Co to jest ePUAP
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu. Z epuap.gov.pl mogą też korzystać przedstawiciele podmiotów publicznych – ci na platformie mogą bezpłatnie udostępniać swoje usług w postaci elektronicznej.
Tutaj trafisz na EPUAP.GOV.PL
Dlaczego powstał ePUAP?
"Ideą przyświecającą budowie ePUAP było stworzenie jednego, łatwo dostępnego i bezpiecznego elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych" - czytamy na stronie epuap.gov.pl. Portal ePUAP ma zapewniać sprawną komunikację między obywatelami a administracją, przedsiębiorcami a administracją a także między instytucjami administracji publicznej.
Jak korzystać z serwisu ePUAP
Katalogu Usług w ePUAP
Jak znaleźć sprawę w ePUAP? Możesz skorzystać z katalogu zdarzeń życiowych zawierającego sprawy posegregowane według 19 kategorii (konkretnych sytuacji życiowych):
- praca i zatrudnienie
- przedsiębiorczość
- edukacja
- podatki, opłaty, cła
- sprawy obywatelskie
- zdrowie
- rolnictwo
- prawo i sądownictwo
- inne sprawy urzędowe
- motoryzacja i transport
- budownictwo i mieszkania
- pomoc społeczna
- geodezja i kartografia
- ochrona środowiska
- kultura, sport i turystyka
- bezpieczeństwo narodowe
- infrastruktura
- statystyki
- dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej
Alfabetyczna lista spraw i wyszukiwarka
Jeśli znasz dokładną nazwę sprawy, możesz ją znaleźć na alfabetycznej liście spraw lub wpisać jej nazwę w pole wyszukiwania na górze strony.
Możesz również znaleźć sprawę w katalogu tematycznym spraw lub według podziału terytorialnego (ZOBACZ).
Czytaj dalej: CO ZROBIĆ GDY EPUAP NIE DZIAŁA
ePUAP pomoc
W razie problemów z ePUAP każdy użytkownik Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej może otrzymać wsparcie telefoniczne lub mailowe:
- telefon do ePUAP: (22) 327-69-69 - czynny w dni robocze, godz. 8:00 – 16:00.
- mail: [email protected]
W celu ułatwienia weryfikacji i szybszego rozwiązania problemu w zgłoszeniu (e-mailowym) należy podać następujące informacje:
1. Dane kontaktowe (instytucja, adres e-mail, nr telefonu).
2. Nazwa systemu operacyjnego i jego wersja.
3. Nazwa przeglądarki internetowej: wersja oraz ustawienia językowe.
4. Czas wystąpienia błędu: data, godzina.
5. Miejsce wystąpienia błędu: na jakim oknie/formatce wystąpił błąd: (np. Moje konto, Moje dokumenty, Katalog usług, Repozytorium wzorów itp.)
6. Szczegółowy opis sytuacji, która powoduje wygenerowanie błędu (w krokach) np.:Zalogowałem się do systemu. Przechodzę do obszaru „Moje konto”. W zakładce „Moje dokumenty”.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?