Wrocław: Obwodnice i mosty rosną jak grzyby po deszczu

    Wrocław: Obwodnice i mosty rosną jak grzyby po deszczu

    Bartłomiej Knapik

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Obwodnica będzie miała dwa nowe mosty. To drugi i trzeci stawiany wokół Wrocławia.
    Na tę informację mieszkańcy wschodnich osiedli miasta czekali od dawna. Prawdopodobnie w piątek zostanie podpisana umowa z firmą Skanska. To ona zbuduje pierwszy fragment wschodniej obwodnicy Wrocławia między Siechnicami a Łanami.

    To odcinek kluczowy, bo jego częścią są mosty przez Odrę i Oławę oraz estakada nad terenami wodonośnymi. Będzie miał 5,5 kilometra długości. Bardzo ważny, bo w tym miejscu przejedziemy przez Odrę i Oławę. Najbliższe przeprawy to most w Oławie (już kilka razy uszkadzany przez TIR-y, ostatnio pół roku temu) i most Grunwaldzki we Wrocławiu.

    Na odcinku między Siechnicami i Łanami pojawią się dwa dodatkowe mosty i estakada. Ta ostatnia, nad terenami zalewowymi polderu Blizanowice, liczyć ma 612 m. Nie można tu budować wprost na ziemi, gdyż tereny te przyjmują nadmiar wody przy wysokich stanach w rzekach.

    Przeprawa nad Odrą w pobliżu Łanów będzie miała 532 m długości, a most nad rzeką Oławą, bliżej Siechnic - 102 m. Mało? Pozornie. Co prawda Gądowianka liczy aż 642 m długości, lecz np. most Grunwaldzki ma 126 m, a Pokoju - 116 m długości.Wrocław: trzy mosty już się budują, a mają jeszcze powstać trzy następne.

    Nowe mosty na wschodniej obwodnicy to kolejne inwestycje tego typu we Wrocławiu i jego najbliższej okolicy. Największym wyzwaniem dla budowniczych jest chyba most Rędziński na obwodnicy autostradowej.

    Powstająca tam konstrukcja jest przeprawą przez Odrę i Ślęzę, w pobliżu jej ujścia do Odry. Ma ponad 1,7 km długości i składa się z trzech części. Pierwsza to estakada lewobrzeżna (po stronie południowej) nad Ślęzą, terenami zalewowymi Ślęzy i Odry. Będzie ona miała 611 m długości.
    Estakada prawobrzeżna (po stronie północnej) powstaje nad terenami zalewowymi Odry. Będzie ona miała 521 m długości.

    Most główny będzie konstrukcją podwieszoną na stalowych linach do pylonu o wysokości 122 m. Dla porównania, żółte pylony mostu Milenijnego mają jedynie 50 m wysokości.
    Łączna długość konstrukcji w Rędzinie wyniesie 612 m. Każde z dwóch podwieszonych przęseł będzie długie na 256 m.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (14)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      :)))))

      robocik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 43 / 33

      Też się uśmiałem.

      Zwłaszcza ostatnią wypowiedzią, która nic nie wnosi do dyskusji.

      Jeżeli po 20 latach pracy zawodowej nie wiem Pan (z szacunkiem dla doświadczenia zawodowego Pana), dlaczego...rozwiń całość

      Też się uśmiałem.

      Zwłaszcza ostatnią wypowiedzią, która nic nie wnosi do dyskusji.

      Jeżeli po 20 latach pracy zawodowej nie wiem Pan (z szacunkiem dla doświadczenia zawodowego Pana), dlaczego na Moście Rędzińskim nie może być drogi dla rowerów i że nie został on zaprojektowany we wrocławskim Urzędzie Miasta, a na zlecenie GDDKiA (Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad), to zastanawiam się, jak taka osoba może pracować w tej tajemniczej branży spokrewnionej z tematem.

      Odliczam z niecierpliwością czas do rzetelnej i merytorycznej rozmowy z Panem. Mam nadzieję, że nie zajmie to Panu 20 lat.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      :)))))))

      qba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 36 / 28

      Uśmiałem się panowie przednie:))) Przednie!!:))). Cóż. Taki mamy naród wykształcony. Ale wszystko Panowie "specjaliści" przed Wami:) Książki, mapy, biografie, oceny, koncepcje i... do nauki...rozwiń całość

      Uśmiałem się panowie przednie:))) Przednie!!:))). Cóż. Taki mamy naród wykształcony. Ale wszystko Panowie "specjaliści" przed Wami:) Książki, mapy, biografie, oceny, koncepcje i... do nauki panowie, do nauki:) Po 20 latach nauki i praktyki podyskutujemy:)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do kiksa i qby raz jeszcze

      robocik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 42 / 38

      No i jak widać, moje zdanie nie jest odosobnione, Moi Szanowni "Specjaliści". Zwłaszcza kolares29 podziela dokładnie mój punkt widzenia.

      Kiks.... Jak wyobrażasz sobie "popularne za Niemców...rozwiń całość

      No i jak widać, moje zdanie nie jest odosobnione, Moi Szanowni "Specjaliści". Zwłaszcza kolares29 podziela dokładnie mój punkt widzenia.

      Kiks.... Jak wyobrażasz sobie "popularne za Niemców kratownice" na moście, gdzie będzie 6 pasów ruchu? Wyobrażasz sobie w ogóle człowieku natężenie ruchu na A8, a więc i na moście, który stanie się trasą tranzytową dla setek tysięcy TIRów i innych molochów, które teraz jeżdżą przez miasto, niszcząc np. Most Grunwaldzki i zapychając Osobowicką? I jak możesz porównywać most WOW (ciąg drogi wojewódzkiej), przygotowany raczej do obsługi ruchu lokalnego (tak, tak, raczej wrocławianie będą z niego korzystać) do potężnej trasy tranzytowej w ciągu drogi krajowej.

      Gratuluję błyskotliwości i bystrości umysłu.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      OK ale...

      Kiks (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 50 / 27

      Nie wnikam w to, czy przebieg AOW jest idealny czy nie - bo ma na to pewnie wpływ milion czynników. Zastanawiam się tylko nad sensem budowania tak ogromnego mostu, zamiast niższego i tańszego -...rozwiń całość

      Nie wnikam w to, czy przebieg AOW jest idealny czy nie - bo ma na to pewnie wpływ milion czynników. Zastanawiam się tylko nad sensem budowania tak ogromnego mostu, zamiast niższego i tańszego - mniej spektakularnego. Może wystarczyło zastosować tak popularne za Niemców kratownice albo zbudować coś podobnego do mostu WOW. Czy Odra ma w tym miejscu taką szerokość, że wymaga największego i najdroższego mostu w Polsce? Jak dla mnie jest to niepotrzebne zadęcie...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      no z tą scieżką to pojechał :)

      kolares29 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 52 / 41

      Z tą ścieżką to pojechał nieźle :) jakby tak na A4 była to fajnie by się śmigało do Krakowa na rowerku. Rędziński biegnie po skosie żeby był bardziej stabilny. 72 lata temu to w tej okolicy były...rozwiń całość

      Z tą ścieżką to pojechał nieźle :) jakby tak na A4 była to fajnie by się śmigało do Krakowa na rowerku. Rędziński biegnie po skosie żeby był bardziej stabilny. 72 lata temu to w tej okolicy były pola i pojedyncze zabudowania, zresztą podobnie jak przy milenijnym. 8 razy mniej? jakby kosztował 800 mln to zbudowaliby za 100? :) Zajmuje się dziedzina która ma wiele wspólnego? Dziennikarstwem? Historią? :)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Po co ścieżka rowerowa

      JazRędziński (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 55 / 42

      Qba, po co ściezka rowerowa na autostradzie? Przecież wiadomo, że rowerzyści i piesi nie mają tam wstępu.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "specialista"

      Czytelnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 56 / 38

      Qba tego nie zrozumie. Qba to jeden z tzw internetowych "specjalistów" :D

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do qby2

      robocik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 53 / 41

      A tak poza tym...

      Chyba nie kumacie podstawowej sprawy związanej z finansowaniem mostu na rędzinie. Budżet miasta w żaden sposób nie ma tutaj nic do gadania, podobnie jak budżet województwa...rozwiń całość

      A tak poza tym...

      Chyba nie kumacie podstawowej sprawy związanej z finansowaniem mostu na rędzinie. Budżet miasta w żaden sposób nie ma tutaj nic do gadania, podobnie jak budżet województwa samorządowego. Kasę wykłada budżet państwowy (bo to autostrada), więc żadne środki na budowę ani wschodniego mostu czy czegokolwiek tam innego nie zostaną zaoszczędzone ani przez miasto ani przez sejmik województwa.

      I takie to wasze mądrości.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do qby

      robocik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 50 / 31

      "Ale żeby Twój mózg nie musiał się wysilać to podpowiem Ci, że AOW była zaprojektowana już 72 lata temu, dokładnie o tym samym przebiegu i jedynie nasz magistrat "troszkę" skorygował trasę przy...rozwiń całość

      "Ale żeby Twój mózg nie musiał się wysilać to podpowiem Ci, że AOW była zaprojektowana już 72 lata temu, dokładnie o tym samym przebiegu i jedynie nasz magistrat "troszkę" skorygował trasę przy przekroczeniu Odry żeby było efektowniej."

      Zastanów się lepiej, dlaczego ta trasa była planowana w tym kształcie już 72 lata temu i jak wtedy wyglądała kwestia przejmowania gruntów i granic administracyjnych miasta. Również polecam wnikliwą analizę źródeł internetowych.

      "To samo dotyczy trasy Śródmiejskiej i mostu milenijnego z tą różnicą, że znów trasę skorygowano tak żeby na odcinku 2 km było 8 razy drożej niż można było to wykonać."

      Tak zupełnie na serio, to jestem ciekaw, jak szanowny Qba zaproponowałby poprowadzenie trasy Śródmiejskiej i Mostu Milenijnego, żeby było 8 razy taniej? Mając oczywiście na uwadze dzisiejsze uwarunkowania, sytuację gospodarczą itp. Pomijam oczywiście kalectwo polskiego prawa zamówień publicznych i innych zagadnień prawnych.

      No i czym to się tak zawodowo zajmujesz, jaka to "pewna dziedzina"? Zawodowe mądrzenie się na portalach internetowych bez podstawowej wiedzy dotyczącej zagadnień własności gruntów, planów inwestycyjnych i podstawowych procedur administracyjnoprawnych?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      robociku

      qba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 62 / 24

      tak sie składa, ze zajmuję się pewną dziedziną, która ma wiele wspólnego z tym co się dzieje z budową Te wiele "studiów" i "analiz" jak piszesz bylo właśnie przeprowadzone z ciepłego pokoiku. Jeśli...rozwiń całość

      tak sie składa, ze zajmuję się pewną dziedziną, która ma wiele wspólnego z tym co się dzieje z budową Te wiele "studiów" i "analiz" jak piszesz bylo właśnie przeprowadzone z ciepłego pokoiku. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat koncepcji, późniejszych analiz i projektów tej autostrady i mostu sięgnij z łaski Twojego mózgu do zasobów na ten temat np dostępnych między innymi w internecie. Mózg od tego nie powinien Cię zaboleć - prędzej oczy i nadgarstki.
      Miasto próbuje się promować - i dobrze! - ciekawymi i nowatorskimi projektami i inwestycjami - bardzo dobrze! - ale czynnik ekonomiczny ma dosyć poważne znaczenie. Żeby Twój mózg mógł pojąć to co napisałem to wygląda to w tłumaczeniu mniej więcej tak: małżeństwo chce kupić dom. mają do wyboru dwie oferty.
      1. Dom o pow. 300m na dzialce 1500m. nowy. za 1mln zł
      2. Dom o pow. 10000m na działce 20ha. nowy. za 8 mln zł
      To mniej więcej tak wygląda z mostem.
      Ale żeby Twój mózg nie musiał się wysilać to podpowiem Ci, że AOW była zaprojektowana już 72 lata temu, dokładnie o tym samym przebiegu i jedynie nasz magistrat "troszkę" skorygował trasę przy przekroczeniu Odry żeby było efektowniej.
      To samo dotyczy trasy Śródmiejskiej i mostu milenijnego z tą różnicą, że znów trasę skorygowano tak żeby na odcinku 2 km było 8 razy drożej niż można było to wykonać.
      Zdobądź najpierw odpowiednią wiedzę w tej dziedzinie, a później oceniaj i krytykuj.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama