Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kto zbuduje lotnisko? Faworytami są Niemcy

Janusz Krzeszowski
Wizualizacja inwestora
Budowa nowego terminalu wrocławskiego lotniska może być o ponad sto milionów złotych tańsza od ceny, jakiej spodziewały się władze lotniska.

Wczoraj otwarto oferty firm startujących w przetargu na tę inwestycję. W wyścigu po zlecenie zostało trzech z pięciu graczy. Właśnie ta trójka przeszła do drugiego etapu przetargu.
Faworytem jest konsorcjum z niemiecką firmą Hochtief Polska na czele. To ono zaproponowało najniższą cenę - 296 mln zł.

- Właśnie cena będzie najbardziej liczyć się przy rozstrzyganiu przetargu - nie ukrywa Dariusz Kuś, prezes wrocławskiego lotniska.

Konsorcjum z niemiecką firmą Hochtief Polska zaproponowało najniższą cenę - 296 mln zł.

Polska filia firmy Hochtief współpracowała już między innymi przy przebudowie międzynarodowego portu lotniczego Okęcie, a w Gdańsku wybudowała terminal morski dla największych kontenerowców świata.

Sprawa nie jest jednak przesądzona, bo zaledwie dwa miliony więcej (298 mln zł) chce za postawienie terminalu polsko-włoskie konsorcjum firm Budimex-Dromex i Feriovial Agroman. Włoski partner ma na koncie budowę kilku angielskich lotnisk. Najbardziej znane to londyńskie Heathrow.
Trzeci w finale przetargu Mostostal Warszawa zaproponował za swoje usługi ponad 329 mln zł.
Wszystkie trzy firmy zobowiązały się wybudować terminal do marca 2011 roku i dają na niego 73 miesiące gwarancji.

Prezes Kuś: Liczymy, że umowę podpiszemy na początku czerwca

Z ostatecznej rozgrywki wycofały się konsorcja Mota Engil i Skanska: nie przedstawiły w ogóle swoich ostatecznych ofert.

Teraz władze lotniska mają do końca maja czas na rozstrzygnięcie przetargu.
- Liczymy, że umowę podpiszemy na początku czerwca - mówi prezes Kuś. Mogą to jednak pokrzyżować odwołania i protesty.

Firmy po rozstrzygnięciu przetargu będą miały 10 dni, żeby odwołać się od decyzji. Potem komisja przetargowa będzie musiała ewentualne protesty rozpatrzyć.
Oprócz nowego terminalu, na lotnisku ma powstać miejsce dla 14 dodatkowych samolotów i parking na ponad tysiąc aut. W terminalu potroi się liczba sortowni bagażu, będą restauracje. Powstanie on w pobliżu obecnego portu Cargo.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska