będzie to tuz przed sklepem czy urzędem.
      Potrzebne są setki wiat w przyszłości ale dziś gdy ścieżki są pokawałkowane mało ludzi korzysta z roweru.
      Konstrukcja wiat jest rozkręcana i w każdej chwili można je przestawić lub dokręcić następny moduł.
      Sądzę że w centrum powinny powstać małe wiaty przerobione z estetycznych wiat przystankowych.
      taka wiata może być miejscem na reklamę a rowery można wieszać w pionie aby wiata nie zajmowała chodnika. Może mieścić 5-10 rowerów a wiata przystankowa produkowana masowo będzie dużo tańsza od tych ażurowych.
      Aby wiaty nie jamowały miejsca a rowerzyści nie bili się o dostęp do znaków drogowych należałoby zmienić kształt słupków drogowych. Wystarczy ze słupki będą miały ucho do przypinania linką a UM nie będzie wydawał pieniędzy na stojaki (500zł ?) jak i i waty (20.000).
      Słupek z uchem może kosztować 5 zł drożej a odpadnie problem z lokalizacją stojaków.
      Słupki są stawiane pół metra od jezdni i można do nich przypinać rower tak że nie będą blokowały przejścia pieszym. Przybyło stojaków tupu U ale one z pokadmowanej rury nie wyglądają estetycznie. czy naprawdę nie można by ich pomalować proszkowo na jakiś wesoły kolor ?
      Stojaków będzie około 700 ale zapewne wiele miejsc będzie daleko od stojaków. A słupki są praktycznie na każdej ulicy i to co 2-3 metry więc przypięcie do nich rowerów nie będzie blokować ruchu pieszym.
      Stawianie większej ilości stojaków U spotka się ze sprzeciwem zarówno kierowców jak i pieszych .
      Ciekawi mnie jak są zabezpieczone "Ustojaki" przed wyrwaniem, bo wysokość ułatwia ich wyginanie.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Eh..

      Mądry Chińczyk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 17

      Błędy te same co za poprzedniego ustroju... A było to tak. W okolicy nowopowstałych bloków wytyczono chodniki. Niestety, zgodnie z zamysłem projektanta a nie zgodnie z LOGIKĄ. Nikt nie będzie szedł...rozwiń całość

      Błędy te same co za poprzedniego ustroju... A było to tak. W okolicy nowopowstałych bloków wytyczono chodniki. Niestety, zgodnie z zamysłem projektanta a nie zgodnie z LOGIKĄ. Nikt nie będzie szedł okrężną drogą do sklepu, przystanku, kościoła. Po jakimś czasie chodniki zarosły trawą, a ludzie chodzili po ścieżkach wydeptanych przez siebie.

      Podobna systuacja czeka wiaty - tam gdzie przez dziesięciolecia nikt nie przypinał rowerów "do słupa" nie będzie również zostawiał roweru pod wiatą. Nie pomogą tu ani ulotki, ani dopłaty bezpośrednie. Gdyby wiaty rzeczywiście miały być "DLA LUDZI" to ich rozmieszczenie powinno być poprzedozne badaniami, w których miejscach miasta ludzie zostawiają najwięcej rowerów przypiętych "do słupa".zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wiaty nie nadają się do centrum

      mlodywroclaw.pl (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 17

      Nic dziwnego, że nie zostawisz swojego roweru w tej wiacie, jak jedziesz do kumpla na Sępolnie, bo nie taka jest jej funkcja. Wiaty są częścią systemu bike&ride. Chodzi o to, żeby mieszkając na...rozwiń całość

      Nic dziwnego, że nie zostawisz swojego roweru w tej wiacie, jak jedziesz do kumpla na Sępolnie, bo nie taka jest jej funkcja. Wiaty są częścią systemu bike&ride. Chodzi o to, żeby mieszkając na odległym od centrum osiedlu, a jednocześnie na tym osiedlu w miejscu odległym od pętli, dojechać do niej rowerem i dalej śmigać (np. do pracy, szkoły, na uczelnię) komunikacją miejską.
      Np. mój kumpel mieszka na Oporowie 1km od pętli czwórki (ja mam zaledwie 300m, więc mi nie opłaca się wyciągać bicykla z garażu). Może go pokonać piechotą w 15 min. lub rowerem w 5 min.

      W tym projekcie nie chodzi o promowanie rowerów, lecz przede wszystkim komunikacji miejskiej. A parking nie jest pomyślany jako miejsce na wypasione, jednośladowe pożeracze szos, lecz na "dojazdówki".

      Na budowę wiat w centrum, zwłaszcza przy zabytkach i w strefach ochrony, nie zezwolą konserwator i plastyk miejski - zresztą zupełnie słusznie, bo stanowią zbyt dużą ingerencję w przestrzeń miasta. Tu muszą wystarczyć zwykłe stojaki. Poza tym wiaty są zbyt duże i trudno byłoby znaleźć dla nich miejsce bez utrudniania życia pieszym.

      Dworce ze względu na znaczenie komunikacyjne stanowią wyjątek. Nawiasem mówiąc, to jakiś absurd, że PKP trzeba namawiać, żeby pozwolili sprawic sobie prezent, który ułatwi życie ich pasażerom. Takie rzeczy tylko w PKP, Poczcie Polskiej i Społem.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Sonda GW

      Tomek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 14

      À propos sondy, to na Kozanowie powinna być utworzona raczej przystań kajakowa ;)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pomysł dobry, ale...

      wrocławianka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 12

      niektore lokalizacje nie sprzyjają temu by zostawić tam rower....rownież zgadzam sie z tym, że w naszym mieście brakuje miejsc parkingowych dla rowerow przy kinach muzeach urzadach lub wiekszych...rozwiń całość

      niektore lokalizacje nie sprzyjają temu by zostawić tam rower....rownież zgadzam sie z tym, że w naszym mieście brakuje miejsc parkingowych dla rowerow przy kinach muzeach urzadach lub wiekszych sklepach :/zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      moze monitoring

      bicykle (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 17

      Zgadzam sie, nie mam zamiaru zostawiac swojego kochanego jednoslada w jakiejs wiacie na odludziu. Nie po to odkladalem na niego rok czasu :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bezsensowny pomysł...

      czechofil (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 17

      A niby komu te wiaty miałyby służyć? Nikt o zdrowych zmysłach nie zostawi na kilka godzin roweru na jakimś peryferyjnym osiedlu bez żadnej opieki. Wiaty powinny sie pojawić, ale w ścisłym centrum,...rozwiń całość

      A niby komu te wiaty miałyby służyć? Nikt o zdrowych zmysłach nie zostawi na kilka godzin roweru na jakimś peryferyjnym osiedlu bez żadnej opieki. Wiaty powinny sie pojawić, ale w ścisłym centrum, przy wszystkich urzędach oraz miejscach użyteczności publicznej, takich jak np. kina oraz muzea. Jak odwiedzam kolegę na Sępolnie, to nie zostawiam roweru w wiacie, tylko wprowadzam go na posesję w/w kolegi... zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama