Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica śródmiejska rośnie w zawrotnym tempie

Jerzy Wójcik
Dziś najwięcej dzieje się zaraz za mostem Milenijnym
Dziś najwięcej dzieje się zaraz za mostem Milenijnym Paweł Relikowski
Obwodnica ma być budowana znacznie szybciej. Pierwsze auta wjadą na nią już jesienią 2010 roku.

Już w październiku przyszłego roku, a więc o trzy miesiące wcześniej, niż planowano, będzie gotowy kolejny odcinek obwodnicy śródmiejskiej - od mostu Milenijnego do ulicy Żmigrodzkiej. Nie dość, że robotnicy już przegonili założenia z harmonogramu, zapowiadają, że w najbliższych dniach jeszcze przyspieszą.

Przy budowie pracuje codziennie około 200 osób i jeździ 40 wywrotek z ziemią i piaskiem. Powstają już przejścia dla pieszych, rowerzystów i zwierzyny. Właśnie zaczęło się też wylewanie betonowych podpór pod wiadukt kolejowy.
- Dziś pracujemy od godz. 7 do 17. Jednak wkrótce planujemy wprowadzenie na jakiś czas dwóch zmian, tak, by prace trwały do późnego wieczora - wyjaśnia Dariusz Koterski, menedżer projektu z firmy Skanska.

Koterski potwierdza, że obwodnica powinna być gotowa w październiku 2010. Znacznie wcześniej, bo już po tegorocznych wakacjach, pojawi się jeden utwardzony pas pomiędzy mostem Milenijnym a wiaduktem kolejowym nad torami na Poznań.
- To bardzo dobra informacja, ale głównie dla nas, budowlańców - studzi emocje kierowców Jarosław Kowalski ze Skanski, odpowiedzialny za ten odcinek obwodnicy. - Dogodny dojazd na budowę od strony mostu Milenijnego bardzo ułatwi nam pracę - przyznaje Kowalski.

By tak się stało, robotnicy właśnie uwijają się przy budowie małych tuneli pod obwodnicą. Na całym odcinku od Milenijnego do Żmigrodzkiej jest ich aż 13 - trzy dla pieszych i rowerzystów i aż 10 dla dzikich zwierząt.

To między innymi dzięki nim obwodnica od mostu Milenijnego będzie falować w górę i w dół. Zaraz za mostem poprowadzi po nasypie, w którym znajdzie się pierwsze przejście dla pieszych. Później obniży się prawie do poziomu gruntu, by za chwilę znowu pójść w górę do kolejnego przejścia dla pieszych, biegnącego na wysokości ul. Wieluńskiej. To nie koniec. Za tym przejściem droga znów idzie w dół, by po chwili odbić w górę - na wiadukt nad torami.

- Do końca tego roku to właśnie na tym odcinku skupi się największa część prac - wyjaśnia Dariusz Koterski. - Na fragmencie pomiędzy ulicą Obornicką a Żmigrodzką jeszcze na dobre nie wystartowaliśmy, bo czekamy na pozwolenie na budowę.

Jednak pracownicy firmy Skanska przyznają, że ten krótki odcinek nie jest ogromnym wyzwaniem. Znacznie więcej pracy jest między mostem Milenijnym a ulicą Obornicką.
Dodajmy, że to właśnie tam działają pracownicy Skanski, którzy w 2008 roku, siedem miesięcy przed terminem, oddali do użytku ul. Lotniczą. To dobrze wróży tempu prac przy obwodnicy.

Tędy poprowadzi nowy odcinek obwodnicy
Obwodnica śródmiejska to trasa, która biegnie w odległości kilku kilometrów od centrum miasta. Ma je odciążyć od ruchu tranzytowego.
Dziś jest gotowa dopiero połowa jej docelowego przebiegu. Obwodnica prowadzi od estakad nad ulicą Krakowskiej przez aleje: Armii Krajowej, Wiśniową i Hallera do ul. Klecińskiej i Gądowianki, a dalej do mostu Millenijnego. Fragment, który właśnie buduje Skanska, połączy most Milenijny z ul. Żmigrodzką. To umożliwi przejazd aut jadących od strony Kłodzka i Zgorzelca w kierunku na Poznań. W przyszłości - wciąż nie wiadomo jednak kiedy - wybudowany ma być też odcinek od ulicy Żmigrodzkiej do Krzywoustego. Jeszcze później doczekamy się przedłużenia al. Armii Krajowej. Stąd droga ma doprowadzić do ul. Mickiewicza.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Obwodnica śródmiejska rośnie w zawrotnym tempie - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska