Wrocławianie nie chcą mieszkać w pobliżu lotniska ani...

    Wrocławianie nie chcą mieszkać w pobliżu lotniska ani obwodnicy

    Bartłomiej Knapik

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Rozbudowa terminalu na Strachowicach to dwa razy więcej niż dotychczas samolotów nad głowami
    Wrocławianie wyprowadzają się z bloków na Muchoborze Wielkim. To właśnie tam jest w tej chwili najwięcej ofert sprzedaży mieszkań na rynku wtórnym. W ubiegłym tygodniu w serwisie gratka.pl z tego osiedla było aż 125 ofert, podczas gdy z pobliskiego Nowego Dworu jedynie 23, a z Gądowa Małego - 38. Przy czym oba te osiedla są znacznie większe od Muchoboru.
    - Od dłuższego czasu klienci zwracają dużą uwagę na bliskość lotniska, choć do tej pory wątpliwości mieli najczęściej, zastanawiając się nad okolicami Smolca czy Krzeptowa - opowiada Jacek Wróblewski, prezes Jot-Be Nieruchomości. Według niego często zdarza się, że właśnie bliskość lotniska sprawia, iż rezygnują z kupna.

    Zdaniem władz lotniska jego sąsiedzi nie mają się czego bać.
    - Nie sądzę, żebyśmy mieli do czynienia z ruchem takim, jak na największych lotniskach świata. Mieszkanie w pobliżu naszego portu naprawdę nie jest groźne - przekonuje Dariusz Kuś, prezes wrocławskiego portu lotniczego im. Mikołaja Kopernika.

    W miniony weekend Kuś przekonywał sąsiadów lotniska, że nie będzie ono uciążliwe.
    - Zamontowany zostanie specjalny radar, który pozwoli samolotom precyzyjnie lądować z dużych wysokości - tłumaczył Kuś. - Dzięki temu samoloty nie będą już musiały krążyć nisko nad miastem, aby wylądować. I będzie ciszej - wyjaśniał.
    Kuś: Mieszkanie w pobliżu portu naprawdę nie jest groźne
    Poza tym przy pasie startowym mają zostać wybudowane ekrany akustyczne.
    - To mnie przekonuje - kiwała głową Magdalena Hotloś, wrocławska malarka, która mieszka na Muchoborze. - Obawiałam się, że większa liczba samolotów zamieni moje życie w koszmar, ale może nie będzie tak źle - uśmiechała się.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (4)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      lotnisko

      Stefan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 67 / 66

      Myślę, że lotnisko daje szanse na rozwój miasta, natomiast nie może się to odbywać kosztem komfortu mieszkańców. Zastanawiam się, czy nie udałoby się przebudować pasów startowych tak, by samoloty...rozwiń całość

      Myślę, że lotnisko daje szanse na rozwój miasta, natomiast nie może się to odbywać kosztem komfortu mieszkańców. Zastanawiam się, czy nie udałoby się przebudować pasów startowych tak, by samoloty nie latały nad miastem, tylko nad okolicznymi wsiami.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Muchobór Wlk

      garym (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 75 / 65

      Nie wiem dlaczego autor uczepił się akurat Muchoboru, kiedy nad nim samoloty nie latają. Tor podejścia do lotniska jest około 1 km od ostatnich zabudowań osiedla (za stawem koło Haste). Dużo gorzej...rozwiń całość

      Nie wiem dlaczego autor uczepił się akurat Muchoboru, kiedy nad nim samoloty nie latają. Tor podejścia do lotniska jest około 1 km od ostatnich zabudowań osiedla (za stawem koło Haste). Dużo gorzej jest na Oporowie a nawet Jagodnie, gdzie samoloty przelatują nad samymi głowami. Na samym Muchoborze dociera tylko pomruk, oczywiście jeżeli ktoś nie mieszka w pobliżu Stanisławowskiej, która generuje znacznie większy hałas.
      Co do AOW, to będzie ona ekranowana w ten sposób by hałas przy najbliższych jej budynkach nie przekraczał 50dB. W dalszych budynkach będzie jeszcze ciszej.
      To teraz, wskażcie mi równie spokojne miejsce we Wrocławiu, bo mnie tylko śpiew ptaków rano budzizwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Cel: 3 mln

      mlodywroclaw.pl (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 48 / 44

      Lotnisko obsłużyło prawie 1,4mln pasażerów w zeszłym roku, a granicę miliona przekroczyło już w 2007 r. Statystki można znaleźć na ich stronie.
      Myślę, że szacunki odnośnie ruchu pasażerskiego w...rozwiń całość

      Lotnisko obsłużyło prawie 1,4mln pasażerów w zeszłym roku, a granicę miliona przekroczyło już w 2007 r. Statystki można znaleźć na ich stronie.
      Myślę, że szacunki odnośnie ruchu pasażerskiego w granicach 5-7 mln w roku 2012, które pojawiały się jeszcze rok temu są nierealne. Lotnisko wtedy dynamicznie się rozwijało, teraz przechodzi stagnację.
      Jeśli chcemy wiedzieć, jakie będzie miało rozmiary w perspektywie 10-15 lat, porównajmy je z Dreznem lub Lipskiem. Potencjał wrocławskiego lotniska to 3-3,5 mln pasażerów - czyli ok. dwukrotnie więcej niż obecnie.
      Mieszkam na Oporowie, dokładnie na trasie podchodzenia lądowania. Osobiście nie narzekam - właściwie nie odczuwam ruchu lotniczego siedząc w domu, a na ogrodzie też nie jest to duży problem.
      Jeśli rzeczywiście uda się wyrzucić samoloty aeroklubów i prywatne poza Wrocław, a dodatkowo zainstalować urządzenia ułatwiające i przyspieszające lądowanie oraz ekrany akustyczne, myślę, że uda się zdzierżyć ten rozrost.
      Pamiętam minione czasy, gdy nad Oporowem non-stop latały migi 19. To był dramat - teraz jest nieporównywalnie lepiej. I oby ten stan się nie pogorszył.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      niestety

      qba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 56 / 47

      dziennie w strefie nalotu przebywam kilkanaście godzin (okolice Novotelu)- zaczął się już lotniczy sezon turystyczny więc przy otwartych oknach poziom hałasu jest już nie do wytrzymania, a...rozwiń całość

      dziennie w strefie nalotu przebywam kilkanaście godzin (okolice Novotelu)- zaczął się już lotniczy sezon turystyczny więc przy otwartych oknach poziom hałasu jest już nie do wytrzymania, a szczególnie wieczorem kiedy ląduje kilkanaście różnej maści maszyn od p i e r d o l o t ó w (samoloty Ratownictwa Medycznego) poprzez ATRy (te można zdzierżyć), B737, A320 i czasem An-124 zwany Rusłanem, który pod względem hałasu zostawia wszystkie maszyny w tyle (gabarytowo wiadomo - brakuje tylko, żeby Mrija zaczął tu jeszcze lądować).
      Myślę, że dziś jedne z najdroższych rejonów południowego Wrocławia jak Krzyki, Partynice, Oporów (strefa nalotu) za 3 lata staną się najtańszymi z rejonów miasta bo nikt nie będzie w stanie rozmawiać w ogrodzie mając taki hałas nad głową, a co dopiero odpocząć.
      Lotniska na świecie wyprowadza się z miast. Nieruchomości w strefach nalotu i startu są nawet 3 razy tańsze od tych położonych poza strefami często w niezbyt ciekawych dzielnicach.
      Od siebie życzę powodzenia w sprzedaży mieszkań inwestorowi Zielonej Etiudy. Już dziś proponuję wymienić okna na 3-szybowe.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama