Złotoryjski producent bombek i ozdób choinkowych Vitbis otrzymał prestiżowe wyróżnienie w konkursie - Teraz Polska.
- Zostaliśmy laureatami w dziedzinie produktu - cieszy się prezes firmy Janusz Prus. - Dzięki temu w Europie i innych krajach nasze ozdoby i bombki będą wyraźnie się odróżniał od wyrobów chińskich. Przez rok mamy prawo używać na naszych produktach Godła Teraz Polska.
Vitbis po raz pierwszy zgłosił się do konkursu Teraz Polska w minionym roku. Był w gronie nominowanych. Ale dopiero w tym roku został laureatem.
- Nasza firma została gruntownie zbadana pod względem ekonomicznym i jakości wyrobów. - Dostaliśmy maksymalną ocenę. Jestem szczęśliwy i dumny z mojej firmy.
Złotoryjski Vitbis jest największym w kraju producentem ozdób i bombek choinkowych. Firma powstała w 1953 r. Po roku 1989 została przekształcona w spółkę pracowniczą. Teraz jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. Ma rozpoznawalną markę. Przez ponad pół wieku swoje wyroby sprzedawała na wszystkich rynkach świata.
Bombki i ozdoby wytwarzane są według starych receptur, czyli dmuchane ze szklanej rury na wolnym ogniu. A potem ręcznie dekorowane. Do srebrzenia wykorzystywane jest prawdziwe srebro i najwyższej jakości lakiery. Jeszcze przed kilku laty Vitbis zatrudniał przeszło 500 pracowników.
- Po restrukturyzacji zatrudniamy 350 osób - wylicza prezes Prus. - Dziennie produkujemy 100 tysięcy wyrobów. Głównie na rynki europejskie - do Niemiec, Holandii, Francji. Myślimy także o Stanach Zjednoczonych. Planuje, że 60 procent trafi na rynki zagraniczne, a 40 na kraj.
Amerykanie mają specyficzny gust. Wieszają na choinkach bombki w kształcie zwierząt, samochodów, czy piłek golfowych. Bombki z Vitbisu zdobiły Pałac Elizejski, Bundestag, czy choinkę na Placu Watykańskim.
Czy obecny kryzys dotknął pańska firmę?
- Na razie nie odczuwamy kryzysu - mówi prezes Prus. - Nikt świąt Bożego Narodzenia nie zlikwidował, więc na pewno nasze bombki i ozdoby będą się sprzedawały. Zresztą nasi pośrednicy nie sygnalizują, że spada poyt na ozdoby choinkowe.
W tegorocznej edycji konkursu Polskie Godło Promocyjne zostało przyznane : 11 produktom, 11 usługom, 3 przedsięwzięciom innowacyjnym oraz 9 gminom. Była to już XIX edycja tego niekomercyjnego konkursu, który promuje markę i wyroby polskich firm.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?