W wakacje we Wrocławiu tramwaj przyjedzie rzadziej

    W wakacje we Wrocławiu tramwaj przyjedzie rzadziej

    Bartłomiej Knapik

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Miejscy urzędnicy zniechęcają wrocławian do jazdy tramwajami. Będą one bardziej zatłoczone
    To już pewne. W tym roku podczas wakacji, czyli między 22 czerwca a 31 sierpnia, tramwaje będą kursować znacznie rzadziej niż teraz i jeszcze rzadziej niż przed rokiem. To oznacza, że przez większość dnia - jedynie co 20 minut.

    Wszyscy ci, którzy do pracy wybierają się później niż na godz. 8 rano albo wychodzą z niej po godz. 17, muszą się przygotować na dłuższe oczekiwanie na przystankach. I wziąć pod uwagę, że będą one bardziej zatłoczone. To na pewno nie będzie przyjemne - w naszych tramwajach nie ma przecież klimatyzacji.

    Urzędnicy przekonują, że ich decyzja była głęboko przemyślana. - Komunikacja miejska w okresie wakacji co roku funkcjonuje ze zmniejszoną częstotliwością w porównaniu z pozostałymi porami roku. Powód to mniejsza liczba pasażerów - tłumaczy Marek Czuryło, dyrektor wydziału transportu urzędu miejskiego.

    Jest mniej pasażerów, bo wyjeżdżają studenci i uczniowie, wielu wrocławian rozpoczyna urlopy. Tyle że nikt nie policzył dokładnie, jaki procent pasażerów tramwajów stanowią studenci i uczniowie. Urzędnicy mają jedynie szacunki.
    - Liczba uczniów i studentów korzystających z komunikacji miejskiej wynosi ok. 30-40 proc. pasażerów - twierdzi Czuryło.

    Z faktem, że latem mniej ludzi jeździ tramwajami, nikt nie dyskutuje. Ale już zmniejszenie kursów do trzech pojazdów na godzinę budzi kontrowersje nie tylko pasażerów.
    Wątpliwości mają także eksperci.
    - Tak dużych cięć nie było jeszcze nigdy we Wrocławiu. Obniżano jedynie częstotliwość w szczycie komunikacyjnym z 12 na 15 minut - twierdzi dr Bogusław Molecki z Zakładu Logistyki i Systemów Transportowych Politechniki Wrocławskiej.

    Naukowiec dodaje, że najbardziej zastanawiające jest, że zgodnie z uchwaloną przez radnych polityką transportową jakość obsługi pasażerów komunikacji zbiorowej ma być podnoszona, a tymczasem urzędnicy zmierzają w zupełnie odwrotnym kierunku.
    Molecki podkreśla, że w zarządzeniu Prezydenta Miasta z 2007 roku częstotliwości ruchu tramwajów zostały jasno określone - w dni robocze w wakacje (i w soboty przez cały rok, o czym dziś mało kto już pamięta) tramwaje miały pojawiać się na przystankach co 15 minut.
    Molecki: Nakłaniamy pasażerów do przesiadki do samochodów
    - Ograniczenia, które są teraz wprowadzane, to kolejny dowód na nierealizowanie przyjętej polityki transportowej. W ten sposób nakłaniamy pasażerów do przesiadki do samochodów - dodaje Molecki.
    Zdaniem Czuryły nie będzie tak źle. - Kiedy ustalaliśmy nową częstotliwość na ul. Grabiszyńskiej, też były głosy, że kursy będą zbyt rzadkie. Ale okazało się, że to my mieliśmy rację - przekonuje dyrektor. Dodaje, że na najważniejszych ulicach kursują tramwaje kilku linii, co skraca oczekiwanie do kilku minut.
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (16)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tramwaj

      H.R. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 24

      Albo Pan nie porusza się komunikacją zbiorową we Wrocławiu, albo Pan pracuje w WTr, że pisze Pan takie rzeczy.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do rowerzysty

      Bartłomiej Knapik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 26

      To nie ja Pana zmuszam do płacenia na tramwaje. To Pan, a dokładnie Pana pracownicy (przy okazji także i moi, ale nie o to chodzi) - zatrudniani przez Pana głos wyborczy, a opłacani z Pana...rozwiń całość

      To nie ja Pana zmuszam do płacenia na tramwaje. To Pan, a dokładnie Pana pracownicy (przy okazji także i moi, ale nie o to chodzi) - zatrudniani przez Pana głos wyborczy, a opłacani z Pana podatków. Dokładnie posłowie zapisali w ustawach taką konieczność.
      Z resztą. Transport zbiorowy jest dotowany bo jest najbardziej efektywny. Nie ja to wymyśliłem. Pisałem już, ale Pan zdaje się nie czytał. Ja nie twierdzę, że pozjadałem wszystkie rozumy. Ja się podpieram opiniami ludzi, którzy się na tym znają.
      Z resztą, może i Pan czytał - ale czy zastanowił się Pan ile z Pana podatków rocznie idzie na utrzymanie dróg w mieście, a ile na tramwaje? Gwarantuję, że Pana podatki idą właśnie na nowe drogi i ich remonty w znacznie większym stopniu niż na tramwaje.
      pozdrawiam

      ps. Równie dobrze kierowca samochodu mógłby pytać, czemu daje pieniądze na Pana ścieżki rowerowe. Poważnie chce Pan takiej argumentacji? To niestety nie jest rozwiązanie promujące rowerzystów (których i cenię i wspieram jak mogę) - bo jest ich mniej niż pasażerów komunikacji miejskiej. Liczebnie mniej. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do urzędników udających pasażerów

      pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 25

      Co 20 minut to mogą sobie jeździć podmiejskie - jak słusznie zauważono w artykule, w normalnych miastach tramwaje jeżdżą częściej. Dziś były mimo dnia pracy rozkłady świąteczne i mnóstwo ludzi...rozwiń całość

      Co 20 minut to mogą sobie jeździć podmiejskie - jak słusznie zauważono w artykule, w normalnych miastach tramwaje jeżdżą częściej. Dziś były mimo dnia pracy rozkłady świąteczne i mnóstwo ludzi poopóźniało się do pracy. WTr nie potrafi poinformować o zmianach, więc to że same zmiany są idiotyczne nic nie zmienia - to tylko podsumowanie festiwalu ignorancji i złośliwości w kierunku pasażerów.

      Rower jest prawie doskonałym środkiem komunikacji - z tym, że w naszym mieście równie olewanym, co tramwaj. Efekt? Korki giganty i chwalenie się Wydziału Inżynierii, że po mieście jeździ się z prędkością 25 km/h. A jaka jest prędkość tramwaju? 13 km/h. W Poznaniu - nawet 30. Ż E N A D A.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do red Knapika

      Rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 28

      To dlaczego zmusza pan nas rowerzystów do utrzymywania tramwajów w tym mieście? Dlaczego ja mam dopłacać z moich podatków do komunikacji tramwajowej kursującej w wakacje, tak jak przez pozostałą...rozwiń całość

      To dlaczego zmusza pan nas rowerzystów do utrzymywania tramwajów w tym mieście? Dlaczego ja mam dopłacać z moich podatków do komunikacji tramwajowej kursującej w wakacje, tak jak przez pozostałą część roku, skoro w wakacje z owej komunikacji korzysta mniej osób?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do kilenta MPK 2

      Bartłomiej Knapik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 19

      Ja nie chcę, żeby mnie miasto zmuszało do jazdy rowerem ani autem.
      Wiem za to na 100 proc jak wyglądają składy do Leśnicy w godzinach szczytu.
      Z resztą ustalanie godzin szczytu, kończących się o...rozwiń całość

      Ja nie chcę, żeby mnie miasto zmuszało do jazdy rowerem ani autem.
      Wiem za to na 100 proc jak wyglądają składy do Leśnicy w godzinach szczytu.
      Z resztą ustalanie godzin szczytu, kończących się o 8 rano i 17 po południu jest w ogóle nieporozumieniem dyskryminującym osoby pracujące od 9 do 17. A w prywatnych firmach jest takich sporo.
      Szanowny panie. Tramwaj będzie co 20 minut. Jakby Pan na to nie patrzył. Jeśli przez 4 i pół godziny będą co kwadrans, a resztę dnia co 20 minut - to szanowny czytelniku nie jest manipulacją.
      I jeszcze jedno. Proszę poczytać tekst. Miasto tego NIE UCHWALIŁO. Wręcz przeciwnie. Miasto ZŁAMAŁO uchwałę radnych miejskich.

      pozdrawiam:)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do "klienta MPK"

      kde44 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 24

      Uwielbiam idiotyczne komentarze w stylu: "winne jest lenistwo i wygoda" - WTr powinno dodawać jeszcze biczowanie w tramwajach w cenie biletu, bo przecież wiadomo, że podróżując MPK pasażer powinien...rozwiń całość

      Uwielbiam idiotyczne komentarze w stylu: "winne jest lenistwo i wygoda" - WTr powinno dodawać jeszcze biczowanie w tramwajach w cenie biletu, bo przecież wiadomo, że podróżując MPK pasażer powinien cierpieć. Leniwi i wygodni (fujj) kupują auta... Zrozum że takimi hasłami to nikogo się do KM nie zachęci. A jak masz ochotę sobie pedałować, to nie widzę problemów. Ja w przeciwieństwie do Ciebie nie potrzebuję negatywnej motywacji niedorobionych urzędasów, żeby sobie rekreacyjnie pojeździć w weekend. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Artykuł jest dobry

      kde44 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 24

      Autor słusznie zwraca uwagę na fakt, że urzędnicy starają się zmusić mieszkańców do rezygnacji z KM. Kurs raz na 20 minut to nie tylko zapchany tramwaj, ale też większy problem ze skomunikowaniem...rozwiń całość

      Autor słusznie zwraca uwagę na fakt, że urzędnicy starają się zmusić mieszkańców do rezygnacji z KM. Kurs raz na 20 minut to nie tylko zapchany tramwaj, ale też większy problem ze skomunikowaniem połączenia.Komfort przejazdu to nie tylko miejsce siedzące ale dogodny moment odjazdu. Ja straciłem cierpliwość do tego g... i kupiłem samochód, jak mi zrobili taki numer w popzrednie wakacje - moge więc powiedzieć, że dzięki urzędnikom WTr (autem jeździć nie lubię, sam bym go nie wybrał) nie korzystam z KM. Nie mam na to czasu. Nie mogę tylko znieść myśli, że płacąc podatki nadal dotuję działalność ludzi, którzy odpowiadają za upadek KM we Wrocławiu. Nie mam czasu korzystać z KM, bo musze pracować na wygórowane pensje osób, które KM wykończyły. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      w koncu 2

      klient MPK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 27

      ciesz sie ze pan korzysta z informacji prof. politechniki do ktorych mam szacunek bo sam wyszedlem spod ich reki. nie bede sie sprzeczal kto ile jezdzi tramwajami i na jakich trasach.ja jestem...rozwiń całość

      ciesz sie ze pan korzysta z informacji prof. politechniki do ktorych mam szacunek bo sam wyszedlem spod ich reki. nie bede sie sprzeczal kto ile jezdzi tramwajami i na jakich trasach.ja jestem mieszkancem okolic lesnicy i jak pan chce to udowodnie panu ze tramwaje woza tam powietrze, bo z tym nie bedzie problemu i beda to zapewniam pana godziny szczytu. to ze kilka tramwaje jedzie zatloczonych nie oznacza ze kazdy sklad taki jest. moze pan na takie trafia. jesli tramwaj przyjezdza poza rozkladem, zaraz przed kolejnym ktory jedzie po jego trasie to chyba oczywiste ze ten pierwszy bedzie zatloczony a drugi pusty. badan profesorow nie widzialem ale watpie zeby dotyczyly trasy pilczyce lesnica?pomijajac to ktos wspominal o rowerach. ja bym dodal do tego skutery tylko jak pan zauwazy starsze osoby czy po kontuzjach beda mialy problem. problemem jest nasze lenistwo brak sciezek rowerowych no i aura na zew. bo nikomu w deszczu nie bedzie chcialo sie pedalowac.mnie komunikacja i jej prymitywne rozwiazania zmuisla do tego ze przesiadlem sie na rower i...zyskalem czas(nawet o polowe) i kondycje!dodalbym samopoczucie ale jazda kosmonautow rowerem generuje taki starch ze dobry humor szybko mija. Naprawde tam gdzie sa sciezki to jest najlepsze rozwiazanie, no chyba ze wszyscy przesiada sie na rower. a jesli chodzi o moje skromne kompetencje i wiedze o srodkach komunikacji to moge sie obawiac ale czytam i analizuje te problemy i moge ja zawsze z panem skonfrontowac. poza tym pisze to co mysle a nie uwazam ze to jest jedyne i sluszne rozwiazanie dlatego panu odpisuje. moze sie czuc obrazony ale ja wytykam bledy ktore mnie osobiscie rozbawily. rozumiem oczywiscie ze lotny tytul "tramwaj co 20min" rzuca sie od razu w oczy i byc moze zwieksza wasza poczytnosc i naklady ale wyartykulowane sa tylko te wiadomosci ktore maja zrobic sensacje. a w tym temacie jej niestety nie ma. jesli miasto tak uchwalilo i zrobilo to slusznie w dobie kryzysu pasazer bedzie sie skarzyl ale raczej na tym nie ucierpi. pozdrawiam zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do rowerzysty

      Bartłomiej Knapik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 36 / 24

      Szanowny anonimowy komentatorze. Pragnę Panu przypomnieć, że komunikacją zbiorową jeżdżą nie tylko ludzie w średnim wieku, jak ja, ale także osoby starsze, matki z dziećmi i cała masa osób, która...rozwiń całość

      Szanowny anonimowy komentatorze. Pragnę Panu przypomnieć, że komunikacją zbiorową jeżdżą nie tylko ludzie w średnim wieku, jak ja, ale także osoby starsze, matki z dziećmi i cała masa osób, która na rowery z niejednego powodu przesiąść się nie może. Jeśli Pana receptą na wszelki problem są dwa koła - cudownie i gratuluję. Spod mojego domu do mojej pracy nie ma ścieżek rowerowych. I nie jestem tu wyjątkiem.

      ps. Rower fajna rzecz, jak się do niego nikogo nie zmusza, wie Pan?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do malpy

      Bartłomiej Knapik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 28

      Z całym szacunkiem do anonimowego komentatora. Poruszam się TYLKO i WYŁĄCZNIE komunikacją zbiorową. Niczym innym.
      Nie wiem kiedy widziała Pani czy Pan powietrze w godzinach szczytu w trasie na...rozwiń całość

      Z całym szacunkiem do anonimowego komentatora. Poruszam się TYLKO i WYŁĄCZNIE komunikacją zbiorową. Niczym innym.
      Nie wiem kiedy widziała Pani czy Pan powietrze w godzinach szczytu w trasie na Leśnicę, ale akurat tam bywam często i wiem, że jest tłok. I to spory.
      Czy ktoś policzy ile ludzi jeździ tramwajami? Oczywiście, że policzy. Robią to regularnie przywoływani przeze mnie eksperci z Politechniki Wrocławskiej. Natomiast NIE robią tego urzędnicy miejscy.
      I właśnie jako głos reprezentujący tę grupę traktuję Pani/Pana - kogoś kto reprezentuje dominujące w urzędzie miejskim lobby samochodowe.

      Z resztą nie ma znaczenia co według mnie jest słuszne. Co według Pani/Pana także nie. Są ludzie, który się tym zawodowo zajmują.

      Na podsumowanie tematu, o którym można by mega rozprawę napisać dodam, że Polacy są mistrzami w "znaniu się lepiej" na wszystkim od piłki nożnej, medycyny i polityce - na komunikacji tramwajowej kończąc.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama