Trasa do Poznania drogą

    Trasa do Poznania drogą przez mękę

    Magdalena Kozioł, Marcin Torz

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Rozpoczyna się długi remont krajowej piątki, jezdnie zostaną zwężone - szykuje się tor przeszkód.
    Rusza remont drogi krajowej nr 5 pomiędzy Wrocławiem a Trzebnicą. Trzeba tam wymienić nawierzchnię, która teraz jest w fatalnym stanie. Wykonawca prac, firma Skanska, właśnie opracowała harmonogram budowy. Jezdnia, która zarówno w stronę Poznania, jak i w kierunku Wrocławia ma zaledwie po jednym pasie ruchu, od połowy czerwca na trzech odcinkach zostanie zwężona. I to tak, że kierowcy jadący w obu kierunkach będą mieli do dyspozycji jeden pas ruchu. - Będziemy jeździć wahadłowo - zapowiada Kazimierz Najbar, dyrektor Skanski. Czytaj: będą wielkie korki.

    Najpierw drogowcy zajmą pas jezdni pomiędzy Krynicznem a Ligotą Piękną, Wisznią Małą a Wysokim Kościołem oraz obok Będkowa. Kiedy skończą wymieniać asfalt w tych miejscach, przeniosą się na kolejne odcinki. Tak będzie przez 18 miesięcy.
    Do września potrwa remont odcinka z Trzebnicy do Prusic.
    Do września potrwa remont odcinka z Trzebnicy do Prusic. Tam już dziś ruch odbywa się wahadłowo, a kierowcy stoją w korkach. - Przejazd przypomina koszmar. Strasznie mnie to denerwuje. Ale rozumiem, że remont jest konieczny, bo piątka przypomina szwajcarski ser, tyle w niej dziur - złości się Krzysztof Zieliński, kierowca busa, który często jeździ z Wrocławia do Poznania. To właśnie tam wiedzie droga krajowa nr 5.

    Nieprędko rozpocznie się remont kolejnego fragmentu: od Prusic do granicy z województwem wielkopolskim.
    - Na tym odcinku nawierzchnia nie jest w tak złym stanie, jak w pobliżu Wrocławia - tłumaczy Joanna Wąsiel z dolnośląskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, inwestora remontu.

    Jednak udało nam się ustalić, że i ta część jezdni będzie naprawiana. Terminu jeszcze nie ustalono. Pewne jest tylko, że drogowcy chcą zdążyć przed piłkarskim Euro 2012.
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do byrcyna

      qba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      chyba chodzi Ci o drogę S5:) i opuściłeś "4" bo chyba miałeś na myśli 2420 rok.
      Ale czemu Ty się dziwisz? Kto pracuje w GDDKiA? Porównaj sobie strony odpowiednich instytucji w Czechach...rozwiń całość

      chyba chodzi Ci o drogę S5:) i opuściłeś "4" bo chyba miałeś na myśli 2420 rok.
      Ale czemu Ty się dziwisz? Kto pracuje w GDDKiA? Porównaj sobie strony odpowiednich instytucji w Czechach http://www.rsd.cz/ czy 2 lata temu przyjętej do WE Bułgarii http://www.napi.government.bg/ jak są ich strony zrobione, jakie informacje zawierają (dla kierowców!!!) i jakie są propozycje! Pełen profesjonalizm czego nie mogę powiedzieć o http://www.gddkia.gov.pl/
      20 lat po poprzednim systemie, a do dziś panuje Wielki B.urdel Drogowy. Na praktycznie płaskim terenie. Co mają powiedzieć np Chorwaci czy Rumuni gdzie ich kraje to praktycznie góry? Nic nie mówią tylko budują. Tunele budują. Wiadukty budują. Wyobrażasz sobie budowę A-8 do Boboszowa? ja sobie wyobrażam - w 2945 roku może już powstanie bo wtedy nasi Drogowcy opracują naszą, Polską, rodzimą technologię przewiertów pod górami co istnieje od dziesięcioleci w krajach cywilizowanych.
      Dobrze, że Niemcy wytyczyli autostradę z Goerlitz do Katowic i częściowo ją wybudowali bo do dziś byłyby problemy z każdym jej metrem. Oczywiście Polscy "Spece od Dróg" musieli ich poprawić i poprowadzić ją (A4) przez Górę św. Anny zamiast tunelem (jaki był w planie) lub na północ od góry. Dziś skutki są takie, że poszło kilka tysięcy drzew, zwierzyna i tak wybiega pod auta, a po opadach śniegu nie ma co się wybierać tą drogą bo TIRy stoją w jej poprzek z jednej i drugiej strony góry.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Trasa do Poznania drogą przez mękę

      byrcyn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Jakie rok później ?! W naszych polskich warunkach - poślizgach - negocjacjach itd., to idę o zakład, że droga S1 nie powstanie przed rokiem 2020 ;-)

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama