Obwodnica śródmiejska rośnie w zawrotnym tempie

    Obwodnica śródmiejska rośnie w zawrotnym tempie

    Jerzy Wójcik

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Obwodnica ma być budowana znacznie szybciej. Pierwsze auta wjadą na nią już jesienią 2010 roku.
    Już w październiku przyszłego roku, a więc o trzy miesiące wcześniej, niż planowano, będzie gotowy kolejny odcinek obwodnicy śródmiejskiej - od mostu Milenijnego do ulicy Żmigrodzkiej. Nie dość, że robotnicy już przegonili założenia z harmonogramu, zapowiadają, że w najbliższych dniach jeszcze przyspieszą.

    Przy budowie pracuje codziennie około 200 osób i jeździ 40 wywrotek z ziemią i piaskiem. Powstają już przejścia dla pieszych, rowerzystów i zwierzyny. Właśnie zaczęło się też wylewanie betonowych podpór pod wiadukt kolejowy.
    - Dziś pracujemy od godz. 7 do 17. Jednak wkrótce planujemy wprowadzenie na jakiś czas dwóch zmian, tak, by prace trwały do późnego wieczora - wyjaśnia Dariusz Koterski, menedżer projektu z firmy Skanska.

    Koterski potwierdza, że obwodnica powinna być gotowa w październiku 2010. Znacznie wcześniej, bo już po tegorocznych wakacjach, pojawi się jeden utwardzony pas pomiędzy mostem Milenijnym a wiaduktem kolejowym nad torami na Poznań.
    - To bardzo dobra informacja, ale głównie dla nas, budowlańców - studzi emocje kierowców Jarosław Kowalski ze Skanski, odpowiedzialny za ten odcinek obwodnicy. - Dogodny dojazd na budowę od strony mostu Milenijnego bardzo ułatwi nam pracę - przyznaje Kowalski.

    By tak się stało, robotnicy właśnie uwijają się przy budowie małych tuneli pod obwodnicą. Na całym odcinku od Milenijnego do Żmigrodzkiej jest ich aż 13 - trzy dla pieszych i rowerzystów i aż 10 dla dzikich zwierząt.

    To między innymi dzięki nim obwodnica od mostu Milenijnego będzie falować w górę i w dół. Zaraz za mostem poprowadzi po nasypie, w którym znajdzie się pierwsze przejście dla pieszych. Później obniży się prawie do poziomu gruntu, by za chwilę znowu pójść w górę do kolejnego przejścia dla pieszych, biegnącego na wysokości ul. Wieluńskiej. To nie koniec. Za tym przejściem droga znów idzie w dół, by po chwili odbić w górę - na wiadukt nad torami.

    - Do końca tego roku to właśnie na tym odcinku skupi się największa część prac - wyjaśnia Dariusz Koterski. - Na fragmencie pomiędzy ulicą Obornicką a Żmigrodzką jeszcze na dobre nie wystartowaliśmy, bo czekamy na pozwolenie na budowę.

    Jednak pracownicy firmy Skanska przyznają, że ten krótki odcinek nie jest ogromnym wyzwaniem. Znacznie więcej pracy jest między mostem Milenijnym a ulicą Obornicką.
    Dodajmy, że to właśnie tam działają pracownicy Skanski, którzy w 2008 roku, siedem miesięcy przed terminem, oddali do użytku ul. Lotniczą. To dobrze wróży tempu prac przy obwodnicy.


    Tędy poprowadzi nowy odcinek obwodnicy
    Obwodnica śródmiejska to trasa, która biegnie w odległości kilku kilometrów od centrum miasta. Ma je odciążyć od ruchu tranzytowego.
    Dziś jest gotowa dopiero połowa jej docelowego przebiegu. Obwodnica prowadzi od estakad nad ulicą Krakowskiej przez aleje: Armii Krajowej, Wiśniową i Hallera do ul. Klecińskiej i Gądowianki, a dalej do mostu Millenijnego. Fragment, który właśnie buduje Skanska, połączy most Milenijny z ul. Żmigrodzką. To umożliwi przejazd aut jadących od strony Kłodzka i Zgorzelca w kierunku na Poznań. W przyszłości - wciąż nie wiadomo jednak kiedy - wybudowany ma być też odcinek od ulicy Żmigrodzkiej do Krzywoustego. Jeszcze później doczekamy się przedłużenia al. Armii Krajowej. Stąd droga ma doprowadzić do ul. Mickiewicza.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (3)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ech...

      Kytutr

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 21

      Cytat:
      Ech... czemu tylko nie przedłużyli estakady na Klecińskiej tak, aby przechodziła jeszcze nad Grabiszyńską? Co z tego, że mamy "obwodnice" jak na Hallera do Klecińskiej stoi się zawsze w...rozwiń całość

      Cytat:
      Ech... czemu tylko nie przedłużyli estakady na Klecińskiej tak, aby przechodziła jeszcze nad Grabiszyńską? Co z tego, że mamy "obwodnice" jak na Hallera do Klecińskiej stoi się zawsze w korku...


      Bo estakady szpecą i upośledzają miasto (miasta są zresztą dla ludzi, nie dla samochodów), a jak się nie chce stać w korkach, to się nie jeździ autem - wiem, że to brzmi dziwnie, ale co najważniejsze, to działa.

      Polecam uwadze krótka animację na temat różnych podejść do urbanistyki "Built To Last": http://www.youtube.com/watch?v=VGJt_YXIoJIzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ech...

      Klopsik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 15

      Ech... czemu tylko nie przedłużyli estakady na Klecińskiej tak, aby przechodziła jeszcze nad Grabiszyńską? Co z tego, że mamy "obwodnice" jak na Hallera do Klecińskiej stoi się zawsze w korku...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Obwodnica śródmiejska rośnie w zawrotnym tempie

      byrcyn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 12

      Dobrze , że to Skanska wygrała ten przetarg, bo według tego co widzę jest to obecnie najlepsza firma budowlana. A 300 m. prostej drogi do remontu (Grota Roweckiego) inni papracze będą budować 3 lata.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama