Na razie jednak nie wozi pasażerów na Stóg Izerski, trwają bowiem próby urządzeń, między innymi testy hamulców. Właściciel kolejki planuje udostępnić ją turystom na początku sierpnia.
Wyciąg ma 2200 metrów długości. 8-osobowa kolejka to najnowszy technologiczny produkt austriackiej firmy Doppelmayr. W ciągu godziny może przetransportować ponad 2000 osób. Kolej funkcjonować będzie przez cały rok, obsługując zarówno narciarzy w sezonie zimowym, jak i turystów pieszych oraz rowerzystów chcących wybrać się na górskie trasy rowerowe w lecie.
Czas przejazdu to 8 minut. Ceny na razie nie są znane, ale mają być zbliżone do cen konkurencji w Szklarskiej Porębie. Biegnąca obok wyciągu trasa narciarska będzie miała 2500 m długości. Będzie to najdłuższy w całości oświetlony stok w Polsce. Średnie nachylenie trasy wynosi 28 proc.
Inwestorem na Stogu Izerskim jest Sobiesław Zasada, dawniej mistrz sportów motorowych, a obecnie biznesmen. Budowa kolei kosztowała ponad 100 mln złotych.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?