Komunikacja miejska w 2014 roku. Co się zmieni? [ZOBACZ...

    Komunikacja miejska w 2014 roku. Co się zmieni? [ZOBACZ RAPORT]

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Teoretycznie lepiej ma działać system ITS, który wciąż "uczy się", jak sprawnie kierować komunikacją miejską i ruchem na ulicach. Jednak

    Teoretycznie lepiej ma działać system ITS, który wciąż "uczy się", jak sprawnie kierować komunikacją miejską i ruchem na ulicach. Jednak tramwaj Plus wciąż będzie pojazdem uprzywilejowanym, a w rezultacie inne tramwaje, autobusy, a także auta staną w korkach. Czy tablice ITS na przystankach wciąż będą zawodzić i dawać sprzeczne informacje? ©fot. Tomasz Hołod

    W 2014 roku czeka nas sporo zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej we Wrocławiu. Mieszkańcy mogą być zadowoleni, bo choć czekają ich utrudnienia związane z remontami, to na pewno nie będzie podwyżek cen biletów MPK. Dostaniemy też nowe autobusy. Bo niektóre jelcze jeżdżące po wrocławskich ulicach rozpadają się w oczach. Nowy tabor będzie w całości klimatyzowany i niskopodłogowy.
    Teoretycznie lepiej ma działać system ITS, który wciąż "uczy się", jak sprawnie kierować komunikacją miejską i ruchem na ulicach. Jednak

    Teoretycznie lepiej ma działać system ITS, który wciąż "uczy się", jak sprawnie kierować komunikacją miejską i ruchem na ulicach. Jednak tramwaj Plus wciąż będzie pojazdem uprzywilejowanym, a w rezultacie inne tramwaje, autobusy, a także auta staną w korkach. Czy tablice ITS na przystankach wciąż będą zawodzić i dawać sprzeczne informacje? ©fot. Tomasz Hołod

    Zmiany czekają także na zajezdniach. Do końca 2015 roku zlikwidowana zostanie zajezdnia autobusowa przy ul. Grabiszyńskiej, która jest niefunkcjonalna i przekracza normy hałasu. Autobusy przeniosą się na ul. Obornicką - do końca 2014 r. zajezdnia zostanie rozbudowana.

    Choć dostaniemy nowe autobusy i będziemy mieli większą zajezdnię, nie przybędzie ich na miejskich trasach. Nie powstaną także nowe linie autobusowe - poza trzema, które zostaną uruchomione właśnie dzisiaj.
    Co poza tym? W 2014 roku kontrolerzy sprawdzą nam bilety w autobusach aglomeracyjnych i nocnych. Do wypadków MPK ruszy nowy dźwig. Lepiej powinien działać także system ITS, zarządzający ruchem ulicznym.

    A w regionie? Też przybędzie autobusów: 6 solarisów trafi w marcu do Legnicy, w kwietniu 12 manów przyjedzie do Jeleniej Góry, a Głogów wzbogaci się o 5 miejskich autobusów. Z kolei w Lubinie rozpiszą przetarg na organizację komunikacji miejskiej.

    CO NOWEGO W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ? WIĘCEJ NA 2. STRONIE
    1 3 4 5 »

    Czytaj także

      Komentarze (49)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co z linią E ?!

      Biskup'In (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Dlaczego nie zostanie przywrócona linia E? Przejazd z Biskupina na Legnicką tramwajem trwa koszmarnie długo. Przesiadki też nie ułatwiają życia.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      należy pamiętać

      war (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Wrocławianie, pamiętajcie na wyborach komu "zawdzięczacie" tą zapaść miasta!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Komunikacyjna nędza Wrocławia i nie tylko komunikacyjna.....

      pionier W-wia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 5

      Często bywam w różnych większych miastach Polski, i z całą odpowiedzialnością stwierdzam że Wrocław ma najgorszą komunikację miejską,tak tramwajową jak i autobusową, nie mówiąc o jakości tego...rozwiń całość

      Często bywam w różnych większych miastach Polski, i z całą odpowiedzialnością stwierdzam że Wrocław ma najgorszą komunikację miejską,tak tramwajową jak i autobusową, nie mówiąc o jakości tego taboru. Niskopodłogowy tramwaj czy autobus to u nas atrakcja, u innych normalka. Zanim nie zmienimy rządzącej obecnie bandy wydrwigroszy, różnej maści cwaniaków i kombinatorów, to we Wrocławiu nie ma co liczyć na jakiekolwiek zmiany.Należy przepędzić to mafijne towarzystwo,oderwać im d,,,y od foteli a mordy od koryta.I dopiero wtedy może nastąpić poprawa w rządzeniu tym miastem.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      podsumowanie

      tantus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      Tak podsumowując, można zacytować pewien skecz Macieja Stuhra: "siedzimyyy, nic się nie dziejeee" ;) Wystarczy jednak wyściubić nos poza Wrocław, aby zobaczyć ile w ostatnim czasie dzieje się w...rozwiń całość

      Tak podsumowując, można zacytować pewien skecz Macieja Stuhra: "siedzimyyy, nic się nie dziejeee" ;) Wystarczy jednak wyściubić nos poza Wrocław, aby zobaczyć ile w ostatnim czasie dzieje się w innych dużych polskich miastach w kwestii komunikacji miejskiej. W Krakowie budują kolejną już w ostatnich kilkunastu latach nową linię tramwajową (i drugą w standardzie szybkiego tramwaju), w Szczecinie powstaje SST na wzór poznańskiej PeSTki, w Bydgoszczy nowa linia tramwajowa do Fordonu, w Poznaniu niedawno oddano trasę tramwajową do Franowo (z odcinkiem tunelowym posiadającym dwa przystanki) i przedłużono PeSTkę aż do Dworca Gł., w Łodzi powstaje Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Warszawa buduje drugą linię metra, w Trójmieście powstaje PKM jako rozwinięcie Szybkiej Kolei Miejskiej, Lublin znacząco rozbudowuje sieć trolejbusową. A co w tym czasie robi Wrocław? Likwiduje dwie zajezdnie i udaje, że nie ma problemu pasażerów nie mieszczących się w autobusach i tramwajach. Oby tak dalej!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Piękne podsumoanie

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Nic dodać, nic ująć. 100% prawdy. 5 stron o tym jak MPK tnie koszty naszym kosztem, bo nie wierzę, że mniejsza liczba zajezdni pozytywnie wpłynie na poranne kursy. Inne miasta rozwijają komunikację...rozwiń całość

      Nic dodać, nic ująć. 100% prawdy. 5 stron o tym jak MPK tnie koszty naszym kosztem, bo nie wierzę, że mniejsza liczba zajezdni pozytywnie wpłynie na poranne kursy. Inne miasta rozwijają komunikację miejską, a nasze ją degraduje coraz bardziej i jeszcze ma czelność wciskać ludziom ciemnotę w żywe oczy, że w tym mieście stawia się na komunikację miejską. A bez samochodu, czy roweru tutaj ani rusz. Aby przejechać głupie kilka kilometrów komunikacją miejską trzeba poświęcić minimum godzinę i nawet po kilka razy się przesiadać. Dlatego wk..rwiają mnie nieziemsko te wszystkie wprowadzane co chwile na drogach ograniczenia, zwężenia i zabieranie miejsc parkingowych. Utrudniają życie kierowcom, a w zamian alternatywy nie dają żadnej.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ojej

      jeord (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Na oczach to się chyba makijaż rozpada :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      m.

      m. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      Tak jeszcze raz podsumowując. Z punktu widzenia pasażera komunikacji miejskiej, nic się nie zmieni w 2014. Bardzo słabo jak na miasto, które chce uchodzić za dynamiczne... Niedługo na tablicach...rozwiń całość

      Tak jeszcze raz podsumowując. Z punktu widzenia pasażera komunikacji miejskiej, nic się nie zmieni w 2014. Bardzo słabo jak na miasto, które chce uchodzić za dynamiczne... Niedługo na tablicach elektronicznych pojawi się napis: Najbliższa czynna komunikacja w Krakowie lub Poznaniu. Zapraszam do jednego z tych miast, żeby zobaczyć jak wygląda szybki tramwaj miejski - w tym celu wcale nie trzeba jeździć po świecie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      co się zmieni? nic!

      patyczak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      cały artykuł to opis cięcia kosztów (likwidacja zajezdni) i normalnego cyklu życia taboru, przestarzały sprzęt się wymienia na nowy. Nic wyjątkowego pod słońcem. Nie ma mowy o nowych liniach czy...rozwiń całość

      cały artykuł to opis cięcia kosztów (likwidacja zajezdni) i normalnego cyklu życia taboru, przestarzały sprzęt się wymienia na nowy. Nic wyjątkowego pod słońcem. Nie ma mowy o nowych liniach czy częstszych kursach... dopiero takie zmiany byłyby czymś o czym warto napisać 5 stron.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czyli w sumie jak wrocławska komunikacja tkwi w d..pie ciemnej

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 3

      Tak dalej będzie tkwić i praktycznie zupełnie nic się w tej kwestii nie zmieni i dalej będziemy mieć najgorszą komunikację miejską wśród wszystkich dużych miast w Polsce. Czyli dalej pozostaje...rozwiń całość

      Tak dalej będzie tkwić i praktycznie zupełnie nic się w tej kwestii nie zmieni i dalej będziemy mieć najgorszą komunikację miejską wśród wszystkich dużych miast w Polsce. Czyli dalej pozostaje samochód, albo rower, bo to całe g..wniane MPK dalej do niczego się nie nadaje i nie będzie nadawać.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nocne to mogą być nietoperki a nie kanary

      Zorro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      Już widzę tych kozaków w autobusie lub tramwaju w weekend wieczorową porą, będa chodzić w 20-tu?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A kiedy komunikacja ze Stabłowic i Maślić się poprawi???

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

      Pociągnąć jedną nitkę tramwaju plus do Biedronki na Królewieckiej albo dalej na Stabłowice i już znacząco zmieni się postrzeganie komunikacji w tamtym rejonie miasta! Najlepszym rozwiązaniem byłoby...rozwiń całość

      Pociągnąć jedną nitkę tramwaju plus do Biedronki na Królewieckiej albo dalej na Stabłowice i już znacząco zmieni się postrzeganie komunikacji w tamtym rejonie miasta! Najlepszym rozwiązaniem byłoby zbudowanie przystanku kolejowego Stabłowice zamiast nikomu nie potrzebnego i urzywanego raz w roku cmentarz!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      patyczak

      taki tramwaj miał być ale (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      przyszło Euro i pozamiatało.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama