Na próbnym teście szóstoklasistów 2014 organizowanym przez Operon uczniowie musieli zmierzyć się z napisaniem opowiadania o przedstawienie teatralnym oraz zaproszenia na spektakl o Czerwonym Kapturku.
Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 63 im. Anny Jasińskiej największy problem mieli z zadaniami z matematyki. Przykładowo trzeba było obliczyć powierzchnię sceny, która była wielokątem. Na teście szóstoklasisty 2014 pojawiło się też wiele diagramów i tabelek.
Na jednym z diagramów słupkowych przedstawieni byli widzowie teatru, trzeba było obliczyć ilu z nich ogląda "Calineczkę". – Jestem dobry z matematyki, ale to zadania sprawiło mi ogromną trudność – żali się Janek, uczeń 6 klasy w szkole nr 63. Inne zadania dotyczyły obliczania cen biletów i długości przedstawień. Pojawił się też plan teatru ze sceną i ławkami - trzeba było dowiedzieć się jaka jest liczba miejsc siedzących.
Uczniowie twierdzą, że było bardzo mało zadań z historii i przyrody. Wielu z nich przerosło zadanie z obliczaniem skali: Ławka ma 450cm, oblicz ile jej długość wynosi w skali 1:100. – Skala była w 4 klasie, zapomniałam już jak się ją oblicza – mówi Agnieszka.
Na co najbardziej narzekali szóstoklasiści? – Było za mało czasu – stwierdzają zgodnie Magda i Antek. – Gdyby było chociaż pół godziny więcej, na pewno zdążyłabym zrobić wszystkie zadania – zapewnia Agnieszka.
Wszyscy szóstoklasiści zmierzą się z prawdziwym testem szóstoklasisty 2014 1 kwietnia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?